سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

روش‌جدیدبارش‌مصنوعی‌درفصل‌باروری ابرها

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 337699
مشاور معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه باروری ابرها ۱۰ تا ۱۵ درصد بر افزایش بارش ها تاثیرگذار است گفت: اکنون فصل مناسبی برای باروری ابرها در ایران است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد ریاحی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفيت فصول پُربارش براي باروري ابرها گفت: سازمان WMO ميزان اثرگذاري بارورسازي ابرها بر بارش ها را تاييد كرده و بررسي هاي متفاوتي در ارزيابي اين كار شده است كه نشان مي دهد با استفاده از متودولوژي هاي جديد، باروري ابرها ۱۰ تا ۱۵ درصد در افزايش بارش ها موثر است.

مشاور معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا با بيان اينكه اكنون فصل مناسبي براي باروري ابرها است به توزيع نامناسب بارش ها در كشور اشاره كرد و گفت: بايد براي استفاده حداكثري از بارش ها، از ظرفيت باروري ابرها استفاده كنيم.

وي تصريح كرد: بحث هاي اعتبار و محدوديت منابع بارورسازي ابرها بايد حل شود و حيف است كه ظرفيت فصول كنوني براي باروري ابرها از بين برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چوبین
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه کشورهای دیگه قبل از رسیدن ابرها به ایران آنها را بارور کنند چی؟
Iran, Islamic Republic of
بالاخره مانفهيميديم اين روش جديد چيه!!!!