سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
آیت الله اراکی در همایش سادات تشیع و تسنن:

سادات بالاترین رسالت را در وحدت جهان اسلام دارند

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 597293
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت:سادات بالاترین رسالت را برای وحدت جهان اسلام دارند.
سادات بالاترین رسالت را در وحدت جهان اسلام دارند
به گزارش جهان نيوز، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در اولین همایش بزرگ سادات تشیع و تسنن، اظهار کرد: سادات بالاترین رسالت را برای وحدت جهان اسلام دارند به طوری که این وحدت عزت و پیروزی مسلمانان را در پی دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب بیان کرد: وجود و هویت پیامبر سراسر رسالت است و همین هویت موجب ایجاد وحدت در جهان اسلام می‌شود.

وی ادامه داد: محبت به اهل بیت و فاطمه الزهرا می‌تواند وحدت جامعه اسلامی را تضمین کند و موجب شکوفایی جهان اسلام و مسلمانان شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: به فرموده قرآن تفرقه گرایان و آن‌هایی که جامعه اسلامی را چند تکه می‌کنند هیچ ارتباط هویتی با پیامبر ندارند در حالیکه هویت و ذات رسالت پیامبر وحدت و یکپارچگی است.

آیت الله اراکی اضافه کرد: راز تشکیل اجتماع سادات این است که فرزندان فاطمه الزهرا (س) بهترین بستر برای ترویج هویت پیامبر اسلام در جامعه اسلامی هستند که وحدت مسلمانان در گروی آن است.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک مقصود از اجر، پاداش حقیقی است یعنی نتیجه حقیقی یک امر که با قرار داد به صورت اعتباری تعریف نشده باشد، اجر حقیقی رسالت رسول اکرم نیز با به ثمر نشستن آن در مودت اهل بیت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *