يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

عطامحمد نور: عادلانه نیست ما را از قدرت حذف کنند

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 596080
رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی اعلام کرد سیاست تک قومیتی در دولت افغانستان بیداد می‌کند بنابراین عادلانه نیست که از قدرت حذف شویم.
عطامحمد نور: عادلانه نیست ما را از قدرت حذف کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «عطامحمد نور» رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان بار دیگر طی سخنانی در ولایت بلخ حکومت وحدت ملی را به تبعیض قومیتی متهم کرد.وی اظهار داشت: برای به وجود آمدن نظام کنونی در افغانستان بیش از 1.5 میلیون نفر خون دادند، اما حکومت وحدت ملی با نادیده گرفتن این قربانی‌ها، دولتی بدون پایه و اساس است.

والی بلخ با اشاره به دوران جهاد با شوروی سابق گفت که بیش از 6 میلیون نفر آواره شدند ولی اکنون قدرت را کسانی در اختیار گرفته‌اند که در بسترهای آرام در کشورهای خارجی زندگی راحت داشته و ادامه تحصیل داده‌ بودند.
عطامحمدنور خاطرنشان کرد: با این وجود ما آنها را در این کشور پذیرفتیم ولی این عادلانه نیست که آنها ما را از قدرت حذف کنند.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی اظهار داشت مخالفتش با دولت افغانستان برای تامین عدالت و پایان بخشیدن به استبداد در این کشور است.وی افزود: ما طرفدار نظام هستیم ولی به بی عدالتی سرخم نخواهیم کرد بنابراین بدون حضور ما دولت افغانستان از هم فرو خواهد پاشید.

 والی بلخ رهبران حکومت وحدت ملی را متهم کرد که از برخی از احزاب سربازگیری کرده و حزب جنبش ملی را با چند دستگی روبرو کرده است. اختلافات بین عطامحمد نور و ارگ ریاست جمهوری افغانستان از چند ماه گذشته تا کنون ادامه دارد و میانجی‌گری سازمان ملل و مقامات خارجی نیز تا کنون کارساز نبوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *