دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۶
۹۳
نیمه پنهان پروژه حجاب اختیاری

«تن فروشان» به دنبال پاک کردن رد «وطن فروشان»

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 595027
معروف است که خود فروشان یک تکیه کلام دارند و آن اینکه متعلق به خودم هست و اختیارش را دارم. امیر عباس هویدای بهایی که 13 سال در زمان رژیم طاغوت نخست وزیر بود، در ماجرای واگذاری بحرین به نمایندگان مجلس، شبیه همین را گفت؛ "دختر خودمان بود، اختیار دارش بودیم و شوهرش دادیم رفت. به کسی چه مربوط؟"!
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد ایمانی: عبارت ترکیبی حجاب اختیاری تعبیری غط انداز و اغواگرانه است. درست مثل عبور اختیاری از چراغ قرمز با سرعت بالا. با این ادبیات، اگر فرض بر تاکید بی حد و مرز بر اختیار و آزادی باشد، چرا نتوان عنوان برهنه شدن یا برهنه شدن اختیاری یا  تن فروشی و وطن فروشی اختیاری و خود فروشی اختیاری ابداع نکرد؛ که اتفاقا قرن هاست از طریق کلمه شویی و تحریف ابداع هم شده است.

معمولا آنها که روحیه ای طغیانگر و متجاوز نسبت به حقوق دیگران دارند و به حدود شرعی و قانونی و انسانی دست درازی می کنند، برای حدنشناسی خود و تعدی به حریم عمومی یا دیگری، کلمه می سازند تا معنا را تحریف کنند. ربا و رشوه یا پول زور می گیرند و نامش را اسکونت و پول چایی و شیرینی می گذارند. تورم بی قاعده بر اقتصاد حاکم می کنند و نامش را سازندگی و اصلاحات اقتصادی و واقعی کردن قیمت می گذارند...

وطن فروشی می کنند و اسمش را تجدد و مدرنیزاسیون و تعامل با دنیا و خروج از انزوا می گذارند. در رژیم طاغوت، بحرین را درسته واگذار کردند و نامش تنش زدایی شد! نفت را به غارتگران آمریکایی و انگلیسی دادند و گفتند این ماده عَفَن بدبو را می خواهیم چه کار؛ زحمتش با نوکران غربی ما باشد!  


در جنگ تحمیلی، نسخه فرار از مقابل ارتش متجاوز صدام و تسلیم یکطرفه را پیچیدند و نام عقلانیت و تدبیر به آن دادند. اغلب خیانتکاران و جنایتکاران اجتماعی یا سیاسی، جرم خود را با همین دو  فرمول "تحریف" و "اختیارش را دارم"، مرتکب شدند و کوشیدند آن را با کلمه شویی آمیخته به گستاخی آب بکشند!

معروف است که خود فروشان یک تکیه کلام دارند و آن اینکه متعلق به خودم هست و اختیارش را دارم. امیر عباس هویدای بهایی که 13 سال در زمان رژیم طاغوت نخست وزیر بود، در ماجرای واگذاری بحرین به نمایندگان مجلس، شبیه همین را گفت؛ "دختر خودمان بود، اختیار دارش بودیم و شوهرش دادیم رفت. به کسی چه مربوط؟"!

در کودتای مشترک سازمان CIA و  MI6 علیه نضت ملی شدن نفت (28 مرداد 32)، شعبان بی‌مخ، گروهی از زنان بدنام و معروف  شهرنو نظیر «پری بلنده»، «پری آژدان قزی» و «ملکه اعتضادی» را اجیر کرد و آن‌ها به عنوان خط شکن کودتاچیان، شعار «زنده باد شاه» و "مرگ بر توده ای" و «مرگ بر مصدق» دادند. جالب اینکه همین طیف سیاسی - رسانه ای و عقبه انگلیسی_ آمریکایی آنها، نام شیادانه انقلاب را برای کودتا گذاشتند. برخی از این زنان بدنام (پری بلنده، اشرف، ثریا ترکه و اشرف چهارچشم) پس از انقلاب اعدام شدند. 

همین روزها و سالها که برخی احزاب و مدیریت اشرافی پیوند خورده با سلطنت طلبان، سازمان منافقین و فرقه ضد اسلامی بهائیت، مشغول دست درازی به بیت المال و وطن فروشی در قالب های مختلف بوده اند، عناصر کف خیابانی و کف رسانه ای گونه گونی را می شود رصد کرد که سعی داشته اند طبق ماموریت، با لات بازی و حرمت شکنی (نظیر معارضه با حجاب و سایر احکام اسلامی و قوانین)، رد وطن فروشان و غارتگران را پاک نموده و حواس مردم و مسئولان را با رادیکالیسم پر سر و صدا پرت کنند.

برخی از همین مدعیان حجاب اختیاری (به ویژه پس از فرار از کشور)، تصاویر شرابخواری و برهنگی و بی حرمتی به امام حسین(ع) را هم منتشر کردند که ثابت می کند ائتلاف بهائیت، سازمان منافین، سلطنت طلبان با اشرافیت منافق کارگزارانی مشارکتی دنبال زدن اصل دین است و نه برخی احکام آن. به بی مخ ها و پری بلنده ها نباید مجال عرض اندام داد اما از آن مهم تر باید گریبان غارتگران و وطن فروشان را گرفت و حاشیه امنیت شان را به هم ریخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نسیم
Iran, Islamic Republic of
این سوالات برای من که خانم هستم مطرح هست آیا نوع پوشش خانم هارا در جامعه خداوند تعیین نکرده است ؟؟آیا ما داریم روی حرف الله تعالی حرف میزنیم ؟آیا این مسئله پوشش و حجاب فقط به خود فرد مربوط میشود ؟چه استدلال درست و منطقی علیه پوشش کامل خانمها در جامعه وجود دارد بجز نفسانیت و هوا و هوس فردی ...؟؟بترسید از نافرمانی خداوند
Canada
دقیقا عین همین سوال برای بنده و خیلی های دیگر مطرح است:
آیا 180 نفری که در پرونده رحیمی به زعم قوه قضائیه مرتکب فساد مالی شدند مجوز دزدی اختیاری داشتند و رحیمی نداشت؟
حالا اگه یک عده ای دزدی کردن شما باید ...بیایی تو خیابان
شما خیلی دوست داری که زن به عنوان یک کالای مصرفی جنسی استفاده بشه بعد هم که دیگه به درد نخورد بندازیش تو سطل زباله و بری دنبال یکی دیگه ...
Iran, Islamic Republic of
این نوع نگاه فقط از افکار پوچ شما تراوش میکند
Iran, Islamic Republic of
اونوفت از افکار پوچ امثال شما چی تراوش می کنه؟ سکنجبین هلندی؟!!
Iran, Islamic Republic of
بهتر است ایمانت را بیشتر کنی چون اگر از شما دعودت شود تا برای ماموریتی برای اسلام به غرب سفر کنی این افکار پوچ شما را به قهقرا می فرستد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مثل بسیاری از جوامع باید در ایران برای تخلفات اچتماعی جریمه های سختی در نظر بگیرند.
دوستان ما تصور شیر تو شیری بهشون دست داده و برای این که از توهم خارج بشن خوبه همراه داشتن کارت ملی مصل همه جای دنیا اجباری باشه وهر کس تخلف اجتماعی مثل تظاهر به بی حجابی یا حتی انداختن آب دهان در خیابان مرتکب شد توسط پلیس یا پلیس اجتماعی مارتش اخذ و تخلفش بصورت آنلاین در سامانه خاص ثبت شود و متناسب با جمع امتیازات منفی اجتماعی فرد برای مدتی متناسب از برخی حقوق اجتماعی مثل سفر به خارج، ثبت استاد قانونی، نبت نام در دانشگاه و نظایر آن محروم شود. این کار توهم دوستان نادان را درمان خواهد کرد. نمی شود بنشینیم و به کثافتکاری هایشان نگاه کنیم.
با فسادهای کلاهبردان و شاه دزد ها که از حفره های قانونی می گریند نیز همزمان باید با اشد روشها برخورد شود قطها متوجه خواهید شد که همین کثافتکاران اجتماعی همسر در آخور همان مفسدان اقتصادی دارند.
Iran, Islamic Republic of
همینو یاد گرفتید همه مسائل رو به هم ربط میدید که مردم نفهمند چی شد برادر سواد نداری مجبور نیستی حرف بزنی ؟قانون خدا چه ربطی به دزدی رحیمی داره
Iran, Islamic Republic of
شما بترسید از تحریف پیام خدا شما در گناه تمام کسانی که بخاطر حجاب اجباری شما دچار خطا شدن شریک هستید شما در فحشارو فساد دختران جامعه که مقطع سنی ان به ۱۵ سال رسیده است شریک هستید لطفاً کمی خود عمار پنداری را کنار بگذارید
United Arab Emirates
با پوزش ازمحضر اساتید مغالطه این سالهاهرکس ازمطلبی
انتقاد می کندگروه مقابل به جای پاسخگویی انبوه پرونده ها را رومی کندمثلا روزنامه ی شرق درمقابل انتقاد به گرانی تاهمین چندوقت قبل عکس بزرگ مرتضوی واحمدی نژاد ورحیمی را با تیتر درشت وبه نوبت علم می کرد...
اینجا هم درپاسخ سوال درباره ی حجاب حجاب اجباری وفسادو...درهم امیخت که دل نویسنده خنک شود...
وقتش است با مطالعه ومنطق به بحث ها کمک کنیم وگرنه توگلستان هفتم دراویش بابهترین شیوه ی عصر حجری پاسخهای ....دارند...
حسین
Netherlands
بحث جالبی است ، حتی اگر بمنظور انحراف از واقایع مهم مطرح شده باشد ، باز از ارزش آن نمی کاهد.
اگر به عکسهای صد سال اخیر در غرب نگاه کنید ف روشن می شود که از کلاه و آستین بلند و دامن تا روی زمین ، به امروز رسیده ایم که کاهی پوشش به چند سانتیمتر مربع می رسد ( حد کجاست). اماکنی هم طراحی شده که برای طرافداران طبیعت است و در آنجا و فقط در آنجا می توانند مانند دیگر موجودات متحرک باشند. آمار این سالها را هم در موازی این تغیرات قرار دهید می بیند که مثلا همین امروز تجاوز به خانمها در فرانسه و از آن بد تر در ان گلیس و بد تر از همه در ینگه دنیا رابطه ای ناکسستنی دارد. .
حسین
Netherlands
مسئولین محترم جهان نیوز،
برای چندمین بار زحمت چند ساعته این ننگ روزگار را سانسور کردید. یا بفرمائید چه اشکالی داشت و یا پخش کنید.
از همین لحظه تا نتیجه مورد نظر ، نظری از این حقیر نخواهید گرفت.
آزاده باشید.
سلام علیکم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دوست و سرور گرامی جناب حسین آقا
بزرگوار ، لطفا ازجهان نیوز نرنجید در مورد خود بنده نیز مکرر اتفاق افتاده که صحبتی را که ایرادی در آن نمی دیدم حذف کرده اند . مبارزه منفی و میدان را به دگر اندیشان و یا بهتر بگویم مخالفان اندیشه و شیهه افکنان در ذهن نسل جوان این مرز و بوم واگذار کردن به قول سعدی شیرازی خلاف رای خردمندان است . ما را از نظرات فاخر خود محروم نفرمائید
جسارت بنده را ببخشید. ارادتمند همیشگی هاشمی
Iran, Islamic Republic of
شما ننگ روزگار نیستید.ننگ روزگار اون کسیه که آزاده نیست
Iran, Islamic Republic of
حسین جان تو رو خدا نرو....
نرو.....
نرو....
نرو.....
Iran, Islamic Republic of
در اشتباه بودن خط بی حجابی شکی نیست؛ ولی در اشتباه نبودن خط فرهنگی و تبلیغاتی نهادهای مسئول تربیت انسان ها شک است که آیا وظایف خود را در رابطه با ترویج حجاب درست انحام داده اند؟!
Iran, Islamic Republic of
ما اعتقاد نداریم که این حد از پوشش حکم خداست.چون در قرآن نیامده و به روایت نمیتوان صرفا اعتماد داشت مگر اینکه با قرآن تطبیق یابد نه اینکه قرآن را با روایت تطبیق دهیم!هیچ کجای دنیا حجاب اجباری نیست.یعنی همه شیطانین?!
یکی از استدلالها نابرابری زن و مرد در نوع حضور در اجتماع و سیاست.حتی بسیاری از روحانیون هم معتقدن که حجابی که در حال حاضر بعنوان حجاب نمونه معرفی شده محدودیت است.
Iran, Islamic Republic of
لطفا در این زمینه سوره نور را مطالعه فرمایید
حامد
Iran, Islamic Republic of
تعداد رکعت نماز هم در قرآن نیامده. نام حضرت علی و امام زمان هم نیامده. موبایل و تلوزیون و هواپیما هم در قرآن نیست. پس حجاب باید آزاد باشه؟ در جامعه ایران فقط بخشی از زنان هستند که اعتقادی به حجاب ندارند و این بخش همان طور که باید تابع قوانین دیگر باشند باید تابع قانون حجاب باشند و الا عده در خیابان هر کاری می کنند و حتی عریان می شوند و می گویند در قرآن نیامده.
هر چند در قرآن به صراحت آمده است که زنان باید حجاب داشته باشند و حتی در مورد نوع حجاب هم وارد جزئیات شده و فرموده است روسری هایی بپوشند که تا روی سینه را بپوشاند. در جزئیات دیگر نظر مراجع تقلید مشخص است و در روایات و احادیث هم مشخص است. ابهام زیادی نداریم و حدیث بسیار داریم که حتی یک تار موی زن هم نباید در معرض دید نامحرم باشد. حجاب اجباری هم صرفا در حد پوشش بدن و پوشاندن قسمت بیشتر مو در جامعه است. اگر نمی گوییم سختگیری نکنید باعث نشود عده ای گستاخ تر شوند و بخواهند به کل حجاب را بردارند.
Iran, Islamic Republic of
تعداد رکعت نماز اصلا نیامده اما درمورد حدود حجاب اضافه بر مقدار معمول آن زمان آمده شما خودتان آن حدود را افزایش دادید و میگویید قرآن کامل نگفته!!!مثل اینک اگر گفته شده بود ک ای مومنین روزانه10رکعت نماز بخوانید،شما آنرا اضافه کنید به 20رکعت و بگویید درقرآن خیلی چیزها نیامده!بله خیلی چیزها نیامده و ما هم درمورد آنها باید بپرسیم و تحقیق کنیم اما در مورد چیزی که آمده چی?آنهم باید خودمان افزایش یا کاهش دهیم و بگوییم کامل نیامده?!پس چطور میتواند کتاب هدایت الهی باشد وقتی انسان اینهمه میتواند در هر زمان در آن دخالت کند?
خواهش میکنم منتشر کنید شاید شخص خودم در اشتباه باشم و اینجا پاسخم رو بگیرم.
Iran, Islamic Republic of
عدهد ای اعتقاد دارند که با قران همه کار میشود کرد و موبابل و هواپیما و قاره امریکا و اروپا هم در قران امده است و عده ای دیگر اعتقاد دارند باید برای رفع مشکلات و راه حل خوب پیدا کردند به خرد جمعی مراجعه کرد هر دو نظریه برای خود دلایل محکمی دارند و هر یک صد دلیل برای کنار گذاشبن ان دیگری بیان میکند و این اختلاف قریب به سه هزار سال است که در حال تکرار است
Iran, Islamic Republic of
پس شما دیگه این را تکرار نکن خودت آدم باش و به فهم خودت مراجعه کن. نومن ببعض ونکفر ببعض که نمی شه
Iran, Islamic Republic of
اون هایی که قرآن و دین را نفی میکنند، اون گروه مغرضند. چون دلایلشون در مقابل آن گروه دین مدار، واقعا پوچ است.
پس شما خودت فکر کن و گول گروه انکارکننده را نخور که این، آزمایش توست.
Iran, Islamic Republic of
یعنی ۱۶۰۰ سال قبل از نزول قرآن!!!!!!!!!
موز من کو بردارم!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
در همه کشورهای اسلامی اینکه زن با حجاب باشه یا نه به انتخاب خودشِ البته مطرح کردن این بحثها الان درست نیست برای مسیح علینژاد و .‌‌‌‌.. که مهم نیست ادنا پولشون و میگیرن ولی خود دختران ما باید بدونن الان که به لحاظ موشکی هم میخوان ایران خلع سلاح کنن اگه اون تعداد معدودی که عده شون به تعداد انگشتان دست هم نمیرسه تو خیابون انقلاب به این بی حجابیشون ادامه بدن و برخورد بشه باهاشون بازم ایران تحریمهای حقوق بشری جدیدی میشه
Iran, Islamic Republic of
این چه حجمه و چه تحلیلی است؟
مردم را چرا تحقیر می کنید؟
چرا بخاطر اختلاف سیاسی رو به هر فتنه ای می آورید؟
شما دین ندارید؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
تحقیر نیست همینها تو دوره پهلوی از ترس بدنامی حاضر نبودند با نام خانوادگیشان معرفی شوند حالا برا جمهوری اسلامی شاخ شدند تمام عرضه اینها تو این 40 سال چه بوده ...
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه ؟ اینکه به مردم حکم خدا را یاداوری کنی تا جامعه ما هم به درد جامعه غربی که زن در ان تبدیل به وسیله ای هوسبازی شده وکانون خانواده متلاشی شده است ، مبتلا نشود ؛از نظر تو فتنه است؟! دین تو چیه ؟!
ایا بنده خدا بودن تحقیره ! ولی بنده نفس وشیطان شدن ! خوبه؟!
Iran, Islamic Republic of
حکم خدا نیست حکم تحریف شده خدا است و نتیجه این اجبار را بعد چهل سال دارید می‌بینید ولی برای لجاجت با مردم حاضر به عقب نشینی از افکار خود نیستید
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اصلا فرهنگ غرب را نمی شناسی و به غرب فقط از کمر به پایین فکر و نگاه کرده‌اید
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم. اتفاقا شما، میخواهید همان کمر به پایین غرب که اشتباه است را در ایران بیاورید. کور خوانده اید. این بخش اشتباه غرب است. شما برو بخش های خوبش رو بیار. مثلا مسؤولیت رأیت رو بپذیر و خودت خلاف نکن.
مهدی
حجاب حکم خداست
آدمیزاد
Colombia
خدا هیچ چیز را بیهوده نیافریده است ، اگر خدا میخواست همه با حجاب باشند ، پس انسان را از آغاز و بطور طبیعی با حجاب می آفرید(همچون جانوران دیگر ) و دیگر بحثی پیش نمی آمد. ، پس شاید آنطور که شما میپندارید: حجاب اسلامی حکم خدا نباشد
ص امین
Iran, Islamic Republic of
با این استدلال عجیب شما خوردن شراب هم حلاله چون اگه حرام بود خدا اونا خلق نمی کرد
و باز هم با استدلال شما خوردن کثافات خوبه چون اگه خوب نبود خدا خوک را خلق نمی کرد
کلا نظریه شما در الگو قرار دادن رفتار حیوانات برای انسان عجیب و کمی تا حدی مضحکه
ادمیزاد
Colombia
هموطن گرامی ، من بارها گفتهام که"عقل " و "شناخت نیک و از بد "را خدا بطور یکسان و همگانی در نهاد مردمان گذاشته تا بی نیاز از کتابهای مذهبی بتوانند درست را از نادرست باز بشناسند، وگرنه در جهان هزاران مذهب و فرقه هست که هر کدام خودشان را بر حق میدانند ،
Iran, Islamic Republic of
آدمیزاد...!!!
ببخشید فرق توی انسان دارای شعور با همون حیوان چه می‌شد؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
هدف از ایجاد شرایط گناه، آزمایش انسان است. پس چرا تعقل نمیکنی آدمیزاد؟
آدمیزاد
Colombia
ببینید در هر انسان سالمی غریزه " عفت و شرم و پرهیز از هرزگی و پرهیز ازفساد و گرایش به پاکی و درستی " هست ، آنهایی که فساد میکنند بر خلاف عقل کار میکنند چون باعث فروپاشی جامعه و گسترش بیماری ها میشوند، ولی برای نمونه اینکه در ماه رمضان در گرمای 50درجه تابستانهای ایران آب خوردن را ممنوع کنند یا خانمها با چادر سیاه در زیر آفتاب سوزان بروند ، این با عقل جور درنمی آید ، و خواسته خدا نمیتواند باشد ،
بنده
Iran, Islamic Republic of
سلام آدمییییییزاد
1غریزه حیاهم درهمه هست اماآیا انسان این غریزه راحفظ میکند؟
2آیاشمافکرمیکنی عقل انسان کامل است وهیچ محدودیتی ندارد وهمه چی رو میفهمه؟
3شمابه به دین معتقدی یانه؟ مسلمانی یانه؟قران خوانده ای یانه؟ قبول داری یانه؟
4باحرفات میخوای بگی قران حرف خدانیست؟وحرف بشراست؟خبرداری قران ونبوت رامحترمانه انکارکردی
پسسسس اگه مسلمانی چراصراحتاآیات صریح روزه وحجاب راا خدایی بودنش راانکارکردی؟؟؟؟؟اگر مسلمون نیستی برو حواسمون راپرت نکن داریم بادوستان بحث میکنیم...
چیه جوابی داری؟
بنده
Iran, Islamic Republic of
سلام آدمییییییزاد
1غریزه حیاهم درهمه هست اماآیا انسان این غریزه راحفظ میکند؟
2آیاشمافکرمیکنی عقل انسان کامل است وهیچ محدودیتی ندارد وهمه چی رو میفهمه؟
3شمابه به دین معتقدی یانه؟ مسلمانی یانه؟قران خوانده ای یانه؟ قبول داری یانه؟
4باحرفات میخوای بگی قران حرف خدانیست؟وحرف بشراست؟خبرداری قران ونبوت رامحترمانه انکارکردی
پسسسس اگه مسلمانی چراصراحتاآیات صریح روزه وحجاب راا خدایی بودنش راانکارکردی؟؟؟؟؟اگر مسلمون نیستی برو حواسمون راپرت نکن داریم بادوستان بحث میکنیم...
چیه جوابی داری؟
Iran, Islamic Republic of
بسم الله و بالله

سلام علیکم
جناب آدمیزاد؛
روزه، مطابق با عقل است اگر عقل، به معنای دو دوتاهای منطقی باشد، نه منافع یک جانبه کوتاه مدت.
اگر عقل، وجود روابط منطقی علت و معلولی باشد، روزه، باعث صبر در مقابل میل به چیزی میشود. این صبر، نتایجی دارد که عبارتست از:
1. قبول سختی در مقابل درخواست خدا که اثبات و ارتقاء ایمان است.
2. آمادگی بیشتر در برابر سختی های عادی زندگی.
3. تجربه عملی فقر که خود، نتیجه ای چون عدم اسراف، صدقه و انفاق کردن، و رسیدگی به فقراء را دارد.
4. آمادگی در برابر گرسنگی و تشنگی حتمی قیامت که در روایات، بیان شده است.
5. عمل به ادعای ایمان در یک آزمایش عملی. وگرنه همه بلدند بگویند ایمان آوردیم! تازه، آزمایش روزه، سخت نیست. یک. گرسنگی 10 تا 18 ساعته است. آزمایش سخت یعنی رزق حلال، یعنی عدم پارتی بازی، یعنی حق گویی، یعنی صبر و فروخوردن خشم، یعنی کوتاه آمدن از حق در جایی که لازم است، یعنی فروختن خانه و اثاثیه ای که با پول حرام جمع شده و بازگرداندن به صاحبش، یعنی جهاد در مقابل دشمن، یعنی فریب حریف را نخوردن، یعنی با مشکلات از امام و ولی فقیه دست نکشیدن، یعنی پذیرش ضرر حق، و... . در مقابل این ها، روزه اصلا سخت نیست. فشار جسمی داره، نه روحی.
اما اینکه انجام ایمان ادعایی در عمل از طریق آزمایش ساده روزه، هزینه ای چون تشنگی در گرمای 50 درجه تابستان دارد، خب این، هزینه کار و ماهیت آزمایش است. اگر این هم نبود، قرار بود مثلا ایمانتان را در دمای 25 درجه با مدت 5 ساعت روزه و یک روز در ماه بسنجید؟!
پس لطفا، منطقی حرف بزنید و قبلش، بیشتر فکر کنید. خیلی بیشتر.
Switzerland
اگر حجاب حکم خداست . پس چرا در هیچ کشور مسلمان دنیا اجباری نیست ؟ نکنه الان میگید شما مسلمونتر از همه دنیا هستید....
Iran, Islamic Republic of
...
خوب توهمظاهرا مسلمونی! شایدم چیز دیگه ای باشی پسهر کار بکنی که نمیشه گفت عین اسلامه
نظر اسلام بوضوح در قرآن و روایات اومده بخونی می فهمی حتما
بنا بر این رفتار چهار تا واداده وابسته به غرب که نام خودشون را مسلمون گذاشتند ملاک نیست
ملاک نص صریح اسلام است.
Iran, Islamic Republic of
کشورهای دیگه که انسانند و خطاپذیر، الگو هستند یا نص قرآن و حدیث و عقل؟
Iran, Islamic Republic of
تحلیل گران چهل سال اخیر ایران نظیر ایشان هنوز به خود نیامده اند که چه بلایی برسر دین ودنیا وآخرت مردم بخصوص جوانان آورده ونتیجه مشهود وزشت آنرا ندیده ویا اصولاَ نمی خواهند ببینند.گرچه خودکرده را تدبیر نیست.
Iran, Islamic Republic of
سلام ای کاش جواب سلیقه گری برخی دست اندرکاران سایت عصر ایران را برای طرح مطالب درخصوص عدم الزام حجاب ورواج بی حجابی را می دادید.
Iran, Islamic Republic of
سایت عصر ایران حقیقتا تراوشات ضددینی زیادی دارد که تلاش میکند با همین تکنیک «کلمه شویی» آنرا موجه جلوه دهد...
به خدا قسم این افساد طلبها دشمن دین هستند
Iran, Islamic Republic of
بنده چندین بار در مورد مطرح شدن این مسائل نظرم را نوشته ام و بار دیگر عرض می کنم هدف اصلی اینها برگرداندن امریکا به کشور است و اگر در برابر این اقدامات تاکتیکی این جریان نفوذی و غربگرا مانند همین حجاب کوتاه بیاییم در فردایی شاهد حاکمیت کامل غرب بر کشور و رژه امریکایی ها درکشور به طور مستقیم یا در لباس عواملشان خواهیم بود. هر گونه اتفاقی از این دست را در هر حوزه ای اینها رقم زده اند یا می زنند و مساله ایجاد می کنند رمز اصلیش برگرداندن امریکا به کشور است. این را فراموش نکنید.
آدمیزاد
Colombia
هموطن درست است که آمریکا تنها بدنبال بهانه است چنانچه آمریکا هیچگاه به عربستان اعتراض نمیکند و آنان را به نقض حقوق بشر محکوم نمیکند ولی براستی جامعه کنونی ایران دگرگون شده و حجاب در عمل اختیاری شذه است و حقیقت اینست که دیگر نمیشود حجاب اجباری را بکار بست ، بیاییم برای دلسوزی نظام هم که شده ، حجاب را سیاسی نکنیم و بهانه بدست شمنان ایران ندهیم.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
جالب آمریکا با روسیه و چین و یا هر کشور اروپایی چه ربطی به مسائل اجتماعی ما دارد تا هر مسئله ای مطرح میشه پای آمریکا در میان است ما فرض میگیریم حرف شما درست است این رمز برگرداندن آمریکا باشد ما باید واقعیت را بپذیریم چهل سال مدیریت جامعه به این شکل نه اقتصاد رشد کرده و نه ما کشور پیشرفته ای هستیم و نه روابط استراتژیک با کشورها داریم و فقط پشت استکبار ستیز قایم شدیم جامعه ما تا خرخره در تبعیض و فاصله طبقاتی و بیکاری ... گرفتار شده و مسئله اصلی جامعه یعنی عدالت و شایسته سالاری به کلی فراموش شده و تازه فکر می کنیم که راه نفوذ آمریکا را بسته ایم خنده دار است از این مسائل حرف زدن که آیا ما اجازه دهیم مردم چگونه حجابی داشته باشند و یادمان رفته که این جامعه به جز شیعه اقوام دیگری از سنی ..... دارد و به راحتی همدیگر را وطن فروش می نامیم باید قبول کنیم که به نظر دیگران نیز احترام بگذاریم و تاکید اصلی در این جامعه باید بر توسعه متمرکز شود که هر کشوری به راحتی نتواند ما را تحریم کند در این چهل سال دولتها ( قوای سه گانه) بسیار به این مردم بدهکارند ضعف های مدیریتی خود را از طریق کاهش پول ملی سرپوش گذاشته و جولان می دهند و هزینه هر کاهش پول ملی یعنی تبعیض و فقر توده و جامعه متوسط ما و با این شعارها پشت تمام کشورهای غربی قایم می شوند و هرگز پاسخگو به ملت نیستند و هر اعتراضی که انجام شود به همه جا ارتباط دارد به جز مدیریت و نحوه اداره کشور ...
آدمیزاد
Colombia
آمریکا است که بطور غیر قانونی بر ایران تحریمهای جهانی اعمال کرده است
آمریکا است که از گروههای تجزیه طلب و عربستان بر علیه ایران پشتیبانی میکند
آمریکاست که بر علیه ایران در سازمان ملل قطعنامه صادر میکند
آمریکاست که در رسانه هایش بیشترین سیاهنمایی را بر علیه ایران میکند
پس آمریکا خودش هم اعتراف میکند که آشکار خواهان فروپاشی سرزمین ایران است
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی اینهمه اختلاس و دزدی و فساد مالی صورت میگیرد اصلا مهم نیست..!!! حجاب و بی حجابی مهم است!!!. افکار عمومی را روی مسئله حجاب متمرکز کردن کار اجانبی مثل بی بی سی است. زنان ایرانی حاضر هستند برقع بپوشند ولی مسئولین اختلاس و دزدی نکنند و مهمتر از همه ..... مسئولین دروغ نگویند.!!!
Iran, Islamic Republic of
به اینایی که اختلاس و دزدی رو بهونه میکنن برای بدحجابی، اعتراض نکنین...
راست میگن بابا...
آدم تا حروم خور نباشه که این حکم خدا رو راحت زیر پاش نمیذاره...
این دزدی ها و ربا خواری ها باید از بین بره که لقمه ها حلال بشه تا این حیا و غیرت برگرده...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برادران وخواهران لطفا مسائل را باهم قاطی نکنیم ، حجاب لازمه جامعه اسلامی است و عدالت اجتماعی نیز خواسته دین اسلام وحکومت اسلامی است اینها در کنار هم باید باشند ، نه اینکه طرفداران عدالت اجتماعی در مقابل حجاب جبهه بگیرند و وطرفداران حجاب هم در مقابل آنها بنابر این همه باید باشند حجاب ، عدالت ، برخورد با اختلاس ، استکبار ستیزی ، ولایت مداری ، حقوق بشر اسلامی ، استقلال ، قدرت جهانی ومنطقه ای ، دفاع از مظلوم و هر دستوری که اسلام داده وهیچ موردی نباید فدای مورد دیگر شود. مثلا اینکه فلان کشور به بهانه حجاب اسلامی مارا ناقض حقوق بشر بداند و تحریم کند نباید مارا از عقایدمان باز دارد وبرای مبارزه با تحریمها باید تلاشمان مضاعف کنیم نه اینکه در مقابل آنان کوتاه بیاییم ، زیرا اینکه تصور کنیم با دادن یک امتیاز کوتا بیان کاملا غلط وانها همواره بدنبال امتیازات بعدی هستند.
Iran, Islamic Republic of
میترسم از روزی که فقر و فلاکت و دزدی از بیت المال عادی شود و موضوع حساس دو تار موی بانوان شود (ایت الله طالقانی سال 58)
Iran, Islamic Republic of
حرف اشتبتهیست. از هر کسی. هرگناهی بدی و زیان خودش را دارد.
Iran, Islamic Republic of
وطن فروش ننگت باد
Canada
خیلی از مرحله پرتی.خودت وطن فروشی
Canada
اقای ایت اله طالقانی در اسفند سال 57 گفته بود حجاب اجباری نیست.پس چه شد؟ امروز با دیروز چرا باید اینقدر فرق کند؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان بهتر می‌توانست مسایل را درک کند و نگاه باز تری داشت نسبت به متحجرین ان زمان
Iran, Islamic Republic of
البته مساله شماها چیز دیگریست ولی برای دیگران که نبودند مطالب زیر که عین سخنان مرحوم آیت الله طالقانیست ذکر می شود و در هیج جای این سخنان، ایشان نگفتند حجاب اجباری نیست.
در ضمن حتی اگر به فرض غلط ایشان این مطلب را گفته بودند باز ملاک نبود چون ملاک در مسائل اجتماعی مربوط به جامعه نظر ولی فقیه است. البته بنده می دانم شماها هیچ ارادتی هم به آیت الله طالقانی و مانند ایشان ندارید و فقط دنبال آن هستید که برای شهوات خودتان یک حرفی از عالمی پیدا کنید و به آن متوسل شوید و توجیهی برای شهواتتان بتراشید و حتی بعد از خواندن این مطالب آیت الله طالقانی بدان منفی هم خواهید داد چون دلخواه شما از داخلش در نمی آید.

بخش هایی از سخنان مرحوم آیت الله طالقانی در سال 1358که مربوط به حجاب است:
مسلما نظر امام هم به مصلحت زنان ما و خواهران ما و دختران ماست و هم مطابق با موازین اصولی اسلام است. هم ایشان، هم ما در این حرکت انقلابی نسبت به این سهم بزرگی که این زنان داشته اند قدردانی کرده ایم.
اگر بخواهیم حجاب را از نظر اسلامی و ملی بحث کنیم یک مساله سنتی است که در عمق تاریخ ما و تاریخ شرق همیشه زنان ما دارای یک نوع حجاب بوده اند.
اشتباه می کنند خانم های ما که اگر یک روسری به سرشان بیاندازند اینها از حیثیتشان کم خواهد شد و از شخصیتشان کاسته خواهد شد، نه بلکه از این جهت که قطع نظر از مسلمان بودن حافظ سنت شرقی خواهند بود و این سنت شرقی اصالت است.
متاسفانه این نحوه بی حجابی که از زمان رضاشاه تا به حال پیش آمده بر اکثر زنان ما تحمیل شده، این را بدانند.
با همان روسری و چادرشون مشتها را گره کردند مثل شیر تو خیابون فریاد کشیدند در مقابل رژیم ایستادند، کشته دادند و انقلاب را این ها به ثمر رساندند. کی بودند این زن ها؟ همان زن هایی که دائما به خود آرایی و مصرف کردن و خودنمایی توی خیابون ها و توی ادارات و وزارتخانه ها مشغول بودند. این روح انقلابی در بین زن های ما باید حفظ شود و این ها باید همیشه این روح انقلابی را داشته باشند و این منوط بر این است که زن های ما به اون تجمل پرستی ها و به اون ابتذال هایی که کشانده شده بودند برنگردند. اصل مطلب اینست و نباید هم برگردند، اگر این انقلاب باید ادامه پیدا کند.
خطری که خانم ها حس می کنند خیال می کنند که گفته امام خمینی، علمای دین اینست که این ها توی خانه ایشان بروند، تو سری خور باشند و مهجوربمانند ولی خطری که ما حس می‌کنیم این است که اینها را دو مرتبه به ابتذال بکشانند. اما این حالا این حجاب اسلامی یعنی حجاب وقار، حجاب شخصیت، ساخته من و فقیه و این‌هام نیست، نص قرآن است. آن قدری که قرآن بیان کرده نه ما می توانیم از آن حدود خارج بشویم، نه زنهایی که معتقد به این کتاب عظیم آسمانی هستند که رحمه للعالمین است.
عفاف خود را حفظ کنند. زن های مسلمان ما، زن های مملکت ما تا چندی قبل، که امیدواریم بعد از این نباشد، چی بودند؟ در خانه که باید برای شوهرشون خودشون را آرایش کنند هر جور لباس کهنه و گرد و خاکی و زندگی معمولی. وقتی می خواست بره خیابان سبزی بخره یا بره اداره، دو ساعت باید توالت بکنه این خانم. قرآن می گه این را به عکسش کنید. توی خونه خودتونو را هر چه می خواهید آرایش کنید ولی بیرون همدوش مرد باشید.
انسان دارای غرایز است. این غرایز یک مقداریش صادقه مثل گرسنگی و شهوت و دیگر غرایز که خودبخود انجام می گیره. یک مقدار غرایز کاذب است، تحریک بیش تر از حد است. اسلام می خواهد این تحریکات بیش تر از حد که اخلاق انسان، جسم انسان، اراده انسان، تقوای انسان را می گیرد نباشد، جلویش یک مانع باشد.
Iran, Islamic Republic of
راه دور نریم،بعضی از سیاست مداران کنونی هم که دوستان از سینه چاکانشان شده اند،نظرات خوبی در مورد حجاب دارند و حجاب اجباری را دخالت در حریم مردم میدانند
Iran, Islamic Republic of
این مطلب در تاریخ 20 اسفند ماه 1357 در روزنامه اطلاعات و در صفحه اول با تیتر درشت چاپ شده بود
Iran, Islamic Republic of
لا اکراه فی الدین ...
هیچ اجباری در دین نیست ...
Iran, Islamic Republic of
اجباری در دین نیست اما آزادی در بی حجاب بودن، دیگران را به فساد میکشونه
Iran, Islamic Republic of
اکراهی نیست
نماز هم نخون
این طوری تو اسرائیل راحت تری
Iran, Islamic Republic of
حجاب اجباری دین نیست. حفظ حقوق دیگرانه. دین یعنی اعتقاد و عمل خود افراد. پس از حجاب اجباری، قصد نداریم کسی را دین مدار کنیم. میخواهیم جنبه دیگر دین یعنی حفظ حقوق دیگران را عمل کنیم.
Iran, Islamic Republic of
حجاب اجباری، برای دین مداری انجام دهنده نیست. برای دین مداری دیگران است. پس، حکم اجبار در دین ندارد. حکم جلوگیری از ظلم و ستم بر دیگران را دارد.
Iran, Islamic Republic of
بله شما می توانی هر دینی داشته باشی یا اصلا بی دین باشی. در مورد دینت کسی بحث ندارد و سوال هم نمی کنیم. البته در آخرت گرفتاری ولی در این دنیا هر دینی و باطنی می خواهی داشته باش. اما در هر کشوری قوانینی حاکم است. در کشور ما قوانین ما همان احکام خداست و برای همین نامش شده جمهوری اسلامی. همان طور که که خوردن ربا و شرب خمر، مواد مخدر، دزدی، رشوه خواری در اسلام و لذا در کشور ممنوع است بی عفتی و بی حجابی هم ممنوع است. لذا شما اگر بودایی باشی وقتی در این کشور زندگی می کنی باید قوانین آن را رعایت کنی همان طور که وقتی می روی انگلیس یا فرانسه قوانینشان را رعایت می کردی.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
معنی لا اکراه فی الدین آنطور که در چند تفسیر نگاه کردم خلاصه اش این است که یعنی کسی نمی تواند کسی را به زور و اجبار به پذیرش دین وادار کند . در اصل، قرآن امری عقلی و منطقی را بیان می کند شما را اگر به زور وادار کنند ممکن است به زبان چیزی را بگویی ولی در قلبت عقیده دیگری داشته باشی
مثلا به کسی بگویند باید معتقد باشی که خدا یکی است !مگر می شود .؟ باید عقیده به قلب نفوذکند
اما آیا از لا اکراه فی الدین می توان استفاده کرد که پیروی از قوانین اجتماعی در جامعه اختیاری است
نه اینجا دیگر بحث فرق می کند وقتی عده ای دور هم جمع می شوند و یک قرارداد اجتماعی می بندند و آدمهایی را به عنوان حاکم می پذیرند در واقع می پذیرند که قوانینی را که آن حاکمان برای سهولت امر زندگی اجتماعی تدوین می کنند رعایت نمایند مثلا حاکمان برای عبور و مرور خودرو ها قوانین محدود کننده ای تهیه می کنند تا همه مردم بتوانند در چهار چوب آن قوانین و آن محدودیت ها با خودرو خود در شهر ها و جاده ها حرکت کنند قوانین سرعت را محدود می کند گاهی در مسیری کلا ورود ممنوع می شود یا توقف در نقاطی ممنوع می گردد . لازمه زندگی اجتماعی تن دادن به قوانین و محدودیت ها می باشد که گرچه ممکن است برای یک شخص در یک زمان سختی هایی ایجاد کند ولی از نظر مصلحت کلی جامعه مفید است و این تشکیل دولت و قانونگذاری و ایجاد محدودیت در کل دنیا پذیرفته شده است
همانطور که در قوانین رانندگی وقتی افسر راهنمایی راننده ای را جریمه کرد راننده نمی تواند با افسر راهنمایی در مورد درست یا غلط بودن آن قانون بحث کند در مورد قوانین اجتماعی اسلام نیز همینطور است
حجاب واجب دینی و قرآنی است و در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده و شورای نگهبان نیز آن را تایید و به عنوان قانونِ لازم الاجرا، در این مملکت ابلاغ گردیده است . البته حداقل و حداکثری دارد که حداقل آن به عنوان رعایت قانون باید رعایت گردد
پس گفتناینکه" حجاب اجباری نیست "و از این قبیل صحبت ها مثل این است که بگوئیم رعایت طرح ترافیک و زوج و فرد و ایستادن پشت چراغ قرمز اجباری نیست
بالاخره هیچ قانونی را با لحن "جون من "و توروخدا و خواهش می کنم و از این حرفها اجرا نمی کنند وقتی قانونی تصویب شد باید همه خود را ملزم به عمل به آن بدانند .
Iran, Islamic Republic of
اجباری در دین نیست یعنی در قبول دین اجباری نیست تو میتونی دین اسلام را اصلا قبول نکنی ! نه اینکه تو بخشی از دین که به نفعت است قبول کنی وبخشی را نه!
Netherlands
حجاب اختیاری ،احترام گذاشتن به حقوق نیمی ازافرادجامعه است ۰ حجاب اختیاری ، تن فروشی نیست بلکه آزادزیستن است ۰ تن فروش وهرزه کسی است که زنان کشورش توهین میکندوذره ای شرف وغیرت ندارد ۰ هرکاری که ازروی اجبارباشد ، ارزش نداردوریایی استاد ۰
Iran, Islamic Republic of
بله حکم خدا را، در هر شرایطی، روی چشم میگذاریم. تو بگو هزار تا پتو. اگر حکم خدا باشد، به کوری چشم کفار، بر روی چشم میگذاریم.
Iran, Islamic Republic of
تمام حرفهای شما مطابق مکتب لیبرالیسم غربیست و لذا طبیعیست که شما نه تنها به بی حجابی اعتقاد داشته باشی که به همجنس بازی هم اعتقاد داشته باشی و مخالف آن ها نباشی. لذا شما بدتر از اینها را هم می توانی بزنی و اگر نمی دانی از همان هایی که در کشورشان هستی سوال کن تا به شما بگویند چه چیزهای دیگری هم آزاد است!
به این بحث ها پرداختن بی فایده است. بحث اصلی توحید است که اگر شما آن را قبول کنی باقی را هم قبول خواهی کرد و چون به توحید اعتقادی نداری همه این حرف ها را خواهی زد.
Netherlands
آیه صریح قرآن : لااکراه فی الدین ، بحث اضافی ممنوع ۰ کسانی که ازحجاب اجباری دفاع می کنند آیاخودشان حاضرهستنددرگرمای سوزان تابستان چندکیلو پارچه و پوشاک برسرشان بگذارند تامبادا که مورد هجوم چند مسلمان نمای دروغین وشهوت پرست واقع نشوند ?
به بی مخ ها ... نباید مجال عرض اندام داد اما از آن مهم تر باید گریبان غارتگران و وطن فروشان را گرفت و حاشیه امنیت شان را به هم ریخت.
Iran, Islamic Republic of
مگر زمان قبل پیامبر است که غارتگری و کشت وکشتار جواب سوالات مردم باشد
Iran, Islamic Republic of
حجاب اجباری مسبب اصلی وضع حجاب و آرایش بانوان در جامعه ی ماست......طرفداری از حجاب اجباری فقط منجر به بدتر شدن وضع حجاب در جامعه خواهد شد، دقیقا همانند آنچه در چهل سال گذشته رخ داده......طرفداران حجاب اجباری ابتدا باید توضیح شفافی درباره ی نقش مثبت آن در باحجاب کردن افراد و جلوگیری از فساد اخلاقی طی چهل سال گذشته بدهند. دین خدا را وسیله ی اغراض فاسد و دنیاطلبی عده یی نکنیم
Iran, Islamic Republic of
شما حجابت را بردار ودخترات بفرست میدون که توحوض وسط میدون شنا کنند!
می بینی کسی به کارت کاری نداره
مشکل اینه که هرکس هر غلطی نی خواد داره می کنه و قانون باهاش برخورد نمی کنه
چرا در فرانسه که بی حجابی اجباریه مشکلات حل نشده ودائم آشوب وجنگ داخلیه؟
Iran, Islamic Republic of
الان هم اگر میبینی بازدارندگی وجود ندارد، به خاطر اینست که قانون حجاب، اجرا نمیشود.
Iran, Islamic Republic of
عجیب است این بشر خداوند متعال حجاب را واجب کرده بشر زیر بار نمی رود مساله شده سیاسی خدا می غرماید حجاب بر زن واجب است حالا شده سیاسی بازی خداوند انسان رلا خلق کرده ومحدودیتهای هم گذشته
آدمیزاد
Colombia
...
Iran, Islamic Republic of
می خواهند ایران را از درون خالی کنند.... دشمن را بشناسید و گول نخورید
Iran, Islamic Republic of
... همانطور که شما حرمت زنان را با پوشش اجباری از بین می بری وهر ..... به دهنت برسد دور می ریزی بعضی از افراد وشخصیت ها که با نظر چماقی امثال تو مخالف هستند نظر خودشان را می دهند نباید به انها اهانت کنی
Iran, Islamic Republic of
زمانی که انگلیس خبیث رضاشاه خائن را روی کار آورد و کشف حجاب را انجام دادند، خوب فهمیده بودند ریشه چه چیزی را می زنند.
الآن دوباره دارند با همکاری منافقین داخلی ...
درود بر زنان ایران زمین با پوشش مناسب
Iran, Islamic Republic of
دختران خیابانی هم بخاطر ظاهر که شده حجاب درند اما دختران بی شرم وبی خانواده ای که در ملا عام روسری برمیدارند وتعدادشان به صد هم نمیرسد نماینده هیچکس نیستند ؛عده ای عقده ای ویلان رهرو مسیح علینژاد شیطانک فراری ومزدور که منفور مردم وزنان شریف ایران زمین هستند ایرانی که قبل از اسلام نیز زنان محجوب وفهیمش دارای پوشش محترمانه بوده .
یزدی
Iran, Islamic Republic of
خداوند لعنت کند این فتنه گران زمان را
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم دختران بد حجاب نه مادران خوبی خواهند بودبرای فرزندانشان، نه همسران با وفایی برای شوهرانشان
Iran, Islamic Republic of
شرم کن جهان نیوز
محمد
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر تن فروشان وطن فروش
مرگ بر وطن فروشان تن فروش