دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۷
۱۷

وزیر خاتمی چگونه یک شبه قاچاقچی عتیقه شد؟

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 596317
خدا می‌داند حاجی نیز چه کرده است یا چه از او خواسته‌اند و تمکین نکرده است که با او چنین می‌کنند! روند فاش شدن ماجرای فرزند آقای حاجی کاملا حکایت از یک اقدام درون تشکیلاتی دارد.
وزیر خاتمی چگونه یک شبه قاچاقچی عتیقه شد؟
گروه سیاسی جهان نيوز، یاسر جبرائیلی: معاون سیاسی حزب منحل شده مشارکت، استخدام فرزند مرتضی حاجی (رئیس ستاد انتخاباتی سیدمحمد خاتمی و وزیر تعاون و آموزش و پرورش او) در موسسه همشهری و خرید خودروی مزدا برای وی را "خلاف رویه‌های ضد خویشاوندسالاری" و "هزینه غیر مسئولانه از اموال عمومی" دانسته است. چهره‌های لیبرال دیگری نیز این هم‌کیش خود، یعنی آقای مرتضی حاجی را مورد عنایت ویژه قرار داده‌اند.

یک پرسش بسیار مهم که در این میان باید مطرح کرد این است که آیا ادعاهایی چون "ضد خویشاوندسالاری" از لیبرال‌هایی که -در یک نمونه اخیر و دم دستی- لیست امید برای انتخابات مجلس فعلی را بر مبنای روابط موروثی بستند، پذیرفتنی است؟ آیا امثال خانم آذر منصوری از روابط خویش و قومی موجود در دولت تدبیر و امید بی خبرند؟ آیا دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی از شخصیت‌های مطرح لیبرال نبوده‌اند؟ چرا در این میان چماق خویشاوندسالاری و هزینه غیرمسئولانه اموال عمومی باید بر سر مرتضی حاجی فرود آید؟

من از پشت پرده‌ها بی خبرم که میان مرتضی حاجی و هم‌کیشانش چه گذشته است. اما این را نیک می‌دانم که برای لیبرال‌ها، همه چیز نسبی است. منافعشان است که خوب و بد را تعیین می‌کند و سکوت یا فریادشان را موجب می‌شود.

ماجرای نسبت دادن قاچاق عتیقه به یکی از شخصیت‌های اصلاح طلب که قصد راه‌اندازی یک تشکیلات جدید اصلاح طلبی را داشت، یکی از موارد مشابه مرتضی حاجی است. یک‌شبه شخصی را که عمری در تشکیلات آنها به سر کرده بود، قاچاقچی عتیقه کردند و تا می‌توانستند بر او تاختند تا تاسیس تشکیلات را رها کرد! گویی قبل از اینکه به فکر تاسیس حزب جدید بیفتد، قاچاق عتیقه مانعی نداشته است!

خدا می‌داند حاجی نیز چه کرده است یا چه از او خواسته‌اند و تمکین نکرده است که با او چنین می‌کنند! روند فاش شدن ماجرای فرزند آقای حاجی کاملا حکایت از یک اقدام درون تشکیلاتی دارد.

این را نوشتم تا تازه‌واردهایی که با توهم آزادی و مدارا و دموکراسی و برابری و... به جرگه لیبرال‌ها می‌پیوندند، بدانند تا جایی آزاد هستند هر کاری بکنند که از دیکتاتوری تشکیلاتی لیبرالیسم تبعیت کنند. اگر هوای آزادی به سرشان بزند، مدارا را کنار خواهند گذاشت و چماق به دست خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من از مروت برخی به اصطلاح اصلاح طلبان در تعجبم! برخی چیزها را به عینه می بینند، بازم از ظلم و نامردی دفاع می کنند!
Iran, Islamic Republic of
حق مردم همینها هستند مگه اکثریت مردم تهران کیلویی به اینها رای ندادند اتفاقا من خوشحال میشوم مردم تهران هر بلایی سرشان بیاید
مردم تهران وبه تبع آنها مردم ايران ,ضربات جبران ناپذير زيادي از ناحيه رأي دادن كيلويي تهرانيها به جماعت ليبرال ... خورده و مي خورند اما با كمال تأسف شاهديم كه باز هم اين مردم عبرت نمي گيرند و به خود نمي آيند. هرچند كه عملكرد برخي اصولسوارهاي نان به نرخ روز خور هم در جهت دهي به اين رفتار و انتخاب تهرانيها بي تأثير نبوده.
Iran, Islamic Republic of
آن ها بر علیه صادق خرازی هم که حزب ندا را به راه انداخت افشاگری کردند و او را به قاچاق اشیای عتیقه متهم کردند.
اتفاقا من بیشتر این افشا گری های درونی اصلاح طلب نمایان را مستند می دانم، و آن را برای روند شفافیت سیاسی کشور لازم می بینم، و اطمینان دارم در آینده ی نزدیک بر علیه علی ربیعی ، علی یونسی و نیز شخص رییس آن ها سید محمد خاتمی نیز در مورد قضیه ی عاقبت سعید امامی در سال 1378، دیگرانی ( چه از درون تجدید نظر طلبان و چه خارج از آن ها) افشاگری خواهند نمود.
Iran, Islamic Republic of
البته این امور تنها بخشی اندک است همه این جماعت سزاوار بیش از این هستند که خودشان خودشان را رسوا کنند تنها خدا می داند که این ها چه خیانت ها به این کشور کردند و نام دین را با اعمالشان ملوث کردند
حمید
United Arab Emirates
یاد تشکیلات منافقین افتادم.
Iran, Islamic Republic of
یاد ۷۰۰ میلیارد درآمد نفتی افتادم هر چند که رییس دولت وقت این قدر مرد بود که تو دهن شماها بکوبه و مضحکه عام و خاص بشید
م
Iran, Islamic Republic of
رییس دوات مستقر هم با دارمد تفتی امسال 320 میلیارد دلار نفت فروخته
حالا بگو چی کارش کرده
Iran, Islamic Republic of
حداقل مردم دنبال کامیون مرغ نمیدوند به صورت عزت مندانه برای تهیه دارو به ترکیه نمیروند در جشن های دولتی ساندویچ به طرف شان پرت نمیشه در آخر هم روحانی بعد از پایان ریاست جمهوری اش به کسی دستور برکناری و انجام انتخابات زودتر از موعد نمیدهد هر چند که باز هم دم احمدی نژاد گرم که اینجور اصولگراها رو به یک رنگ خاصی درآورد
Iran, Islamic Republic of
نه بابا نکنه الان که به جای پول گاز کود انسانی وارد میکنم غزتمندیم اصلا اونیکه تو فرودگاه المان به هواپیماش سوخت ندادن ظریف نبود متکی بود
دیوار حاشا شما تا اسمون هفتم کاریش نمی شه کرد چون تو چهل سال گذشته همه مقصرند که منیزارند شما کار کنید از دولت فبل تا دهه شصتی ها بعد هم نمشه گفت بالا چشمتون ابروی چون کم عقل عقب منده بی شناسنامه بی سواد جهنمی و ..... اما اشتباه میکنی چون این اصلاح طلبا هستن که نمی دونن با احمدی نژاد چی کار کنن نمنونشم زیبا کلامه
تعجب نداره چون سوجه جدبدیه برای فرار از پاسخ گویی هوچی گری تو خون شماست
بنده خدا
Romania
واقعا متاسفمم که متوجه نیستید اگه پول نفت نمی آد تاثیر همون کاغذ پاره هایی که احمدی نژاد برامون ارمغان آورد.

دوست عزیز احمدی نژاد بین بیست تا 50 سال ما رو عقب برد احمدی نژاد در حد قاجار یکمی کمتر خیانت کرد اگه فکر می کنی به این زودی میشه قراردادهای تحریم بین المللی احمدی نژاد رو نادیده گرفت مثل این می مونه که داغ قرارداد ترکمنچای رو 100 سال پیش فراموش کنی.

روحانی هم با خیال خامش فکر کرد می تونه این تحریم ها رو پاک کنه زهی خیال باطل
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا همین رییس جمهور محبوب تو بود که با سبد کالا عزت دارا و ندار رو به سخره گرفت تا تنور ...خزانه ی خالی رو برای تصویب برجامی که جز برای نورچشمیهاش آورده نداشت رو گرم کنه!
Iran, Islamic Republic of
تشکیلات
بایکوت
توحید
Iran, Islamic Republic of
نام این تشکیلات، افسادطلبان است. همین را اگر در هر کوی و برزن بگویید، ریشه افسادطلبان، خشک میشود.
قضیه همان جمله امام خمینی عزیز است که فرمودند اگر هر کدام از مسلمانان، یک سطل آب بریزند، رژیم صهیونیستی را آب می برد.
اينجماعت پيرو مكتب ليبراليسم و سرمايه داري غربيندو طبق تعليمات نظام سرمايه داري , دستيابي به هدف استفاده از هر وسيله اي را توجيه ميكند.بنابراين افسادطلبان براي نيل به هدفشان كه همانا حفظ قدرت و ثروت و منصب است حاضرند از هر مكر و حيله و ترفندي همچون تهمت زني و توهين و عوض نمودن جاي حق و باطل و باج و رشوه و تحريك شهوات جسمي و نفساني جوانها و دهها و صدها روش كثيف و خباثت آميز ديگر استفاده كنند تا همچنان مردم را در بي خبري و جهالت و بي خيالي نسبت به مفاسد اينها نگه داشته و نظر ملت را به سمت خودشان جلب نمايند.
Iran, Islamic Republic of
افسادطلبان در مورد خانم راستگو که به قسمش برای پایبندی به حق، پایبند مانده بود، همین وحشی گری ها رو کردند. گویی باید قسم دروغ میخورد و برای دفاع از حزب باید میرفت شورای شهر!
Iran, Islamic Republic of
به هر حال مانيفست سياسي گردانندگان سايت جهان بعنوان يك رسانه گرايش به سمت اصولگرايي است كه في النفسه هيچ ايراد و اشكالي ندارد ....اما افتي گكه در اين نوشتار در باره اصلاح طلبان گفتيد متاسفانه اصولگرايان نيز به آن مبتلا هستند ....لذا من تعريف ديگر و برداشت ديگري دارم و ان اين است كه منش فكري جناح هاي سياسي و مانيفستشان سواستفاده از جناح و منفعت طلبي و و ...في النفسه محلي از اعراب ندارد لذا اين افراد هستند كه براي رسيدن به مطامع شخصيشان خود را به جناح هاي سياسي ميچسبانند و با تبلوي ان حزب و جناح سواستفاده ميكنند و از ان پوشش براي پيشروي و حفظ خود استفاده ميكنند ....به نظرم رسانه ها ي سياسي هر دو جناح بايد اسيب شناسي كنند و شفاف سازي و در انتشار اخبار افراد منفعت طلب نقاب دار هر دو جناح سياسي عمل نكنند تا ديگر كسي جرات نكند پشت حزب پنهان شود ...در شرايط كنوني خطري كه اين افراد كه بنظرم به نوعي منافق هستند براي كشور و پرو‍ژه ناراضي سازي مردم و تخريب چهره نظام دارند كمتر از ضد انقلاب خارج نشين نيست و براي مقابله با اين جريان خزنده زير پوستي همه جريانهاي سياسي داخل و همراه نظام بايد دكترين جديدي را در گام دوم انقلاب طراحي و اجرا كنند .