جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
معاون سیف:

بانک‌ها وظایفشان برای تولید‌ملی‌ را انجام ندادند

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 595842
معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی گفت: در سال‌های اخیر، شرایط به شکلی فراهم نشد که بانک‌ها بتوانند به تولید آنطور که شایسته است، کمک کنند.
بانک‌ها وظایفشان برای تولید‌ملی‌ را انجام ندادند
به گزارش جهان نيوز، حسین نقره‌کار شیرازی معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی  اظهار کرد: اکنون، شرایط ملی یک شرایط خاص است و خوشبختانه تولیدکنندگان و صنعتگران علی‌رغم مشکلات بی‌شماری که در صنعت و تولید با آن روبه‌رو هستند سنگر خود را رها نکرده‌اند.

وی افزود: به دلیل مشکلات برون مرزی و دلایل دیگر نتوانستیم از پتانسیل‌های کشور در جهت تولید بهره ببریم.

نقره‌کار شیرازی، تصریح کرد: امسال در جهت پربار کردن و شکوفایی بیشتر تولید و اشتغال، تلاش‌های زیادی در مجلس شورای اسلامی و بودجه 97 صورت گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی، گفت: در نظام بانکی کشور مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان وجود دارد که امیدواریم با ایجاد شبکه تسهیل روند بانکی شاهد رونق موثری در این مسیر باشیم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که کشور وقتی می‌تواند به رشد و بالندگی دست یابد که مردم خود عامل فعالیت‌های اقتصادی در کشور باشند.

نقره‌کار شیرازی یادآور شد: یکی از خواسته‌های مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در مسیر خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی روند بهتری داشته و تلاش بیشتری صورت دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی،گفت: اگر به ساختار کنونی اقتصاد کشور بنگریم، درمی‌یابیم که توسعه واگذاری‌ها به بخش خصوصی درست صورت نگرفته و اجرای اصل 44 قانون اساسی نتوانسته بخش خصوصی را بیش از 30 درصد فعال کند.

وی با تأکید بر فقدان بهره‌گیری از بخش خصوصی در اجرای اصل 44، تصریح کرد: موسسات مالی غیرمجاز آسیب جدی به نظام مالی کشور زدند و با اطمینان می‌گویم اکنون دیگر موسسات مالی غیرمجاز در کشور وجود ندارد.

نقره‌کار شیرازی، افزود: بانک‌ها باید پول مردم را بگیرند و در تولید از آن بهره ببرند، ولی شرایط به شکلی فراهم نشد که بانک‌ها بتوانند به تولید آنطور که شایسته است، کمک کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی، اذعان کرد: در آستانه ورود به عرصه پیشرفت و توسعه واقعی، باید وضعیت عرضی و نوع سپرده‌گذاری بانک‌ها تصحیح شود و از آنجایی که بسیاری از مردم اعتماد خود را به دلیل فعالیت‌های نادرست موسسات غیر مجاز از دست داده‌اند، بانک مرکزی موظف است در جهت اصلاح امور مالی و جلب اعتماد عمومی تلاش بیشتر به خرج دهند.

وی یادآور شد: امیدواریم با پایشی که در موسسات مالی صورت گرفته، از این پس بانک‌ها بتوانند در حوزه تقویت تولید ملی قدم‌های موثرتری بردارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *