جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
تحولات افغانستان|اختلاف در رهبری «حزب اسلامی»؛

رویارویی تازه «ارغندیوال» با «حکمتیار»

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 599366
رهبر حزب اسلامی شاخه ارغندیوال اعلام کرد کسی نمی‌تواند وی و همکارانش را از حزب اسلامی اخراج کند زیرا این حزب در دولت به نام آنها ثبت شده است.​
رویارویی تازه «ارغندیوال» با «حکمتیار»
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در حالی که اختلافات بین «گلبدین حکمتیار» و «عبدالهادی ارغندیوال» بر سر رهبری حزب اسلامی به قوت خود باقی مانده است،اما حزب اسلامی حکمتیار چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد عضویت ارغندیوال، «محمدخان» معاون ریاست اجرایی دولت و «عبدالصیرانور» وزیر دادگستری افغانستان لغو شده است.

در این بیانیه تاکید شد ارغندیوال و همکارانش اجازه ندارند تا به نمایندگی از حزب اسلامی به فعالیت ادامه دهند.«عبدالهادی ارغندیوال» در واکنش به این موضوع به «مشعل‌ رادیو» گفت: کسی نمی‌تواند ما را از حزب اسلامی اخراج کند زیرا این حزب در دولت افغانستان به نام ما ثبت شده است.

وی افزود: برای حزب اسلامی قربانی دادیم و در نظر داریم آن را ترک کنیم بلکه برای حفظ حزب خودمان تلاش خواهیم کرد.
از سوی دیگر، «فضل غنی حقمل» مسئول تیم مطبوعاتی حزب اسلامی حکمتیار از ارغندیوال خواسته است تا برای ادامه فعالیت‌های سیاسی از عنوان دیگری استفاده کند.

وی در ادامه تاکید کرده که گلبدین حکمتیار سابقه طولانی در حزب اسلامی دارد و رهبر این حزب است.این در حالی است که «امان‌ریاضت» سخنگوی وزارت دادگستری افغانستان تصریح کرد: حزب اسلامی به رهبری ارغندیوال در این وزرات به ثبت رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *