سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

آرزوی نمایشگاه کتاب مسقف در حد رویا

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 596303
تازه‌ترین بازدیدها از محل نمایشگاه سی و یکم کتاب تهران که توسط نمایندگان تشکل‌ها صورت گرفت چالش‌برانگیز شده و تشکل‌ها عنوان کرده‌اند که بازهم در چادرها مستقر خواهند شد.
آرزوی نمایشگاه کتاب مسقف در حد رویا
به گزارش جهان نيوز، جمعی از نمایندگان تشکل‌های نشر ضمن حضور در مصلای امام خمینی میزبان نمایشگاه سی و یکم کتاب تهران، از آن بازدید کردند تا در جریان آخرین تغییرات محیطی قرار گیرند.

 
بر اساس این گزارش، این بازدید تنها حدود دو ماه مانده به آغاز نمایشگاه صورت گرفت تا مکان‌های مسقف و رواق‌هایی که پیش از این قرار بود ناشران در محل جدید در آن مستقر شوند به دقت بررسی شود، اما همین مسئله چالش برانگیز شد.

در این دوره داعیه‌داران انتقال نمایشگاه کتاب بر این مسئله اصرار داشتند که فضای افزون بر استقرار ناشران در محل‌های مسقف، تنها دلیل این انتقال از شهرآفتاب به مصلای امام خمینی است، اما همین موضوع یعنی «تنها هدف انتقال» مورد اعتراض قرار گرفت.

عدم مهیا بودن بخش‌های مذکور، داشتن پله‌های فراوان، آماده نبودن رواق‌ها، نداشتن تهویه مناسب، وجود محیط کارگاهی و نداشتن دیوار و مواردی از این دست موجب شد نمایندگان تشکل‌های بازدید کننده عطای فضای مسقف را به لقای چادرهای نمایشگاه بخشیدند و اذعان دارند که همان چادر را ترجیح می‌دهند و در این فضای مسقف قرار نخواهند گرفت.

 
در این بازدید که آقایان، دهقانی، اسماعیلی راد، معینی، فریدون، فروغی، حسن‌پور، متولی، سریزدی، موسایی، عرفان‌پور، آموزگار و آخوندی حضور داشتند در کنار اعضای هیات مدیره ناشران دانشگاهی، کودک و آموزشی جلسه‌ای تشکیل دادند و موارد را به معاون اجرایی نمایشگاه کتاب یعنی یحیی دهقانی منتقل کردند تا او نیز به رئیس نمایشگاه ارائه کند.

این جلسه حاوی نکات مهمی بود از جمله اینکه عدم کارشناسی مناسب از فضای مسقف و برآورد دقیق از فضای در اختیار در دور جدید انتقال نمایشگاه به مصلا دردسر آفرین خواهد شد. از این رو متراژ مورد نیاز چادرها قرار است بزودی مشخص شود.

ظاهرا رویایی مسقف بودن نمایشگاه کتاب و انتقال ناشران از چادر به فضای اینچین به این زودی‌ها محقق نخواهد شد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *