با نگاهی به کتابهای سبک زندگی اسلامی خواهید دید که دین مبین اسلام توجه فراوانی به نگه داری از حیوانها دارد اما...
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین فرید میرلوحی کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت دادن اسلام به انواع حیوانات گفت: خیلی از دستورات اسلام حکمت هایی دارد که با عقل قابل فهم است و البته بخشی از آن هم برای انسان قابل فهم نیست. بسیاری از احکام شرعی برای دانشمندان که در لبه های مرز علم حرکت می کنند، به سختی قابل درک است. برای مثال کودکی که دستورات بزرگترش را درک نمی کند، باید آن را انجام دهد، هرچند به اشتباه در برخی اوقات از انجام آن طفره می رود اما کسی به او خورده نمی گیرد، چون درک درستی نسبت به حقیقت و دانایی بزرگترش ندارد.
وی افزود: از جمله موضوعاتی که بحث و گفت و گوی فراوانی پیرامون آن صورت می گیرد، ورود سگ به منزل و زندگی کردن با این حیوان است. بسیاری می گویند که اسلام نسبت به حیوانات مهربانی نمی کند و حتی این موجود را از حق حیات مستثنی می داند. این یکی از تهمت های بزرگ به این دین مبین است.
این استاد دانشگاه به تصریح مفاهیم اسلامی در خصوص نگه داری از حیوان ها پرداخت و اظهار کرد: اگر کسی کتاب های سبک زندگی اسلامی را بخواند، متوجه مهربانی و توجه فراوان دین مبین اسلام به این موضوع می شود. مثلا در مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی، فصلی درباره حیوانات باز شده است. در آن فصل، حیواناتی ذکر شده است که نگه داری ازآن ها در منزل سبب سلامت روانی اهالی خانه می شود. مثلا امام علی (ع) می فرماید که اگر کبوتر در خانه باشد، شیاطین و جن ها را از آن خانه دور می شوند.
میر لوحی ادامه داد: در مورد شکار سگ، نگه داری از آن و نگه داری سگ از گله ها و خانه، در اسلام روایت های فراوانی داریم. در سال های اخیر موجی از انتقاد ها شکل گرفته است که عده ای می گویند، چرا نباید سگ در خانه نگه داری شود و واقعا برای اهل فهم و دقت می تواند این انتقاد ها سوال باشد. به راستی چرا با وجود این همه حیوان در دنیا انقدر روی سگ توجه و حساسیت وجود دارد؟
این کارشناس مذهبی درادامه به روایتی دیگر اشاره کرد و گفت: همچنین در روایتی معروف از حضرت عیسی(ع) آمده است که ایشان همراه با یارانشان در منطقه ای با لاشه سگی مواج شدند و هر کس نسبت به ویژگی های منفی آن سگ ابراز نفرت می کرد. نوبت به حضرت مسیح(ع) که رسید، ایشان گفتند این سگ دندان سفیدی دارد. چگونه دین مبین، نسبت به سگ نفرت دارد اما چنین تعریفی از لاشه سگ می کند.
میرلوحی به تفصیل نگاه اسلام به سگ پرداخت و خاطر نشان کرد: باز هم می گویم که بحث اصلی درباره سگ همان حکمتی است که ما نمی دانیم. برای مثال اگر یک پزشکی بگوید که فلان مریضی که بیماری واگیر دار دارد را اجازه ندید وارد خانه شما شود، آیا این به معنای نفرت از آن مریض است. این که سگ نجس است این به معنای کشتن یا بی ارزش ها شمردن آن در اسلام نیست. فقط مقصود این است که سگ به دلیل ویژگی هایی که دارد، نباید وارد خانه ها شود. روایت داریم که فرشته وارد خانه ای که سگ در آن حضور دارد، نمی شود.
وی افزود: هر موجود و حتی شی، باید در جایگاه خود مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال سگ باید به عنوان نگه بان خانه یا نگه بان گله استفاده شود. امروز برخی آن ها را به عنوان فرزند می دانند. وظیفه ما، تولید مثل، فرزند داری و کمال خودمان است. حتی در فرهنگ غربی دغدغه تولید مثل دارند. هر چند خودشان تبلیغ ضد اسلامی برای ملت مسلمان دارند.
دین میدانی یعنی چی؟ یعنی از طرف خدا برای آدم آمده.
حالا که نقد معصومین گفتارش رواج پیدا کرده شاید تو هم میخواهی خدا را نعوذ بالله نقد کنی؟!
باعث تاسف است که دین و همه اصول و فروعش را نفی میکنند ولی تا حرف خدا میشود آنچنان از خدا صحبت میکنند که بیا و ببین. ولی نکته مهم و مساله اینجاست که این خدا را از کجا میشناسند؟
خدایی که نه کتاب دارد و نه امام و پیامبر؟
این خدا اگر کتاب و پیامبر و امام دارد پس چرا به آن عمل نمیکنند؟ و همه چیز را "شخصی" میدانند!
سگ گله /شکاری/ خانگی/زنده یاب با هم فرق دارند یا نه /
در آپارتمان های شهرهای بزرگ گله و گوسفند داریم که چوپان آپارتمان حق نگهداری داشته باشد !
چطور آپارتمان نشین حق ندارد اذان بزند چطور حق دارد واق واق بشنود !
چطور آپارتمان نشین حق ندارد داخل راهرو یک لحظه چیزی بگذارد !
چطور سگ جان اگر ببخشید راهرو عمومی را خیس کرد حرفی نزند !
جهان نیوز
طویله جای انسان است یا حیوان / دامپروری در دامنه کوهستان ممنوع است یا چریدن در استادیوم / نگهداری سگ و همراهی آن شرایط و مکان خاص دارد
به این استاد بلند بالا بگویید در زمان طاغوت در شهر ها سگ و سگ پروری نداشتیم
خوب یک شرکت بزرگ واردات سگ از چین اگر بگذاریم با حاشیه هایش قطعا عده ای زیادی
مشغول کار می شوند !!!!
جهان نیوز
مشکل سایت شماها نیست مشکل روز گاری است که تاریخ مصرف من در آن پایان یافته ؟ یا حق
برای اثبات وجهه محبت آمیز دین مبین اسلام میتوانم به توصیه بزرگان دین برای نگهداری گربه در حیاط منازل اشاره کنم که وجود گربه و زادآوری آن را موجب برکت منزل دانسته اند ولی اما مساله سگ متفاوت است نگهداری در منزل و همنشینی این حیوان را بدیل نجاست و آلودگی ذاتی و دیگر دلایل ناشناخته به شدت و به وضوح در دین اسلام منع کرده اند اما این دلیلی بر خبیث دانستن یا تنفر از این حیوان در دین اسلام نیست بلکه الگوی اسلام ما را به محبت به همه حیوانات منجمله سگ تشویق کرده است. و اما بخش عجیب داستان بخش احکام اسلامی نیست بلکه در آن سوی دیگر قضیه تمرکز عجیب و مشکوک و مصرانه و گاهی لجوجانه برای ترویج سگ پروری در منازل از سوی مروجان سبک های جدید زندگی در شبکه های ماهواره ای، انیمیشن ها و فیلم های هالیوودی، فضای مجازی و سایت های معلوم الحال و سلبریتی هاست. اصرار عجیبی برای سگ پروری انجام میشود به همراه آن ستایش های عجیب و غریب و در مواردی حتی سگ پرستی! را شاهدیم. این پدیده با قانون شکنی علنی برای حضور سگ در فضاهای عمومی و تفریحی و بوستان ها و مزاحمت فراوان برای خانواده ها و کودکان و نیز آلودگی های صوتی و بهداشتی واحد های مسکونی دارای مشاعات مشترک همراه است
باز هم می گویم که بحث اصلی درباره سگ همان حکمتی است که ما نمی دانیم. برای مثال اگر یک پزشکی بگوید که فلان مریضی که بیماری واگیر دار دارد را اجازه ندید وارد خانه شما شود، آیا این به معنای نفرت از آن مریض است.ولی پزشک می داند و دلیل علمی دارد..هرجایی کم میارد نمگوید حکمتی است..خب تو به عنوان متخصص دین دلیل حکمتش را بیان کن..
حکمت این که نماز صبح دو رکعت و ظهر و عصر و عشا چهار رکعت و مغرب سه رکعت است چیست؟ مواردیست که حکمتش را بیان نکرده اند شاید می خواسته اند ببینند ما چقدر بنده ایم و درجه بندگی و ایمان ما به خدا چقدر است.
غير از اشكالاتي كه دين براي نگهداري سگ عنوان كرده به نظرم انسان با هركه نشست و برخواست كند كم كم خوي اورا مي گيرد ! اگر ميخواهيد سگ صفت نشويد پس با سگ همنشيني نكنيد . خلاص
سگ مرطوب نجس وبرخورد آن با انسان نجاست را منتقل میکند. خالق ما حتما برای سلامت ما دوری از سگ را صلاح دانسته اند .سگ فقط برای نگهبانی ومزرعه وحیاط است نه داخل خانه.