جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۲۸

راز مظلوم نمایی برای یک اغتشاش گر چیست؟

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب: 596848
متاسفانه این سابقه درخشان و افتخار آمیز متاسفانه دچار سوء تفاهم های گوناگون شد و ایشان یک سری گرایش های باطنی ومعنوی که داشت باعث شد به سمت جمع های گوناگونی در طی سال های بعد از آن برود
راز مظلوم نمایی برای یک اغتشاش گر چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فردا، در روزهای اخیر کشته شدن محمد راجی از دراویش گنابادی و فرماندهان سابق سپاه موجی از خبرها علیه نظام را به راه انداخته است. رسانه های ضد انقلاب با انتشار این دروغ که راجی زیر شکنجه و در زندان کشته شده است، به مظلوم نمایی در این مساله پرداخته اند. با این حال اخبار موثق نشان می دهد که راجی نه در زندان بلکه در بخش VIP بیمارستان بقیه الله جان خود را از دست داده است. مطابق با این اخبار راجی از جمله آشوبگران خیابان پاسداران بوده است که در برابر ماموران قانون ایستادگی کرده است و در جریان این درگیری ها که چهار تن از ماموران پلیس و بسیج هم شهید شدند دچار جراحت هایی شده است و پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌کند.

حجت الاسلام علی سرلک از نیروهای راجی در زمان جنگ در یک فایل صوتی که در فضای تلگرام در حال انتشار است توضیحاتی پیرامون وی ارائه کرده است که در ادامه متن این صحبت ها منتشر می شود:

من آقای راجی را از سال 65 میشناسم، یعنی بیش از 30 سال و در جبهه نیز نیروی ایشان بودم. ایشان فرمانده گردان ما بودند و بعد هم فرمانده محور یا همان تیپ. جزو فرماندهان شجاع و خط شکنی بود که خیلی از عملیات های دشوار را با خیال راحت و دلی آرام به ایشان می سپردند چون واقعا آدم خلاق و شجاعی بود. از نظر شخصی هم روح بی قرار و حقیقت طلبی داشت و بعد از جنگ هم مدت ها در کردستان فرمانده بود.

متاسفانه این سابقه درخشان و افتخار آمیز متاسفانه دچار سوء تفاهم های گوناگون شد و ایشان یک سری گرایش های باطنی ومعنوی که داشت باعث شد به سمت جمع های گوناگونی در طی سال های بعد از آن برود. از سال 82 به این طرف او به جمع های گوناگونی گره خورد به خاطر این روحیه. هر جایی احساس می کرد یک جنبه معنوی وجود دارد می رفت. چندین بار هم خانه اش را به خاطر در جوار بزرگان بودن به شهرهای مختلف برد.

اخیرپا به درویشی رو آورد و هر چقدر هم ما با ایشان صحبت می کردیم، متاسفانه ایشان گرایشش را پیدا کرده بود و در واقع طی این سال ها در اثر اشتباهات و البته فضایی که در حلقه دراویش احساس می کرد این سابقه هم برای ایشان شکل گرفت. آقای راجی بسیار برای نظام کار کرد و برادران او نیز از افراد سپاه هستند. البته برادران او هم این اواخر بال او زاویه فکری پیدا کرده بودند. در یک دوره ای بعد از جنگ ایشان یک زمین کشاورزی در اطراف الیگودرز گرفت و کشاورز نمونه شد. ما هم بارها به آن باغ رفته بودیم.

متاسفانه در ماجرای غائله دراویش به عنوان این که این ها مظلوم هستند، برای حمایت از آن ها جلو رفته بود و حدس می زنم به خاطر توانمندی هایی که داشت احتمالا مواجهه فیزیکی پیدا شده و ضرباتی هم خورده است. ایشان در بیمارستان بقیه الله بستری شده و ظاهرا رسیدگی خوبی هم نسبت به او انجام شده است. در بخش ویژه بیمارستان بوده است ولی متاسفانه از دنیا رفتند و البته جریان معاند هم پیگیر مصادره ایشان هستند.

اگر چه ایشان به واسطه خطای اخیرشان عضو مجموعه دراویش بودند ولی انصافا ساختار شخصیت شان هماهنگی با آن مجموعه نداشت و ما که ایشان را سی سال است از نزدیک می شناسیم برداشت مان همین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر من اينها همه از ضعف حوزه علميه در معرفي " عرفان واقعي اسلامي " است...هميشه عرفان اسلامي را در پستو و پشت ديوار قايم كرده اند و اين باعث ميشودجوانان و...كه گرايشات معنوي دارند به اشتباه به سوي عرفانهاي ديگر بروند....
چرا عرفان آيت الله قاضي و آيت الله طباطيايي و آيت الله بحجت بصورت كاربردي براي جوانان تدريس نميشود ؟؟؟ چرا و چرا؟ تشنگان عرفان در كشور به كجا بايد مراجعه كنند..قبول كنند وقبول كنيم كه كوتاهي كرديم و ميكنيم و در صورت ادامه ديگران جاي خالي را پر ميكنند ...حوزه ها بيدار باشند
Iran, Islamic Republic of
عرفان اسلامی همان عمل به واجبات و ترک محرمات است و همه بزرگان از جمله آیت الله بهجت هم بر آن تاکید داشتند و این را همه متدینین می دانند...
Iran, Islamic Republic of
بله ولی اگر همین مقدار تموم بود که الان عارف تمام ایران رو گرفته بود!! البته مهمترین و اصلی ترین چیز انجام واجبات و ترک محرمات است، ولی در فضایی که غالب حوزه های علمیه ما با علوم ظاهری دین (که هزار البته مهم و ریشه ای و لازم است) جلو می رود و نسبت به فلسفه و به ویژه عرفان اسلامی مواضع آهنینی دارد که گاهی به تکفیر و فحاشی به بزرگان عرفان و تخطئه آن ختم می شود و برخی از بزرگان حوزه آن را کشک می خوانند! نباید انتظار داشت که بخشی از بواطن تشنه‌ی معنویت به سمت شبه عرفان های دروغین کشیده نشوند. اگر همین گفتن انجام واجبات و ترک محرمات کافی بود، پس چرا امثال آیت الله قاضی، ‌آیتالله بهجت، علامه طباطبایی، علامه طهرانی، آیت الحق سیدهاشم حداد، امام خمینی در کشور ما با ذره بین هم یافت نمی شوند؟؟!!! چرا وقتی یک زن مکشفه ریاضی دان آن طرف دنیا از دنیا می ره تمام رسانه های ما بهش می پردازن، ولی امثال حاج آقا مومنی(شاگرد جناب شیخ رجبعلی خیاط) و این اواخر آیت الله یعقوبی قائنی در امسال رحلت کردند و آقای قائنی از عرفای توحیدی ویژه و از شاگردان مرحوم قاضی بود، هیچ رسانه ای جز یک خبر کوتاه در فارس در مورد آقای قائنی کار نشد؟
این یعنی عرفان اسلامی که امام خمینی در نامه به گورباچف می گوید نخبگان خود را برای تلمذ در مکتب ابن عربی(پدر عرفان اسلامی) به ایران بفرستید، در کشور شیعه اهل بیتی ما به یمن مخالفت آقایان حوزوی بسیار بسیار مظلوم مانده و دراویش آدم کش باید نسخ ی تقلبی عرفان به جامعه بدهند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر عزیز توضیحات نسبتاً خوبی ارائه کردید. در تکمیل فرمایشات شما عرض میکنم که متاسفانه بعد از امام خمینی روحیه عرفان ستیزی و مقابله با عرفا در میان روحانیون رده بالا حاکم شده است.برخورد با دراویش به بهانه های مختلف هم در همین راستاست که در زمان مرحوم امام امکان نداشت مسؤلی یا نهادی به دراویش تعدی کند. .
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظتان کند همینطور است اگر از ارائه نسخه اصل دریغ شود نسخه های جعلی جای آن را خواهند گرفت چراکه نیاز و گرایش فطری را که نمی توان به زور از بین برد. این امر یک حقیقت بدیهی است اما نمی داند چرا بعضی ها اجازه نمی دهند ظرفیت های اصیل معنویت اسلامی و معرفتی آن، جان های تشنه را سیراب و از گرفتار شدن در گرداب عرفان های جعلی و کاذب رهائی سازند.
خلیل
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز
اینجوری تیتر نزنید
طرف از فرماندهان عزلت نشین و محبوب جنگ و ساکن همان حوالی پاسداران بوده است
با توجه زخمی شدن در جریان اغتشاش ، کشته سازی مطرح است و البته طبق معمول کوتاهی دستگاه قضایی در نگهداری مجرمان که به طرز مشکوکی زیاد شده است را نباید فراموش کنیم.
یاعلی
Iran, Islamic Republic of
چرا بی راهه میگویی در زمان شاه هم همین حرفها را در مورد روحانیت می‌زدند والان هم همین حرفها. این میزنید .بهتر است برای پاسخ به سوالات خودتان کمی هم مطالعه کنید و منتظر باز شدن دهان این و آن نباشید
Iran, Islamic Republic of
پس به تو توصیه میکنم کتاب میراث صوفیه ،عبدالحسین زرکوب را بخوانی که اصلا قبل از انقلاب نوشته شده واصولا در موافقت با جریان این دراویش وصوفیه است.ولی نقلهای مستند تاریخی ان در جا به جای کتاب نشاندهنده زاویه پیدا کردن انها با دین واقعی وارتباط پیدا کردن سرانشان با حکام مستبد وفسادهای سیاسی واخلاقی است.
Iran, Islamic Republic of
اگر شما ملاکتان دکتر زرین کوب است پس دو قرن سکوت ایشان را هم باید باور داشته باشید البته چاپ قبل انقلابش را
نقره
Iran, Islamic Republic of
موافقم ، علی رغم تذکرات متعدد حضرت آقا ، اما دریغ از توجه اساسی و مسئولیت پذیری آقایان
Iran, Islamic Republic of
ملاك حال فعلي افراد است. طلحه و زبير هم خيلي خدمات داشتند ولي در مقابل ولي زمان ايستادند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی ملاک شماها باشید معلوم است حال فعلی افراد چگونه است.
Iran, Islamic Republic of
تو خوبی
Iran, Islamic Republic of
مرحوم راجی حال امروز همان ایام دفاع مقدس بوده است و او و خانواده اش نه هرز بودند و نه گروهک منافقین.
انها به تاسی از مسلک امام علی ع به مسلک درویشی روی اورده اند هر چند ممکن است تفکرات صوفی گری و درویشی قابل نقد باشد اما باید بین طریقت جویان و اوباش سو استفاده گر تفاوت قائل شد.
اگر مرگ فرزند روح الامینی در فتنه 88 مستحق اعلام جرم علیه دادستان تهران بخاطر نگهدای عوامل میدانی فتنه بود پس چرا الان دادستان تهران علیه اش اعلام جرم بابت مرگ پاسدار راجی و یا کاووس امامی نمی شود؟!
تناقض تا کجا و به چه بهانه ای؟!
اگر هر متهمی برای بازداشت مقاومت کرد باید تا حد مرگ مضروب شود؟
همانطور که عامل شهادت بچه های نیروی انتظامی و برادر بسیجیمان باید محاکمه و قصاص شود عامل قتل پاسدار راجی هم باید معلوم و انگیزه اش از قتل و عامل دستور به قتل باید محاکمه شوند.
مدیریت بحران باید با تدبیر و عدم تحریک افکار عمومی و سازمانهای حقوق بشری تابع امریکا و صهیونیست باشد و الا این هنر نیست با قتل امثال راجی ،هم فرماندهان خود را از دست بدهیم و هم در مقابلش بچه های بسیجی و نیروی انتظامی را از دست بدهیم.
مطمئنا اگر امریکا و اسراییل کمترین تهاجم نظامی بخواهند داشته باشند بازهم امثال راجی ها سینه سپر می کنند و اتفاقا بر اساس همان مسلک درویشی و صوفی گریشان.
Iran, Islamic Republic of
ملاك حال فعلي افراد است یعنی هر کس که سمعا و طاعتا مطیع امر من است با من است، درغیر اینصورت هر چقدر هم با ایمان، مخلص و سابقه درخشان بوده باشد چون این چیزها به درد من نمی خورد اهمیتی ندارد.!
Iran, Islamic Republic of
شمر هم ابتدا در سپاه حضرت علی با فتنه گران می جنگید و بعد سر امام حسین را برید
Iran, Islamic Republic of
خدا آخر و عاقبت همه ی ما را ختم به خیر کند و شهادت در راه خودش را نصیب ما فرماید.
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم کسی یا کسانی که باعث مرگ این بنده خدا شدن تو یه دادگاه عادل محاکمه بشن
اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ
Iran, Islamic Republic of
خب همه ی این حرفها فرض کنیم درست باشه
چرا باید ماموران طی درگیری طوری متهم رو بزنن که منجر به مرگش بشه؟
بازداشت کردن یک نفر توسط چند نفر اینقدر سخته که لازم بشه به حد مرگ بزننش؟
رجبی
Iran, Islamic Republic of
خداعاقبتمون روباشهادت بی شائبه وراستین ختم به خیرفرماید.عاقبت بخیری به لحظه ازدست میره
Iran, Islamic Republic of
به همون علت که با اتوبوس میشه به مردم حمله ور شد و اون ها را کشت
نقره
Iran, Islamic Republic of
عزیزان با حب و بغض نظر ندید ، اول اینکه دعا کنیم همه برای هم که عاقبت بخیر باشیم، دوم از جانب خداوند متعال حرف نزنیم ، ظاهر و باطن انسانها ، سوابق درخشان و بد آدمها ! ملاک قضاوت قرار ندیم ، توصیه دارم این سریال درد و رنج شبکه یک این شبها رو ببینید و ...............
Iran, Islamic Republic of
وقتی این همه خودکامگی و خودبرتربینی بینی در شما جماعت وجود دارد، بی اعتمادی مردم روز به روز نسبت به شما بیشتر خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
جالبه! سپاه و سپاهی همیشه بد و اخه! تو این ماجرا طرف که قبلا سپاهی بوده شده مجحبوب دل باران کوثری و منافقین!! چی شد یهو؟

همین نشون میده لااقل ایشون دیگه سپاهی نبوده چون اون سپاهی که امثال شهید حدادیان و مدافعان حرم و مرزبان های غیور در شرق و غرب هستند که هر روز به شهادت میرسند در مواجهه با دشمن سنگدل تا بن دندان مسلح همیشه مورد غضب و ناسزای این جماعت بودند و در جبهه داخل مقابل نیروی انتظامی و پلیس و در کنار یک قاتل وحشی اتوبوسی نبودند.
Iran, Islamic Republic of
فهمت کاملا غلط است.حمایت شبکه های بیگانه از دولتمردان جمهوری اسلامی به چه معنی است؟!
با فهم غلط شما،پس بسیاری از دولتمردان باطلند!
دشمن و پادوهای داخلیش همیشه از هر رخدادی در کشور به نفع منافع خود سو استفاده می کنند ما باید عاقل باشیم و حقیقت جو....
Iran, Islamic Republic of
خدایا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر کن و لحظه ای ما را به خودمان وا مگذار که بد معرکعه است دنیا
Iran, Islamic Republic of
سلام. متاسفانه نه تنها در این موضوع بلکه بسیاری از موضوعات مبتلا به کشور حوزه های علمیه مقصر است. مثلا اقتصاد بخصوص بانکداری، بعد هم بالای منبر میگویند بانک ربوی است. ایا واقها انتظار دارید دانشگاه کاری برای بانکداری اسلامی بکند؟ اساتیدی که هرچه دارند و بلدند بر مبنای اقتصاد غرب است. در این چهل سال چقدر طلبه متخصص در عرصه فقه بانک و کسب و بیمه تربیت کرده اید؟ ماحصل کو؟