شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آمریکا تحریم های بیشتری علیه کره شمالی وضع کرد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 596993
ایالات متحده مدعی شده است که پیونگ یانگ از یک سلاح شیمیایی با عامل "وی ایکس" برای ترور و قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی استفاده کرده است.
آمریکا تحریم های بیشتری علیه کره شمالی وضع کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، آمریکا رسما با متهم کردن کره شمالی به دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر این کشور در سال 2017 در مالزی، تحریم های بیشتری را علیه پیونگ یانگ اعمال کرده است. این مطلب را وزارت خارجه آمریکا طی روز سه شنبه اعلام کرد.

البته تحریم های جدید آمریکا که شامل ممنوعیت فروش و صادرات کالاهای حساس امنیتی و فناوری های پیشرفته به کره شمالی است، بیشتر جنبه نمادین دارد چرا که هیچ رابطه ای بین آمریکا و کره شمالی وجود ندارد.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است که دولت واشنگتن تصمیم رسمی خود را درباره استفاده از عامل شیمیایی وی ایکس اتخاذ کرده است. این تصمیم 22 فوریه گرفته شده و تحریم های جدید علیه کره شمالی نیز از روز 5 مارس یعنی دو روز پیش اجرایی شده است.

این در شرایطی است که مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی نیز تاکید کرده است که سئول هیچ برنامه ای برای کاهش تحریم ها علیه کره شمالی ندارد تا نشست رهبران دو کشور برگزار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *