سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
حاجی‌دلیگانی:

واردات دندان مصنوعی به کشور ضروری است؟

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 595555
عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس گفت: باید اقداماتی انجام داد که واردات کالا‌های غیرضرور همانند دندان مصنوعی و امثال آن به کشور صرفه اقتصادی نداشته باشد، چراکه در وزارتخانه‌های مختلف اراده‌ای برای جلوگیری از واردات این کالا‌ها وجود ندارد.
واردات دندان مصنوعی به کشور ضروری است؟
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به واردات برخی کالا‌های غیرضرور به کشور، گفت: واردات بی رویه کالا‌های غیرضروری تهدید و سم مهلک تولید داخلی و مولد اشتغال برای کشور‌های بیگانه و مبدا است و واردات بی رویه این کالا‌ها ثمره‌ای جز تعطیلی صنایع داخلی و بیکاری کارگران ایرانی حتی با سن و سال و سوابق بالا ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ممنوعیت واردات کالا‌های مشابه به کشور، افزود: باید اقداماتی انجام داد که واردات کالا‌های غیرضرور همانند دندان مصنوعی و امثال آن به کشور صرفه اقتصادی نداشته باشد، چراکه در وزارتخانه‌های مختلف اراده‌ای برای جلوگیری از واردات این کالا‌ها وجود ندارد.

تعیین ترجیحات و عوارض گمرکی برای جلوگیری از واردات کالا‌های غیرضرور
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از واردات کالا‌هایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، ادامه داد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند که کالایی که مشابه آن در داخل کشور به اندازه کافی تولید می‌شود، وارد کردن آن از خارج حرام شرعی است.

وی یادآور شد: شرایطی باید در کشور ایجاد کنیم که واردات این کالا‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد و در کنار آن می‌توان ترجیحات و عوارض گمرکی را مدنظر قرار داد.

دندان مصنوعی به هیچ وجه مورد نیاز کشور نیست
حاجی دلیگانی با بیان اینکه دندان مصنوعی به هیچ وجه مورد نیاز کشور نیست، افزود: ما بهترین سازندگان دندان مصنوعی را در کشور داریم و مواد اولیه آن به وفور در کشور وجود دارد، لذا آن‌هایی که اینگونه واردات را انجام می‌دهند به توانایی‌ها و ظرفیت‌های نخبه گان کشور توهین می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ثمره نمایش کالا‌های بی کیفیت خارجی در بازار ۸۰ میلیونی ایران سلب فرصت خرید یا حتی فکر کردن به کالا‌های ایرانی است، تصریح کرد: نتیجه واردات کالا‌های مشابه و غیر ضرور این بوده که چرخ تولید داخلی متوقف، تحقق سیاست‌های اقتصادی به عنوان نسخه شفابخش اقتصاد و حمایت از تولید داخلی عملا بی معنا و صرفا در حد هدف و شعار باقی می‌ماند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *