جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

حجت الاسلام عالی: زن کالا نیست که تجارت شود

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب: 598214
کارشناس دینی با بیان اینکه خرید و فروش زن از پرسودترین درآمدها در غرب است، گفت: کالاهای پردرآمد در بحث تجارت اول اسلحه، دوم مواد مخدر، سوم کودک و زن و چهارم نفت و گاز است. یکی از منابع درآمد تروریست های داعش در سوریه فروش زنان مسیحی و ایزدی به دلالان اسرائیل بود.
حجت الاسلام عالی: زن کالا نیست که تجارت شود
به گزارش جهان نيوز؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود عالی کارشناس دینی در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا در تجلیل از مادران و خانواده شهدا با بیان اینکه روز مادر را روز تولد حضرت زهر ا(س) مطرح کردند، اظهار کرد: ما در اسلام روزی بنام روز پدر و مادر  نداریم چرا که در دین ما ارزش‌ها کم رنگ نیست که روزی به نام آن قرار داده شود.
 
عالی دلیل نام گذاری شدن ایام را به نام مادر یا پدر را فراموش شدن این ارزش‌ها در جامعه عنوان کرد و گفت: در اسلام همه روزه، روز  مادر، پدر، معلم و غیره استف و چون در جهان امروز غفلت صورت می‌گیرد مجبورند روزی را به نام این ارزش‌ها عنوان کنند.

وی در تشریح احترام به مادر افزود:  در فرهنگ اسلامی جایگاه مادر به اندازه‌ای می‌باشد که احترام به این ارزش باعث بخشش گناهان می‌شود و حتی می‌تواند کفاره گناهان باشد.

این کارشناس دینی با اشاره به جایگاه بالای زن در اسلام بیان کرد:  حق مادر در دین  پررنگ از پدر می‌باشد به گونه‌ای که در احادیث نقل شده حق پدر اطاعت کردن از دستوراتش است، اما حق مادر را نمیتوان ادا کرد. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: “اگر درنماز مستحبی هستید و پدر شما را صدا زد نماز را قطع نکن، اما اگر مادر صدایت زد نماز را قطع کنید”.

عالی دلیل اهمیت دین به مادر را این‌گونه عنوان کرد: مادر پا روی خود و نفسش گذاشته و خود را نمی‌بیند و از این جهت است که می‌گویند بهشت زیر پای مادران است.

وی اذعان داشت: خانواده شهدا محبوب خداوند؛ امام علی(ع) به نقل  از پیامبر می‌فرماییند:آن موقع که پیکر شهید به زمین می‌افتد خداوند می‌فرمایید، من جانشین شخص شهید در خانه هستم. خانواده شهدا اگر شهید دادید خدا را در خانه نشاندید، هرکسی خانواده شهدا را خشنود کند خدا را خشنود کرده و هرکسی آن‌ها را ناراحت کند من را خشمگین می‌کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:  رهبری در اهمیت مقام مادر و پدر شهدا فرمودند: اگر جایگاه خانواده شهدا بالاتر از شهید نباشد، کمتر از آن نیست، چرا که خانواده شهدا مجاهدت خانواده شهدا مستمر استدر حالی که شهید ماموریتش بعد از شهادت تمام می‌شود.
عالی با نگاهی به مقام زن در جوامع غربی اظهار کرد: در جاهلیت قدیم زن را رنده به گور می کردند و در جاهلیت مدرن شخصیت زن را دفن می کنند چرا که در کشورهای اروپایی زن به ابزاری برای تبلیغ تبدیل شده است.

*زن سومین تجارت پردرآمد دنیا
وی با بیان اینکه خرید و فروش زن از پرسودترین درآمدها در غرب است، ادامه داد: کالاهای پردرآمد در بحث تجارت اول اسلحه، دوم مواد مخدر، سوم کودک و زن و چهارم نفت و گاز است. یکی از منابع درآمد تروریست های داعش در سوریه فروش زنان مسیحی و ایزدی به دلالان اسرائیل بود.
وی با بیان اینکه استفاده ابزاری از زن به نفع هوسرانان و سرمایه داران است، تصریح کرد: به دلیل ارزان بود زن کارگر و دستمزد کمی که زن ها در قبال کار می گیرند، سرمایه داران بیشتر از کارگر زن استفاده می کنند که این کار به نفع زن نیست و فقط جیب سرمایه داران را پر می کند همچنین از جذابیت های زن برای تبلیغ در ویترین ها استفاده می کنند که هوسرانان از آن لذت می برند.

عالی با بیان اینکه امروز شاغل بودن زن باعث افتخار و خانه دار بودن عقب افتادگی تلقی می شود، گفت: فرهنگ غربی سعی می کند زنان را از خانه و خانه داری بیرون بکشد و در جامعه به یک کالا و ویترین تبدیل کند.

کارشناس جامعه شناسی بیان کرد: محور تربیت فرزندان، مادر است و لذا اگر در جامعه ای زن سقوط کند، آن جامعه دچار فروپاشی شده و تربیت نخواهد شد همانگونه که در جوامع غربی زن سقوط کرده و تبدیل به کالا شده است.

عالی با اشاره به جنگ نرمی که امروز درگیر آن هستیم، ابراز کرد: امروز دشمن در مرزها با ما جنگ نمی کند بلکه از طریق رسانه، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وارد خانه های ما شده و رقبای تربیتی ما شده و لذا در بحث تربیت فرزندانمان مهمترین رقیب ما گوشیهای تلفن همراه و فضای مجازی است.

عالی در ادامه خطاب به خانواده های شهدا بیان کرد: مبادا به واسطه نارسایی های جامعه، ضعف های برخی مسئولین و دنیاطلبی عده ای دچار تردید شوید و از حرکت خود پشیمان شوید. چهل سال است که ما پای انقلاب ایستاده ایم و یقین بدانید که در این مدت ما قوی تر شده ایم و دشمنان ما از جمله آمریکا ضعیف تر شده است.

کارشناس جامعه شناسی اضافه کرد: طرح و برنامه آمریکا در منطقه این بود که کشورهای اسلامی در غرب آسیا و خاورمیانه ضعیف شوند و اسرائیل قوی شود و حرف اول را بزند اما به لطف خداوند اکنون ایران قدرت اول منطقه است.

وی با بیان اینکه بر طبق روایات ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد شد، تصریج کرد: جریان مقاومت بسیار ارزشمند است که در منطقه بوجود آمده و در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و… نیروی های مردمی بسیج تشکیل شده و هر روز قوی تر می شوند.

منبع:تهران نیوز
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اما رسانه ملی بارها از ترشیدن دختران گفته! پس از نظر این ها زن کالایی دارای تاریخ مصرف مثل ماست و پنیر ...است