سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
کمالی:

دولت در ایجاد اشتغال به خودفریبی روی آورده است

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 598414
وزیر اسبق کار گفت: دولت در بحث ایجاد اشتغال به مبانی موضوع و مقدمه واجب آن توجه نداشته و ناچارا به خودفریبی روی آورده است.
دولت در ایجاد اشتغال به خودفریبی روی آورده است
به گزارش جهان نيوز،‌ حسین کمالی وزیر اسبق کار درباره وعده ایجاد اشتغال دولت، اظهار کرد: دولت در بحث ایجاد اشتغال به مبانی موضوع و مقدمه واجب آن توجه نداشته و ناچارا به خودفریبی روی آورده است.
وی با بیان اینکه حتی روند پیش رو بر میزان بیکاران خواهد افزود، گفت: می‌توان آموزش هدفمند و مهارت آفرینی را یکی از مقدمات اشتغال پایدار دانست، اما در شرایطی که بازار کار از خلاء وسیع فرصت‌ها رنج می‌برد، مشوق‌های بیمه‌ای و یا اعتبارات بانکی نمی‌تواند خارج ازچارچوب‌های اقتصاد مزیتی و رقابتی، اشتغال مولد و پایدار ایجاد کند.

دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: خود فریبی بیماری وحشتناکی است که می‌تواند پیکر یک جامعه را در معرض فروپاشی قرار دهد. بی توجهی به آن می‌تواند آثار زیانباری برای جامعه و کشور به ارمغان آورد.

وزیر اسبق کار و امور اجتماعی همچنین پرداخت پول به کار فرمایانی که با مازاد نیروی کار مواجه هستند، برای جذب نیروی کار جدید از نشانه‌های بارز خود فریبی در بحث اشتغال دانست و گفت: دولت در حالی که هنوز نتوانسته است بدهی‌های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند چگونه از جیب کارگران هزینه می‌کنند و برای این سازمان هزینه می‌تراشد.

وی تاکید کرد: هزینه کردن از جیب کارگران برای یافتن فرصت‌های جدید و عقب انداختن مطالبات جامعه بی حاصل است.

کمالی افزود: پرداخت وام‌های مکرر در 20 سال گذشته به کارفرمایان، تحت عنوان مشوق‌های استخدام نیروی جدید نتوانسته پاسخگوی حوزه اشتغال باشد بلکه همین اندک وضعیت متلاطم را هم آشفته و کارفرمایان را مقروض‌تر کرده است.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه باور دارم که با این روش‌ها نمی‌توان به مساله بیکاری پاسخ داد، گفت: شاید بهترین روش برای کمک به دولت حل علمی مسئله بیکاری و ارائه راهکار‌های عملیاتی منتج به ایجاد اشتغال پایدارباشد.

وی اظهار کرد: سرپوش گذاشتن بر آمار بیکاری، آتش زیر خاکستری است که روزگاری نه چندان دورشعله‌های عظیمی را بوجود خواهد آورد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *