شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

افزایش بی‌سابقه یهودی ستیزی درآمریکا در ۲۰۱۷

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 594962
یک سازمان یهودی آمریکا اعلام کرد، براساس آماری که جمع آوری کرده سال گذشته میلادی حوادث یهودی ستیزانه در آمریکا افزایش چشمگیری معادل ۵۷ درصد داشته است.
افزایش بی‌سابقه یهودی ستیزی درآمریکا در ۲۰۱۷
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: این سازمان یهودی به نام "لیگ مبارزه با افترا" (ADL) گزارش داد که سال گذشته میلادی نزدیک به ۲۰۰۰ مورد حادثه یهودی ستیزانه را در آمریکا ثبت کرده است.

براساس اعلام این سازمان، این حوادث در سال گذشته میلادی ۵۷ درصد در آمریکا افزایش نشان داده‌اند و این بیشترین میزان افزایش این حوادث در عرض یکسال از زمانی که این گروه یهودی در سال ۱۹۷۹ شروع به ثبت و آمارگیری از چنین حوادثی کرده، محسوب می‌شود.

جاناتان ای‌.‌گرینبلت، مدیر اجرایی این سازمان به نیویورک تایمز گفت: تا پیش از سال گذشته این حوادث در روندی درست (کاهشی) به پیش می‌رفتند اما به یکباره همه چیز تغییر کرد.

در گزارش این سازمان آمده که در سال ۲۰۱۷، ۱۹۸۶ مورد از حوادث یهودی ستیزانه در آمریکا ثبت شده که نسبت به سال قبل از آن که شاهد ۱۲۶۷ مورد از این حوادث بود، افزایش چشمگیر نشان داده است.

در این گزارش تصریح شد که اتفاقات ناشی از یهودی ستیزی در مدارس آمریکا نیز ۹۴ درصد افزایش یافته است.

آسیب‌رسانی به اموال و اذیت و آزار جز مواردی بودند که در میان حوادث یهودی ستیزانه بیشترین افزایش را نشان دادند.

این گزارش تصریح کرد: در شهر نیویورک بیشترین میزان افزایش معادل ۹۰ درصد ثبت شده و در فلوریدا بیشترین میزان کاهش یعنی معادل ۲۸ درصد مشاهده شده است.

این آمار در بردارنده بیش از ۱۵۰ تهدید به بمب‌گذاری علیه موسسات متعلق به یهودی‌ها از سوی یک نوجوان آمریکایی – اسرائیلی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ می‌شود.

سازمان ADL علت این افزایش را یکی به خاطر افزایش گزارش‌های مربوط به این حوادث در مدارس و دیگری افزایش افراط گرایی راست گرایان دانسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *