جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷۰

خاتمی: ما برانداز نیستیم ولی مردم دیگر تحمل نمی‌کنند!

شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 600397
نکته دیگری که در قبال اظهارات ضد امنیتی خاتمی لازم به اشاره است آنکه اگرچه وی تأکید دارد که ما برانداز نیستیم اما بیان گزاره هایی مثل اینکه مردم با مشکل تغذیه مواجه هستند، مردم دیگر این وضع را تحمل نمی کنند و لایک دادن به تظاهرات خیابانی!
خاتمی: ما برانداز نیستیم ولی مردم دیگر تحمل نمی‌کنند!
گروه سیاسی جهان نيوز: «محمدرضا خاتمی»، فعال اصلاح طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از مصاحبه خود با سالنامه نوروزی روزنامه شرق با تأکید بر اینکه ما (اصلاح طلبان) برانداز نیستیم، گفته است:
با این تجربه ای که دارم، همیشه یک سوال را برای خودم مطرح می کنم. صندوق رأی نه؟ پس جایگزین آن چه خواهد بود؟ همین که من و شما می توانیم صحبت کنیم و روزنامه شما می تواند آنرا منتشر کند، مردم می توانند در خیابان تظاهرات کنند، چندتا حزب نیم بند هم لک و لکی می کنند، اینها باشد یا نباشد؟ اما به صراحت بگویم من فکر می کنم این روند دوام نمی آورد. 

او تصریح می کند: مسئله این است که مردم دیگر این روند را نمی پذیرند و کار به نظرات من فعال سیاسی و اجتماعی ندارند که مدام بگویم اصلاح طلبی یک روند تدریجی و آهسته و مسالمت آمیز است!
وی همچنین گفته است:
مردم ما هم مردم کره شمالی نیستند که بگوییم حالا که چیزی نیست، پس اشکنه بخورید! مردم ما باسواد هستند، مطالعات تاریخی دارند و بنابراین تحمل نمی کنند. بر این اساس چنین وضعی (منظور، کارنامه 40 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران است) برای مردم تحمل پذیر نخواهد بود!

به گزارش مشرق، مباحثه جریانات اصیل انقلابی با اصلاح طلبان دقیقا بر سر همین است که خواص کشور و مردم مطالعه دارند اما اصلاح طلبان از این مطالعه گویی که بی بهره اند. و گرنه باید می دانستند که تحمل مشقّت بخشی از روند روزمره یک کشور است.

یعنی انتظار بود آقای خاتمی این سطح از مطالعه را می داشت که به مردم و افکار عمومی بگوید که مردم شوروی در طرح «پیاتی لتکا» که استالین آنرا برای صنعتی شدن شوروی انجام داد، تا حدود 6 سال دستمزد کافی نگرفتند و حتی از آنجا که اشکنه هم برای خوردن نداشتند بلکه گرسنگی را هم تحمل کردند و در کنار حکومت خودکامه کمونیستی و به تمام معنا دیکتاتوری هم حتی ایستادند. (منبع: جلد سوم نگاهی به تاریخ جهان. نوشته جواهر لعل نهرو)

و یا می توان مردم کوبا را مثال زد که به گواه سفیر این کشور در ایران، در ماه ها و سالهای ابتدایی انقلاب کوبا حتی در قحطی غذا نیز به سر بردند اما پای آرمان های فیدل کاسترو و چگوارا ایستادند و به سمبل استقلال در مقابل استعمار تبدیل شدند.

از این دست مثال ها در مطالعات تاریخی مردم ایران بسیار است اما از آنجا که اصلاح طلبان گویی دستی بر آتش این مطالعات ندارند و از این اطلاعات بی بهره اند؛ دائما تصور می کنند که زندگی در سایر کشورهای جهان بهشت است و در ایران جهنم!

از طرف دیگر فرض آقای خاتمی هم درباره گرسنگی یا سنگینی معیشت در ایران فرض درستی نیست و هم راستا با اظهارات ترامپ قرار دارد که مدعیست مردم ایران گرسنه اند.

این در حالی است که به گواه سازمان های بین المللی، ضریب جینی در ایران، هم اکنون از چین و روسیه و آمریکا بهتر است، نرخ بیکاری در ایران طی 7 سال گذشته به میزان 2 درصد کاهش پیدا کرده و رقم فعلی نیز به گواه وزیر کار درباره 100 هزار شغل بلامتقاضی، بحرانی نیست، اقتصاد ایران در جایگاه هجدهم ایران قرار دارد و گرسنگی هم در ایران به لحاظ عمومی وجود ندارد. چه اینکه حتی اغتشاشگران دیماه 96 نیز به گواه کارشناسان، محتاج اقتصادی نبوده اند.

نکته دیگری که در قبال اظهارات ضد امنیتی خاتمی لازم به اشاره است آنکه اگرچه وی تأکید دارد که ما برانداز نیستیم اما بیان گزاره هایی مثل اینکه مردم با مشکل تغذیه مواجه هستند، مردم دیگر این وضع را تحمل نمی کنند و لایک دادن به تظاهرات خیابانی! جملگی در کنار هم هیچ معنایی غیر از این ندارد که جریان خاص با سیاه نمایی از وضع موجود و با خط دادن به افکار عمومی مبنی بر اینکه با اعتراض خیابانی هم می شود نتیجه گرفت و اوضاع غیر قابل تحمل است، در حال پیمودن مسیر براندازی هستند.

مقوله ای که تحلیلگران معتقدند مفهومی تحت عنوان «اعتراض ظالمانه» دارد و قرار است طی آن سیاه نمایی چندین ساله اصلاح طلبان از اوضاع کشور و اشاره های آنها به خیابان! ثمر بدهد و مردم همانطور که آقای خاتمی گفته است دیگر وضع موجود را تحمل نکنند...

رخدادی که اگرچه پیش لرزه آن در دیماه 96 وقوع یافت اما معلوم نیست در مقایسه با رخدادهای دیگری مثل راهپیمایی تماشایی 22 بهمن، 9 دی و عدم حمایت عمومی مردم از اغتشاشات دیماه، چه نتیجه ای را حادث کند.
گفتنیست، خاتمی در صحبت های خود چندین مرتبه بر «ناکارآمدی» نظام اسلامی تأکید کرده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جهان نیوز واقعا خیلی خیلی ... !
Iran, Islamic Republic of
نظام را 40 سال است که همین اشخاص با حلقه بسته مدیریت اداره کرده اند. حالا می گویند نظام ناکارآمد است!
درست اش این است که بفرمایند ما ناکارآمد بودیم...
همه کسانی که اداره کردند ناکارآمدند
Iran, Islamic Republic of
جهان دمت گرم
بهش بگو
داداش در این حدا نیستی که بخوای برانداز باشی؛ ریز می بینیمت. اصلاً نمی بینیمت
اربابت آمریکا چه غلطی تونسته بکنه که نوچه اش بکنه؟
مورچه چیه که فشار خونش باشه
Iran, Islamic Republic of
چشات باز كني مي بيني امريكا چه غلطي كرده
بي ارزش شدن پول ملي
ورشكستگي اقتصادي مملكت
بي كاري و فساد
تنها ماندن در دنيا
......
......
.......
......
Iran, Islamic Republic of
تو چه کار کردی برای کمک به وطن ومردمت تا اینکه و شما جزء وطن فروشان نباشی و دشمنان ایران نتوانند به هدفشان برسند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
من متاسفانه با سرمايم تو مملكت كارخونه زدم برأي ٤٠٠ نَفَر جوان مع خيلي اشتباه كردم
مشكل مملكت أمثال شما نُون به نرخ روز خور ها هستيد كه كه در هر حالي نونتون در خونتون حتي به قيمّت بدبختي مملكت خودتون اونايي كه دشمني بل أمريكا و غيره رو هر روز رد بوق كورنا مي كنن نونشون و حياتشون تو أين كار فراموش نكن مع اينا بك رزوي هم مي گفتن مرگ بر شوروي ولي الان رفقيشون
دوست عزيز! چرا شما جماعت ,همه چيز را برعكس ديده و تفسير مي كنيد؟ چرا واقعيات را آنطور كه هست نمي بينيد؟آيا واقعا" فكر ميكنيد مشكلات اصلي كشور ما نتيجه مرگ بر اشرار عالم گفتن ما و ايستادگي در برابر زورگوئي و تكبر بيجا و زياده خواهيهاي آمريكا و نوچه هاشه؟!نه جانم , ريشه مشكلات ما اينه كه از 40 سال عمر انقلاب ,بيش از 30 سال آن ,سرنوشت كشور و ملت و نظام را به دست جماعتي سپرده ايم كه در تمام اين سالها به جاي اعتماد به توان و استعدادها و داشته هاي مردم ايران , همه اميدشان به غربيهابويژه به آمريكائيهاي جنايت پيشه نامرد بوده وهست. جماعتي كه با كپي برداري ناشيانه از سيستم ناعادلانه سرمايه داري حاكم بر غرب , به خيال خودشان مي خواستند اقتصاد ايران را نجات دهند و جزء اقتصادهاي برتر دنيا قرار دهند!!! نتيجه اين تقليد كوركورانه هم اين وضعيتيست كه الآن مي بينيم.
در طول سه دهه پس از دوران دفاع مقدس در صنايع دفاعي و نظامي و هوافضا و هسته اي و حتي پزشكي كه تفكر جهادي و حزب الهي و خودباوري حاكم بوده , شاهد اينهمه پيشرفتهاي خيره كننده بوده ايم تا جايي كه دشمنان غدار و وحشي و جنايت پيشه اي همچون آمريكائيها و صهيونيستها را به وحشت انداخته و جرأت حمله مستقيم به ايران را از آنها گرفته است, اما در جاهايي كه تحت مديريت جماعت خودباخته ليبرال مسلك غربگرا بوده ,روز به روز شاهد عقبگرد و پسرفت صنعت و اقتصاد و كشاورزي كشور و وابستگي بيش از پيش به خارج و درنتيجه بيكاري روز افزون قشر جوياي كار و تعطيلي بسياري از صنايع و كارخانجات با سابقه دهها ساله بوده و هستيم.
پس الكي پاي قضيه مرگ برآمريكا را وسط نكشيدو هر خشك و تري را به اين موضوع ربط ندهيد كه هرچه ميكشيم از دست آمريكا و آمريكاباوران مي كشيم.
Iran, Islamic Republic of
برادرگرامی اگر این ها حقوق بگیر همان غداره بندان باشند چی ؟ با مزد و یا بی مزد
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا و انگلیس و اسرائیل و آل سعود ودشمنان ولایت فقیه ونظام اسلامی ایران در تمام دنیا
Iran, Islamic Republic of
حالا تنهایی گم نشی یک وقت
آمریکا امروز در دنیا از همیشه منزوی تر و منفور تر است و فقط مشتی ...
Iran, Islamic Republic of
واسه همين شركت ها بانك هاي دنيا مثل سگ ارش مي ترسن سمت شما نمي يأن
حيف شد تحريم ها رِو برداشتن
Iran, Islamic Republic of
همه اینها را که بر شمردی کار افساد طلبان بوده نه آمریکا و به قول رضا خاتمی تحمل مردم حدی دارد اگر تمام بشود کار افساد طلبان را یکسره خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
تو ...هم نیستی تا چه برسد برانداز جوجه خاتمی تو از کی سیاسی شدی ؟؟؟!!!!!!
بچه مدرسه ات دیر نشه. ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
Iran, Islamic Republic of
شما اصلا میدانید داعش یعنی چه اصلا یکروز زحمت به خو داده اید یکسر به عراق وسوریه زمان جنگ با داعش سفر کنید الان که جناب خاتمی اظهار نظر میفرمائید با وجود وامنیت ولایت فقیه است اجازه حرف زدن دارید والا کی به شما اجازه جولان میدهد در امریکا واروپا گرگهای آماده اند تا جمهوری اسلامی خدای ناکرده کمی سستی کند شما هنوز دشمن اسرائیلی را به اندازه بچه های مدرسه نمیسناسید پس لطفا نظر نفرمائید حرف ملت روز ۲۲ بهمن به شما دوستداران آمریکا زده شده خیلی فراموش کار و کم حافظه اید.!!!!!
United States
غفلت جان
همه اینایی که گفتی آمریکا حداکثر 10 درصد توش مؤثر بوده بقیه بر می گرده به مدیریت حاجی-اربابی و نوکر-رعیتی گروه چنبره زده بر قدرتی که 32 سال همه چی دستشون بوده
Iran, Islamic Republic of
كلا أينا رو سوزوندي به قول رفيق قديمي شون محمود جون اب بايد بريزي ....
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیز دل من مگر حق همیشه تنها نیست تازه اگر بخواهی مستقل باشی حتما باید با مشکلات را تحمل کنی باید قید بسیاری از رفاهیات بزنی تا بتوانی مستقل باشی تازه با این وضع که شما فرمودید الان در کشور بحث کسب بیشتر رفاهیات است الان در خصوص خیلی امور خیلی پیشرفت داشتیم و داریم که اگر واقع بین باشی می توانی انها را لمس کنی
Iran, Islamic Republic of
و شما بیشتر!! عزیزم
Iran, Islamic Republic of
جناب خاتمی مردم دیگه تحمل اصلاح طلب و اصولگرا رو ندارن به شماها هم اگه تو انتخابات رای میدن از ترس تندرویهای جناح مخالفتون کاسه صبر مردم لبریز شده و خسته شدن از اینکه از تریبون نماز جمعه پاییخت یکی بگه دو وعده غذا بخوریم و ....شیرتقریبا از سبد خانوارها حذف شده و....حواستون باشه
ali
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا تحلیل هایتان را بدید یک نفر عاقل بی طرف بخونه سپس منتشر کنید ؟؟؟
تفاوت شما با اصلاح طلبان اینه که انها باسوادتر و ...... هستند
Iran, Islamic Republic of
اگر به خسارت محض برجام و لغو نشدن تحریمها و تشدید تحریمها توجه کنید متوجه کم سوادی اصلاح طلبان می شوید.
Iran, Islamic Republic of
واضافه کنید... کم خردی و کم فهمی و کم عقلی و اعتماد به دشمنان و از خدا بریدن و به کدخدا دل بستن را
Iran, Islamic Republic of
آخی چقد هم که همه تون باسوادید
کرور کرور مدرک دانشگاه آزاد مولا رفسنجانی براتون صادر کرد
اون زیبا کلام که دیگه اند قوای تخیلی تحلیلی تونه 20 سال آزگار دانشگاه درس میده تهش یک دونه مقاله آی اس آی داره اونم منتشر شده در ژورنال ...
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
کسانیکه که ۳۲ سال سکاندار نظام بودن و ایثارگری های رزمندگان و مردم را در دفاع مقدس و حفظ حرم دیده ان ادرس غلط ندهند
Iran, Islamic Republic of
البته می شو زرشک را هم جزو میوه ها حساب کرد! نه؟
Iran, Islamic Republic of
تفاوت اصلاح طلبا با دیکرن در ایران اینه که اصلاح طلبا از همه طلبکارترند.
آره تو راست ميگي! اين جماعت همه شون داراي سواد سطح بالا و صاحب مدارك عالي هستنداما در رشته مفسدي و فتنه گري و به گند كشيدن كشور !! اين جماعت مدعي هركدامشان داراي چندين مدرك دكتري در رشته هاي پاچه خواري و مجيزگويي ابرجنايتكاران دنيا و كپي برداري ناشيانه و احمقانه از نسخه هاي اقتصادي پيچيده شده در نظام منحط سرمايه داري غربند كه از كل 28 سال پس از پايان جنگ ,بيش از بيست و اندي سال را در رأس امور اجرايي كشور بوده اندو قدرت اجرايي در دستشون بوده و هست , جز گند زدن به فرهنگ و اقتصاد و اعتقادات و باورهاي مذهبي و انقلابي مردم ,هنر ديگه اي هم داشته اند؟!
به هنگام انتخابات هم كه با دست زدن به دهها و صدها ترفند و فريب و حيله ونيرنگ و نامردي و دروغ و جوسازي , رأي ملت خوش خيال از همه جا بيخبر را به سمت خودشون جلب مي كنند تا به قدرت برسند.
هنگامي هم كه قدرت را در دست ميگيرند ,از روي عمد و با برنامه ريزي قبلي , تا مي توانند مردم را در منگنه و فشار اقتصادي قرار مي دهندتا صداي ملت به اعتراض بلند بشه , اونوقت حضرات بي وجدان چنين القاء مي كنند كه ما مي خواستيم كشور را از بن بست و گرفتاريها نجات بديم اما نهادهاي انقلابي و شخص رهبري انقلاب مانع مي شوند.يعني عملا" مي خواهند فضا را به گونه اي مسموم نمايند كه اذهان ملت را از مسير انقلاب و نظام اسلامي منحرف نموده و پشت رهبري را خالي و حتي مردم را در مقابل ولايت و رهبري قرار دهند.البته نقشه راه را سرويسهاي جاسوسي غربي و صهيونيستي طراحي مي كنند اما اين جماعت... وطن فروش خائن مجري آن بوده و نقش پياده نظام دشمنان را برعهده داشته دارند.
اما كور خوانده اند....
چرا كه ما معتقد به امدادهاي الهي و عنايات ويژه حجة ابن الحسن المهدي عج الله تعالي فرجه هستيم.
ومكروا و مكرالله والله خيرالماكرين.
Iran, Islamic Republic of
کشور به اصلاحات اساسی نیاز دارد
United Kingdom
منفی دادم برای "اصلاحات" اساسی
United Kingdom
...
کاربر محترم . با تشکر. شما نیازمند مطالعه بیشتر هستید اظهار نظرات احساسی و تابعی از نظرات غیر کارشناسی شما را بجایی نمی رساند. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
کشور نیاز به مدیران توانمند و جهادی دارد با مدیران نجومی بگیر و پیر و فرتوت همین چرخه باطل ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
اسم نحس اصلاحات و نبر حال آدم از این همه دروغگویی این حضرات به هم میخوره
Iran, Islamic Republic of
مملکت نیازی به اصلاح اساسی ندارد. اصلاح اساسی را قبلا انجام داده ایم.
متاسفانه تمام وقت را به بطالت گذراندیم. هر که مسئول کاری شد ابتدا همین شعار را داد و به تجدید ساختار در محدوده قدرت خود و حول محور خود مشغول شد.تا دوران ماموریتش به سر رسید. یعنی همواره روز از نو، روزی از نو.
اگر اصلاح اساسی به تجدید نظر در رفتار ها، کنار گذاشتن انفعال و پیش گرفتن کار و تلاش مولد معنی شود با آن مشکلی ندارم ولی مشکل آنجاست که همه کلی نگر شده ایم و به بهانه نیاز به اصلاح اساسی هر کاری را بیهوده تلقی کرده و آنرا زمین میگذاریم. در واقع بدنبال بهانه ای برای تنبلی و انفعال خود هستیم.
با اطلاع میگویم و اعتقاد راسخ دارم که پس از انقلاب قطعات پازل را در بخش های مهم علمی و صنعتی پیدا کرده ایم و با کمی تلاش باید آنها را کنار هم بچینیم. یعنی اصل کار انجام شده و فرع آن باقیمانده. ترس غربیها هم از این بخش آخر است.
Iran, Islamic Republic of
به مدد مردم دیندار تحت هدایت رهبر همه اصلاحات لازم انجام خواهد شد و نیازی به شماها نیست
Iran, Islamic Republic of
واقعا به اصلاح اساسی نیاز دارد باید همه مفسدان سیاسی و اقتصادی را به دریا ریخت
Iran, Islamic Republic of
کشور به مصلح جهانی نیاز داره نه اصلاح طلبای خائن و وطن فروش.
حمید
United Arab Emirates
مشکل بزرگ اصلاحاتی ها خود بزرگ پنداری جنون آمیز و عدم درک درست اوضاع مملکت است.بیشتر مصاحبه این حضرات هم بیشتر از تو رختخواب یا درحال صرف صبحانه است .مملکت در این ۴۰ سال بیشتر دست شماها بوده و چون اهل کار نیستید مملکت رو به رکود و بیکاری و سایر مشکلات رفته.فقط برای آخرین بار باید مردم ریشه شما مردم دوست نماها را بکنند تا انشاءالله مملکت سامان بگیره.
بی‌طرف
Iran, Islamic Republic of
احسنت‌برادردقیقازدی‌توخال
مشکل کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دوستان به نوشته این روزنامه و مصاحبه مربوطه یک جور دیگر نگاه کنیم.:
1- اگر الان ملاقات های خاتمی (رییس جمهور پیشین)آزاد و فعالیت هایش را شروع کند ،نه ، اصلا" همین الان دوباره رییس جمهور شود به نظرتان آیا این همخون با رییس جمهور باز خواهد گفت مردم تحمل نمی کنند یا ندارند.. بعبارتی این عزیزان گو گور مگوری تا قدرت در دست دارند همه چیز خوب است و مردم را به خویشتن داری دعوت می کنند . در همین صفحه همین سایت همین الان مطلب از جهانگیری (نماد اصلاحات در دولت و کاندید دولت بعد) زده شده که همه چیز خوب است همه شاخص ها درست است. یعنی مردم یا در وضع خوبی هستند یا امیدوار به وضع خوب . خوب یا خوب است و آقای خاتمی مشکل دید یا درک دارد و یا همان عرض بنده که وقتی فرمان در دستشان است مدعی هستند هم راه درست است و هم مقصد در دسترس .. بر اساس نوشته یا به گفته خاتمی پس جهانگیری خلاف واقع می زند. نظر شما چیست؟
2- حال وقتی را تصور کنید که در قدرت مطلق( نه در حد معاون اولی) در دست ندارند. بله مثل الان می گویند بداد برسید که همه چیز از بین رفت . البته توضیح نمی دهند که این همه چیز چیست. منظور آنها آزادی در حد گو گورمگوری است. والا کاری به آب و نان ندارند. البته شاید بنیان های آزاد ( در چارچوب اسلام) می تواند مانع از تجمع ثروت و قدرت و... گردد ولی این مد نظر ایشان نیست. تلقی ایشان از آزادی به حراج گذاشتن بنیان های خانواده و انقلاب صرفا" برای رای آوری است.
3- خب مشکل کجاست؟
به نظر بنده مردم ایران دارای شاخصه های بسیار ارزشمندی از جمله تقید به حمایت از حکومت (هر دوره) و وطن پرستی در حد اعلا دارند. که در تکوین و تکمیل این نگاه ملی باورهای اسلامی نیز در کنار آن قرار گرفته است.
براستی کمتر از 5 درصد مردم معتقد به عصیان اجتماعی و شورش علیه نظام و.... دارند. مردم فقط از تبعیض و بی عدالتی ناراضی هستند.
جمله معروف امام یادتان هست به این مضمون" مانان پنیر خود را می خوریم ولی روی پای خودمان خواهیم بود"
ایشان نگفته اند نان و پنیر خودتان را بخورید و مقاومت کنید . یعنی اگر هست برای همه است و اگر نیست برای همه نیست. رهبر فرزانه نیز کمترین انتفاع مادی دارد از حکومت.
به نظر نظام ناکارآمد نیست ولی این عناصر نیاز به بازبینی و توجه توسط مردم تاکید می کنم مردم دارد
الف- مجلس ناکار آمد- نمایندگان دلال صفت و بساز با مسولین و بفروش منافع ملت (همان لفظ تعامل گر )
ب- دستگاه های نظارتی عریض و طویل و هر کدام وابسته به یکجا و بدون همگرایی.
ب- دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی ناکارامد. براستی تاکنون متوجه شده اید چرا این دستگاه ها در بعد خارجی بسیار خوب عمل می کنند ولی در مسایل داخلی خصوصا" اقتصادی پنچر هستند. جون در بعد خارجی و بیرون مرز از یکجا نشات و فرمان گرفته و عموما" هم منافع و یا تضاد منافع باهم ندارند. ولی در داخل بعضا" با اطلاعات بدست آمده انواع و اقسام کاسبی صورت می گیرد. براستی چرا چرا باید برادر رییس جمهور و برادر معاون اول توسط یک نهاد نظارتی غیر دولتی صرفا" تحت تعقیب باشد.
ج_ دستگاه قضا باید متحول شود. نه به این معنی که مشکل دارد و نه به این معنی که مشکل ندارد.بلکه باید متحول گردد. به روز گردد. و...
د- در خصوص توهم روسای جمهور انتخابی باید چاره ای اندیشید .براستی چرا روسای جمهور ما بعد از رییس جمهوری متوهم و متفکر و .... می شوند. نظام باید در بخش توجیه وایشان و یا توضیح به ایشان کاری نماید. روسای جمهور وارد حوزه های غیر اجرای در حد رهبری جهان و رهبری کشور می شوند ولی در بخش اجرایی نه کاری می کنند و نه مردم دنبال پاسخ از ایشان برای شعار های قبل انتخابات شان هستن.
إ- انتصابت باید در سطح جامعه توزیع گردد. ...
و سخن آخر اینکه هنوز آنانی که که انقلاب کردند ازجمله آقای خاتمی زنده هستند و در صورتی که معتقد به این هستند که نظام ناکارآمد است باید توسط مردم محاکمه شوند چرا که چهل سال یک تمدن را معطل تفکرات بدون نتیجه خود کرده اند . در این صورت ایشان باید پاسخگو باشند نه پرسشگر
Iran, Islamic Republic of
این خاتمی و ...همه امیدهای دشمن در کشورند.
Iran, Islamic Republic of
بیچاره دشمن به چه آب زیپوهایی میگه پای سیب
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم توی مردم هستن امثال ایشون
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
مردم تحمل شما را ندارند
مردم همیشه در صحنه های مختلف سیاسی پای این نظام هستند...
علی
Canada
ظاهرا در این غائله هرکی به فکر خویشه..... هیشکی هم به فکر مردم نیست!!!! به خدا مردم فقط شغل و آب و هوای سالم میخواهند که به راحتی زندگی کنند..... همین
امیر
Iran, Islamic Republic of
این جماعت باید پاسخ دهند چرا در دوره دولت قبل حتی زمانیکه دلار یهویی از ۱۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰تومان رسید یک تجمع با شعار مرگ بر گرانی در هیچ یک از شهرهای کشور ثبت نشده ولی در دوران پسا برجام ! که همه چیز باید حل می شد و به گفته دولت منتخب و البته با ارای کمی بیشتر از نصف ارای روحانی و رقیبی که در مدت کوتاه ۱۶ میلیون رای از ۴۰ میلیون را بطور صحیح از آن خود کرده این بی تابی !! سراغ مردم امده
شما و دولت مورد حمایتان مگر مدعی کاهش تورم و افزایش مرودات بین اللملی و سرمایه گذاری خارجی و کاهش بیکاری نیستید ؟
اینکه عملکرد ضعیف خودتان را گردن نظام می اندازید با اینکه بعد از ضربات شما به نظام در سال ۸۸ نظام با رافت فرصت دوباره به شما داد و انتخاب تقلبی !! ۸۸ را به انتخابات قابل افتخار ۹۲ و ۹۶ تبدیل کردید اوج نامردی است که حالا عدم صبر و تحمل پای ارمانهای دین و استقلال را مرتب به مردم القا کنید
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. شما نیازمند مطالعه بیشتر هستید اظهار نظرات احساسی و تابعی از نظرات غیر کارشناسی شما را بجایی نمی رساند. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
خخخخ ! من نیاز به مطالعه دارم یا زاکانی وجداناً ؟!
یا عمو پرویزتون ؟! جمع کنید بابا مسخره بازی رو ، یه مدت که دست می بردید توی نوشته ها و به صلاح خودتون حذف و اضافه می کردید ، الان هم که می بینید حرف طرف دندون شکنه میگید مطالعه ات کمه، انگار همیشه آینه دستتونه ! خ
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
ثابت کنید که برانداز نیستید. سال های 78 ، 82، 88. کارنامه سیاهی دارید .
Iran, Islamic Republic of
اعتصاب در مجلس اسلامی را اضافه کنید لطفا
Iran, Islamic Republic of
سال 88 جستی ملخک و ایندفعه ای اگر باشد با لنگه کفش له می شوی .
Iran, Islamic Republic of
براندازیید.
Iran, Islamic Republic of
شما با تخريب غير واقعى وغير منصفانه احمدينژاد ، به سرعت در حال تأييد ورشد و تثبيت افساد طلبان بر نظام هستيد والبته بايد گفت خلايق ... ، تا بوده كشور از حماقت افولگرايان ضربه خورده است ...
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
...
امکید
Iran, Islamic Republic of
تا ما با دنیا یک رابطه منطقی و خوب نداشته باشیم وتا ما از خیال پردازی دست بر نداریم .همین آش و وهمین کاسه است اصلاح طلبان هم قدرتی ندارند هرچه است برای تمامیت خواهان است
یزدی
Iran, Islamic Republic of
... تو چکاره هستی که از طرف مردم صحبت می کنی
فرزند چه کسی در کشور انگلیس خبیث ساپورت پوش شده است
مرگ برانگلیس خبیث و نوکرانش
یزدی
Iran, Islamic Republic of
برادرت طی 8سال ... دشمنان را گستاخ تر نمود تو ... چی می گی
Iran, Islamic Republic of
ناراحت نشو آقای یزدی اینها دست انداز نظام جمهوری اسلامی هستند والا عددی نیستند بلندگوی اسرائیل وآمریکایند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
کسی که نمی تواند فرزندش را در کشور بیگانه جمع کند چه حرفی دارد
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
برو رد کاروت بچه
محمد
Iran, Islamic Republic of
کسی در غربزدگی این حضرات شک ندارد انها ثابت کردند که عاشق ونوکر کدخدا هستند
هادی
Iran, Islamic Republic of
در فرمایش محمد باید عرض کنم که برادران خاتمی غربزده اند ...
... دستشون تو دست غربیهاست
مرگ بر اون کسانی که نامه نوشتند برای اروپایی ها که ایران را تحریم کنید تا مردم به زانو در آیند
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
مردم اختلاسهای اصلاح طلبان را تحمل نمی کنند مثل مهدی جهانگیری .حسین فریدون .کرباسچی . ولی انقلاب را تحمل می کنند یک ماه پیش 22 بهمن کجا بودی چشم دیدن نداشتی ببینی کفار و مشرکین در شبکه هایشان اعتراف کردن اما اصلاح طلبان هنوز خوابند و می گویند مردم مخالفند دی ماه را ندیدید. شما مخلفید مردم خوبند شما کور هستید .
Iran, Islamic Republic of
یک نکته برای مدعیان اصلاحات! عملکرد جامعه ایرانی ورای سایر ملل است!شاهد. عکس العمل گران شدن کالا نخریدن است! در چهل سال گذشته خلاف انرا شاهد نبوده اید؟ غیر از این است؟منفعت طلبی من! گرانتر میشود!بجای تامین منافغ ما! اب در هاون کوبیدن خطاست! در مورد در وتخته حتما چیزهایی شنیده اید!
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما که برانداز نیستیم چون زرنگیم و می خواهیم نان همه چیز را بخوریم حتی براندازی بنا بر این به دیگران می گوییم که راه بفتید بروید اگر شد که ما هستیم فبها و نعم المطلوب و اگر نشد می گوییم کی بود؟ کی بود؟ من نبودم و دو باره از نو درویشی ! داعشی! اینی! اونی! و الی آخر ولی ان شاء الله کور خوانده اید ؛ همه تان این حسرت را به گور می برید.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
هادی
Iran, Islamic Republic of
جناب ممد رضای خاتمی
تا زمانیکه بچه های مسئولین در خارج و داخل در رفاع و آسایش هستند ، اول تو بدان و بعد هم بقیه بدانند که ملت بدترین و ذلت بار ترین وضعیت را خواهند داشت
مرگ بر مدیران دزد و سرمایه داری که مردم را نمی فهمند و درک نمیکنند
Netherlands
بی شعور خودت می گویی 6 سال در کنار حکومت شان ایستادند نه 40 سال
عبدالللهه
Romania
از دروغ ودذدي وبلف زدن وانجام کارهاي غيير

ادم مسيولان خسته ودل سرد شده اند