جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اولین موزه فوتبالی در ایران کجاست؟

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 597300
نخستین موزه فوتبال در ایران در شهر تبریز واقع شده است.
به گزارش جهان نيوز، موزه فوتبال آذربایجان، نخستین موزه تخصصی فوتبال در ایران است. این موزه در تاریخ چهارم دی ماه سال ۱۳۹۳ به همت ایوب نیکنام لاله (نویسنده و پژوهشگر تاریخ آذربایجان) و فرهاد روشنی (شهردار وقت منطقه ۶ تبریز) در پارک رضوان واقع در غرب شهر تبریز تأسیس شد. ایوب نیکنام لاله ۲۰ سال در مورد تاریخ فوتبال تبریز تحقیق کرده است.

نخستین موزه تخصصی فوتبال در ایران کجاست؟
 
بنابراین گزارش، این موزه تصاویر قدیمی فوتبال تبریز و آذربایجان را در معرض دید عموم قرار داده است. از وسایل دیگری که در موزه فوتبال آذربایجان از آن‌ها نگهداری می‌شود، می‌توان به کاپ‌ها، مدال‌ها، پیراهن و لباس ورزشی قهرمانان آذربایجان در بازه زمانی ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۳ اشاره کرد.

نخستین موزه تخصصی فوتبال در ایران کجاست؟

شایان ذکر است؛ قدیمی‌ترین بلیط کاغذی یک بازی رسمی فوتبال در ایران نیز در موزه فوتبال آذربایجان به نمایش گذاشته شده است. این بلیط کاغذی قدمتی بالغ بر ۸۰ سال دارد.

نخستین موزه تخصصی فوتبال در ایران کجاست؟

گفتنی است؛ فوتبال ورزش دوم ایران است. این ورزش پرطرفدار‌ترین ورزش کشورمان به حساب می‌آید و در زندگی بسیاری از ایرانیان نفوذ کرده‌است. اولین بازی فوتبال در ایران در شهر مسجد سلیمان برگزار شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *