جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۳۴
چگونه به شعار امسال عمل کنیم؟

بنرهای تبلیغاتی ادارات درباره کالای ایرانی آماده انتشار!

سم و زهر عدم تحقق شعار سال، بخش نامه ای کردن دستورالعمل هاست
يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 600486
خرید کالاهای خارجی در تمامی شرکت ها و سازمان های دولتی و عمومی باید ممنوع و تخطی از آن با برخوردهای جدی رو به رو شود. مقامات کشور و آقازاده هایی که به بهانه های مختلف به کشورهای خارجی سفر می کنند، به جای خرید در بازارهای خارجی، می بایست از این کار منع شوند.
بنرهای تبلیغاتی ادارات درباره کالای ایرانی آماده انتشار!
گروه سیاسی جهان نيوز: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال حمایت از کالای ایرانی نامیده شد و تحقق آن به یک همت  و عزم ملی نیازمند است که مسئولان می بایست در این امر پیشقدم باشند.

به گزارش جهان نيوز، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود اعلام کردند: «گرفتاری جناحگرایی و قبیله گرایی سیاسی هستیم»  درواقع یکی از دلایل اصلی در عدم تحقق بسیاری از سیاست های کلی نظام همین دعواهای بیهوده میان جناح ها است و جناح ها تعصبی که به قبیله گرایی تعصب دارند می توانند به حمایت از کالای ایرانی و برقرای عدالت اهمیت دهند.

مقام معظم رهبری در سال های اخیر اقتصاد و تولید ملی را محور شعارهای سال قرار داده اند و این نشان از دغدغه بالای ایشان در زمینه اقتصادی دارد. بر هیچ کس پوشیده نیست که کشور ایران در اقتصاد نیازمند سرمایه گذاری و تحرک بالای است تا بتواند در کنار پیشرفت های مختلف در زمینه دفاعی، نانوتکلنولوژی، هسته ای و علمی، به یک قطب بزرگ و قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل شود. اقتصاد زیربنای بسیاری از پیشرفت هاست ولی اقتصاد رانتیر ایران که به نفت وابسته است، دهه هاست که کشور را از پیشرفت اقتصادی بازداشته است.

در این میان تولید ملی از ارکان اصلی اقتصادی قوی و از شاخص های مهم اقتصاد مقاومتی است. تولیدی که با واردات بی رویه کالاهای مصرفی به خصوص از کشورهایی چون چین، کمر خم کرده و میلیون ها کارگر را از کار بیکار کرده است. حمایت از مصرف کالای ایرانی در بین خانواده های ایرانی و وظیفه شناسی دولت در ایجاد تحرک و جهش در این مسیر، نه تنها برای سال جدید بلکه برای همیشه باید مبنای سیاست های اقتصادی- فرهنگی باشد.

وظیفه رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری نیز سنگین است. رسانه هایی که باید شعار سال را برای تامین منافع ملی در صدر اولویت های رسانه ای قرار دهند و در جهت فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی دست به ابتکار و تولیدات فاخر بزنند.

ولی سم و زهر عدم تحقق شعار سال، شعارزدگی و بخش نامه ای کردن دستورالعمل هاست. اینکه به مانند همیشه ادارات و سازمان ها بر بالای سربرگ ها شعار سال را درج کنند و صدا و سیما نیز برای چند صباحی شعار را در گوشه تصویر بیاورد، هیچ فایده ای ندارد. در حال حاضر بدون شک بسیاری از سازمان ها و نهادها دستور چاپ بنر و بیلیبورد برای درج شعار و لوگوی سازمان خود را داده اند تا در این مسابقه بنر زنی از دیگران عقب نیافتند و سخنرانان دولتی و غیر دولتی نیز در حال تهیه متون سخنرانی خود برای مثلا حمایت از شعار سال هستند. اینها تماما در سال های قبل به انحای مختلف تکرار شده و نتیجه اش نیز مشخص است.

راه و چاره دستورالعمل های عملی است و نه شعار دادن و خود را مطیع منویات رهبری نشان دادن. همه مقامات انقلاب خود به نیکی می دانند که شعار حمایت از کالای ایرانی به چه میزان مهم و استراتژیک است و تکرار آن از سوی برخی از مدعیان سیاسی دردی را دوا نمی کند.

هرچند  برای فرهنگ سازی دیر است و این موضوع می بایست در چنددهه اخیر صورت می گرفت ولی می بایست کالای ایرانی، ناموس اقتصاد و تولید معرفی شود. در کنار حمایت از کالای ایرانی می بایست افزایش کیفیت کالاها نیز مورد نقادی قرار گیرد تا نه تنها مصرف بازار داخلی را جوابگو باشد بلکه با بازاریابی استاندارد و قوی، بازارهای جهانی نیز میزبان کالای باکیفیت ایرانی باشند.

خرید کالاهای خارجی در تمامی شرکت ها و سازمان های دولتی و عمومی باید ممنوع و تخطی از آن با برخوردهای جدی رو به رو شود. مقامات کشور و آقازاده هایی که به بهانه های مختلف به کشورهای خارجی سفر می کنند، به جای خرید در بازارهای خارجی، می بایست از این کار منع شوند. مشاهده می شود که چمدان های بسیاری در زمان برگشت مقامات همراه آنها بازگردانده می شود که مشخصا پر از خریدهایی است که در آنسوی مرزها انجام داده اند.

همچنین برخی از مقامات و مسئولان خود صاحب شرکت های بازرگانی و واسطه ای هستند که از کارویژه های اصلی آنها واردات است. زمانیکه یک سیاستگذار خود نقشی در واردات دارد نمی تواند هرگز برای تحقق شعار سال اقدامی انجام دهد چرا که منافع شخصی وی بر منافع ملی می چربد. حال می طلبد که با شناسایی چنین مقاماتی کسانی جایگزین شوند که حداقل منافع شخصی آنها در واردات نباشد. بی جهت نبود که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود از مسئولانی سخن می گویند که شعارها را قبول ندارند: «برخی دولتی‌ها ممکن است شعارها را قبول نداشته باشند اما افرادی که قبول دارند به قدر توان خود عمل کنند.»

به هر حال رهبر معظم انقلاب در شعار سال امسال خود، مردم را مخاطب قرار دادند چرا که به نظر می رسد که امید بیشتر ایشان به مردم است تا مسئولان که اکثرا سعی می کنند با بنر و حرف درمانی شعار سال را تحقق ببخشند تا در عمل واقعی.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نجف پور
Iran, Islamic Republic of
طی این سالها همین نامگذاریها باعث شده به صنعت بنر کشور کمک شایانی شود و میلیاردها تومان صرف بنر شده. کالای ایرانی هم اگر قرار است مونتاژشده قطعات بنجل چینی باشد فقط باعث ضربه زدن به اقتصاد خانواده ها میشود. ...
Iran, Islamic Republic of
آقا با نامگذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی به اصطلاح ککی انداخت به تومبون مسئولین. حالا مردم انتظار دارند مسئولین در عمل و نه فقط در حرف و سخنرانی تبعیت و ولایت مداری خودشان را اثبات کنند و به جای ماشینهای چند صد میلیونی که قطعا با کار و زحمت و تلاش خریداری کرده اند! از ماشینهای ساخت داخل مثل پراید استفاده کنند.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه BMW سواران قهار
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم. کسی که تولید ایرانی را فقط یه کارخانه سایپا میداند بین ده ها هزار کارخانه، یا خیلی پرت است، یا مغرض. شما تعداد شهرک های صنعتی رو نمیتونی بشمری. بعد ایران رو مساوی با پراید میدونی؟! فکر میکنم اماممان، کک رو علاوه بر پاچه مسؤولین تحقیر و فریب، در جیب ضدانقلاب هم انداخته.
Iran, Islamic Republic of
بخدا بیراهه میری.اگر دقت میکردی رهبری دو بعد را قید کرد خرید کالای ایرانی و در کنارش بهبود کیفیت و توجه به نیاز مخاطبین و کاهش قیمتها
Iran, Islamic Republic of
باور کن مغرضی و ضدانقلاب.
رهبری، مشروط نکرد. گفت تولید باید پیشرفت کند. مردم هم باید هر جنس دارای مشابه داخلی را بخرند.
از نظر علمی هم، کالای با کیفیت کمتر و گرانتر داخلی، اگر سوء استفاده تولید کننده محرز نباشد در بلندمدت، نفع بیشتری دارد و پول را در داخل کشور به گردش در می آورد وبه کارگر و مهندس و مدیر ایرانی، نان میرساند. البته از نگاه اقتصاد کلان. منتهی بعضی ها نگاهشون اینقدر خرده که نفع شخصی و جیبی خودشون اونم در کوتاه مدت رو میبینن و خلاص! از حرف رهبری، یک کلمه کیفیت رو میشنون و پخش میکنن. اما حرام بودن خرید خارجی دارای مشابه داخلی رو خیر!
قسم هم میخورن.
Iran, Islamic Republic of
خوب بلدند چکار کنند این پیام به نفع بنر کاران وزیر مسئولیت در رفتن مسئولین که ببینید ما کارمون را کردیم (حرف در حد چاپ بنر)....دیگه اقتصاد خرابه کاری از دست ما بر نمیاد....
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی
Iran, Islamic Republic of
... یادتون باشه که به حرف رهبری گوش کنید و درست رأی بدید تا به جای کار، بنرکاری نکنند. البته بنر خوبه. ولی فقط نه
علی
Iran, Islamic Republic of
این مسئولین .... در این مملکت نمی توانند شعارهای رهبری را عملی کنند چون اینها توان اداره کردن ندارند چه برسد به ابتکار و خلاقیت و عملی کردن این شعارها فقط فقط خراب کردن هنری است که از عهده همشان بر می اید
United Arab Emirates
فردا تولیدکنندگان ایرانی هم با استفاده از رانت عدم ورود کالای خارجی هر بلایی که خواستند سر مصرف کننده ها می اورند مثل خودرو سازان که تابوت مرگ به مردم تحویل میدهند و همه جوره بر مردم ستم میکنند و حمایت میشوند
Iran, Islamic Republic of
بیچاره ما مردم
Iran, Islamic Republic of
همه تولید ایرانی، خودرو نیست. همه تولیدکنندگان ایرانی هم، دودوزه باز نیستند. شاید شما باشی. ولی همه نیستند. پس بهتر است با ولایت، ضدیت نکنید. چراکه در دنیا مرگ، و در آخرت عذاب، در انتظار ضدولایت فقیه است.
Iran, Islamic Republic of
اخه چه ربطی داره جنگول؟
Iran, Islamic Republic of
منگول دوباره نظر را بخوان ببین چی میگه؟ چشماتو میبندی و دهنت را باز میکنی.کجا رهبر گفته برید جنس بنجل و آشغال ایرانی بخرید ولی بدون انحصار همیشه مایه فساد است.این را بفهم
Iran, Islamic Republic of
اولا بی ادب، بی شرف است و بی شرف، عقل ندارد. با ادم بی عقل هم، بحث فایده ای ندارد.
ثانیا برای اطلاع خوانندگان نه ضدانقلاب بی شرف عرض میکنم که یک ضدولایت فقیهی، حمایت از کالای ایرانی را مساوی با حمایت از جنس بنجل و پراید دانست. ما هم متذکر شدیم که هر کالای ایرانی، بنجل نیست. فقط پرابد هم نیست. تعرفه هم برای کالاهای انحصاری کسی نگفت قرارداده شود. حالا این ابله ها، ربطش رو نمیفهمند و حرف هایی که صبح تا شب به خودشان نثار میشود را به ما میگویند.
ما به این عناصر معلوم الحال میگوییم مردم ایران، کالای ایرانی را حمایت میکنند تا دشمنشان را زمین بزنند وگرنه کشورشان در آینده ای نزدیک، ازدست میرود. شعار ما، زنده باد ولایت فقیه، و مرگ بر ضدولایت فقیه بوده و خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
خیلی بی ادبی ....صفات مناسب خودت را به دیگران گفتی
Iran, Islamic Republic of
بی ادب نیستم. با ادبم. بلکه ویژگی نظردهنده 17:08 و 17:10 از تیره ضدانقلاب را، گفتم.
Iran, Islamic Republic of
قصاوت اشتباه گناه است و از ان بدتر زدن تهمت
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم. با شما موافق هستیم اما امکان انتشار نظریه شما وجود ندارد. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
مگه نمیگی رهبری، نگفته جنس بنجل و‌آشغال بخرید؟! پس چه نیازی بود که یکی بگه جنس بنجل ایرانی و پراید نمیخوایم؟! دیدی ابله خودتی دروغگو! مگر رهبری گفته جنس بنجل بخرید که تا اسم تولید ایرانی میاد، میگید پراید آشغاله؟ این حرف ها، برای اتهام زدن به رهبری هست که شعار سال رو مسخره کنید. کور باد چشمتون. ایرانی میخریم تا چشم پادوهای آمریکا دربیاد. از یخچال تا تلویزیون و لباسشویی و فرش و کولر و... . همش ایرانی خواهد بود. ماشین هم ایرانی میخریم غیر از پراید تا سکته ات کامل بشه. شب بخیر!
Iran, Islamic Republic of
باور کن خیلی از مرحله پرتی .ما باید کالای با کیفیت بخریم.خرید کالای بی کیفیت چه ایرانی چه خارجی خیانت است چون باعث رونق بی کیفیتی میشود.قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا دو شاخص خرید کالا است.جناب بایرام خان
Iran, Islamic Republic of
بحث را منحرف نکن. پرت کسیست که علیه رهبری، لحن پراکنی میکند و میگوید ضدولایت نیستم. شما گفتی رهبر نگفته جنس بنجل بخریم. پس تذکر و یادآوری هم نداره. وقتی یک نفری میگه مردم جنس بنجل نخرید، اولا داره حرف در دهان رهبر می اندازه، ثانیا تولید ملی رو مساوی با جنس بنجل معرفی میکنه. این میشه ضدیت با ولایت فقیه و دروغ پردازی. اشاره به نظر 5 فروردین ساعت 15:18 دارم که ازش دفاع کردی.
خب نگفتی چرا از دروغ پردازی علیه رهبری دفاع کردی؟! هنوز جواب ندادی به اینکه چرا تولید ملی را مساوی با پراید و همه را بنجل می نامید. اول این را جواب بده که قصد و نیتت از تخریب تولیدات ایرانی چیست. بعد بگو کحا رهبر فرمود جنس بنجل بخرید. بعد بگو چه کسی گفته تولید ایرانی باید همتراز با کالاهای خارجی باشد تا بخریم؟ آیا با این روش، تولید ملی رشد میکند؟!
جواب این سؤال را بده. بعد موضوع جدید باز کن. متل بنده، با ذکر روز و ساعت حرف بزنن. حرف حاشیه ای و غیر مصداقی، به در کسی نمیخورد.
Iran, Islamic Republic of
پسر جان حمایت از کالای ایرانی خرید کالای با کیفیت است.خرید کالای بی کیفیت سبب ترغیب دیگران جهت تولید کالای بی کیفت که ارزانتر تمام میشکد میکند.خرید کالای با کیفیت ایرانی حمایت است و نخریدن کالای بی کیفیت هم حمایت است
محمد
Canada
از کالای بی کیفیت ساخت هر کجا باشد نباید حمایت کرد.از کالایی که گران عرضه میشود ساخت هر کجا باشد نباید حمایت کرد.تولید کننده ایرانی باید کار علمی کند و درست کار کند تا کالایش با کیفیت خوب و ارزان تمام شود.چرا باید مصرف کننده باید کالای بی کیفیت و گران چه خارجی و چه ایرانی بخرد؟ سیاست حمایت از خرید کالای ایرانی باید همراه با ارتقا کیفیت ان باشد.و حمایت از خرید تنها کافی نیست و منجر به شکست است.این دو باید تواما باشد
Iran, Islamic Republic of
خیر جناب محمد. اصلا نظرت از نظر اقتصادی و صنعتی، درست نیست. مصرف و خرید است که یک شرکت را تقویت میکند. اگر کل صنعت، کشاورزی و خدمات ایران یعنی اقتصادش را، مساوی با یک کالا فرض کنیم، این کالا، در مقایسه با کشورهای صنعتی، قطعا از نظر کیفیت ضعیف تر و از نظر قیمت، گران تر است. اگر این کالای فرضی خریداری نشود، به مرور، از بین میرود. چون خریداری ندارد. چرا؟ چون کشور دیرتر از دیگران شروع کرده، لذا چند نمره کیفیت و چند نمره قیمت، ضعیف تر است.
راهکار شما، مبنی بر خرید کالای با کیفیت تر و ارزان تر، نربوط به بازارهای رقابتیست. زمانیکه تولیدکنندگان ایران نیز، قدرت کافی را پیدا کرده باشند.
به نظر میرسد این قبیل نظرات در فضای مجازی که عمدتا از ضعف ادبیات و تحلیل های علمی هم رنج می برد، بیشتر با هدف تشویق مردم به در نطر گرفتن منافع شخصی و کوتاه مدت، و رها کردن امر ولایت فقیه باشد.
مردم مسلمان ایران، وقتی ولی فقیه که امام جامعه است، فرمود خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، خرام است، این کار را بر خود حرام میدانند. دلایل علمیش هم عرض کردم.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
منظور خرید کالای با کیفیت ایرانی و نخریدن کالای بی کیفیت ایرانی است
Canada
کمی فکر کنیم چطور خودروسازان ایرانی به چنین وضعی دچار شده اند که مرگبارترین و یکی از بی کیفیت ترین محصولات در دنیا را ارائه میدهند انهم با قیمتی بسیار بالا.یکی از دلایل در کنار و فساد و بی لیاقتی مدیران و سایر مسائل بحث انحصار است.همیشه عدم وجود رقابت سالم بروز فساد و محصولات بی کیفیت است.عدم وجود کالاهای خارجی با کیفیت اولین ضربه را به خود کالا و تولید ایرانی است.که سبب میشود کالاهای ایرانی چون از خودشان بهتری وجود ندارد هرگر خود را ارتقا نمیدهند و چون سود طلبی در بین ایرانیان بیداد میکند در بلند مدت سبب عقب افتادن صنعت ایران از دنیا میشود.این موضوع اصلا چیز خوبی نیست.باید کیفیت کالای ایران انقدر بالا و قیمت ان انقدر پایین برود که علیرغم وجود کالای خارجی کسی حاضر به مصرف کالای خارجی نشود.روشها را درست انتخاب کنیم با متدلوژی کارشاسی شده و نه احساسی و شعاری.شعار مشکلی از کشور را حل نمیکند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یادم میاد یک شرکت ایرانی دوچرخه خوش رکاب تولید کرد با قیمت ارزون و قطعات ساخت ژاپن ولی ظاهر و رنگ خوشگلی نداشت ، دوچرخه های 28 چینی تمیز تر بودن و به نوعی برند بودن کیفیتشون که معلوم بود به پای خوش رکاب هم نمی رسید ولی اونقدر وارد شد و اونقدر قطعاتشون توزیع شد که دیگه جایی برای تولید ایرانی نبود ، اینجا همه مقصرند ...
Iran, Islamic Republic of
ما مردم، در مصرف ایرانی، موظفیم. دولت نیز در تولید ایرانی.
Iran, Islamic Republic of
ثالثا، اگر محصولی به دلایلی خاص مجبور به انحصار شد به دلیل بازار مصرف محدود، چون قابل کنترل و محدود هست، میشود از روش های استانداردسازی استفاده کرد و فلسفه سازمان استاندارد، همین محصولات است. البته خودرو، نیاز به انحصار ندارد. ولی استانداردهای خوبی هم ندارد. علتش هم، عدم مطالبه مردم از دولت و تکرار دولت های ضعیف و فاسد است که باعث عدم مجازات مدیران بی کفایت یا به عبارتی، جایزه دادن به آن ها میشود.
بنابراین، جمع بندی بنده اینست که شما، از ادبیات رقابت و انحصار، علم کافی را هم ندارید. بلکه آنچه بلد بودید با مثال خودرو قاطی کردید تا حمایت از کالای ایرانی را، غیر موجه جلوه دهید.
البته مردم ایران میدانند با حمایت از کالای ایرانی، چه کسانی متضرر میشوند! واردکنندگان، قاچاقچیان، و ضدانقلابی که منتظر فروریختن اقتصاد ایران بود.
احسنت به رهبری و تدبیرش.
Iran, Islamic Republic of
از خواب بیدار شو.
م ج
Iran, Islamic Republic of
همان بنر های تبلیغا تی کفا یت می کند برای دولت حلوا حلوا؟؟؟