سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

کشف 5 تن مواد غذایی فاسد در اردبیل

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 598959
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بیش از 5 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در 20 روز اخیر در استان اردبیل کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.
کشف 5 تن مواد غذایی فاسد در اردبیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، قدرت اخوان اکبری در جلسه سلامت نوروزی در اردبیل اظهار کرد: طرح ملی سلامت نوروزی به مانند سال گذشته در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود که در سه بخش بهداشت، درمان و فوریت‌های پزشکی این طرح تا 15 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان 24 ساعته در ایام تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، خاطرنشان کرد: کشیک‌ها و نیروهای مستقر در این ایام کاملا مشخص بوده و کلینیک‌های تخصصی تمام وقت ما در کنار بخش دیالیز و مراکز اورژانس و پیش‌بیمارستانی ما به حالت آماده‌باس در ارائه خدمات به هموطنان حاضر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در حوزه بهداشت که طرح نوروزی از 15 اسفند شروع شده بیش از 120 نفر بازرس حوزه بهداشت در قالب 4 اکیپ در سطح استان فعالیت می‌کنند و از 18 هزار امکنه تهیه و توزیع موادغذایی اعم از رستوران، محل اسکان مسافران و پذیرایی از آنها بازدید خواهند کرد.

اخوان اکبری از نمونه‌برداری آب شرب به صورت روزانه و بازدید از استخرها و مجتمع‌های آبدرمانی خبر داد و افزود: تاکنون دو هزار مورد بازرسی از این اماکن انجام شده است.وی ادامه داد: بازرسان ما به تعداد 250 نفر در پی بازدیدهایی که از این اماکن و فروشگاه‌های عرضه موادغذایی داشتند بیش از 5 تن موادغذایی فاسد کشف کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در بخش اورژانس نیز ما با دایر کردن 6 ایستگاه سلامت در شهرها و مراکز بین راهی با استفاده از 60 دستگاه آمبولانس و 360 نفر نیروی اورژانس، دو اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به حادثه دیدگان ارائه خدمات خواهیم کرد.

اخوان اکبری افزود: هموطنان می‌توانند گزارش خود را از رویدادها در حوزه بهداشتی و درمانی با شماره تلفن 190 در میان بگذارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *