يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
معاون وزیر بهداشت:

۵ میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 597415
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پنج میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد.
۵ میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد
به گزارش جهان نيوز، محمد هادی ایازی ظهر پنج شنبه در نخستین مجمع سلامت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پنج میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: ۵۰ درصد بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: پنج میلیون نفر نیز در آستانه ابتلا به بیماری دیابت هستند.معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیماری دیابت در حال گسترش در جامعه است و باید جلوی گسترش این بیماری گرفته شود.
وی ادامه داد: عدم آشنایی افراد جامعه به این بیماری و رعایت نکردن اصول تغذیه مناسب از مهمترین علل گسترش این بیماری در جامعه است.

هشت درصد افراد جامعه سالمند هستند
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: توانمند سازی مردم در حوزه سلامت ضروری است و این امر موجب کاهش هزینه ها در درمان می شود.

وی ادامه داد: پیشگیری از بیماری ها در سطح کشور موجب کاهش هزینه های درمانی کشور می شود.
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اعتبارات قابل توجه ای برای درمان بیماری ها از جمله بیماری هموفیلی و ام اس می شود، ادامه داد: پیشگیری از بروز بیماری ها و افزایش اطلاع افراد جامعه در حوزه سلامت موجب کاهش هزینه ها می شود.

وی ادامه داد:  در حال حاضر جامعه ایران به سمت سالمندی در حال حرکت است که باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: هشت درصد افراد جامعه در حال حاضر سالمند هستند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *