جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید مسلم اسماعیلی

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 594909
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید مسلم اسماعیلی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید مسلم اسماعیلی
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید مسلم اسماعیلی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

 شهید مسلم اسماعیلی در تاریخ1356/3/2 دیده به دنیا آمد و زیر سایه خانواده ای متوسط و معتقد به پرورش فكر و اندیشه و جسم خود پرداخت و دوران دبستان و راهنمایی تحصیلی را در روستای چیانه گذراند و در سال1369 وارد هنرستان فنی شهید باهنر شد و به مدت دوسال در رشته ساختمان به تحصیلات خود ادامه داد و در سال تحصیلی72-71 ترك تحصیل كرده و در آزمون وروردی درجه داری سپاه ثبت نام كرد و در آزمون قبول شد. دوره عمومی آموزش را به مدت شش ماه در همدان گذراند و بعد از6 ماه برای گذراندن دوره تخصصی به تهران اعزام شد و در آنجا به مدت8 ماه دوره تكاوری دید و بعد از پایان دوره آموزشی در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، مشغول به خدمت شد.

شهید مدت زمانی كه در تیپ2 لشگر3 نیروی مخصوص حمزه سیدالشهدا(ع) گردان307 سلمان خدمت می كرد، از خود جدیت، نظم و اخلاص در عمل و نیت نسبت به نظام و همكاران و مردم از خود نشان داده و مورد علاقه مسؤولین و فرماندهان گردان و همه دوستان خود بود و همیشه از این شهید به عنوان الگوئی از یك جوان كوشا، مؤمن و دارای اخلاقی خوب یاد می كنند و مسؤولیت پذیری ایشان را به عنوان یك خصوصیت منحصر به فرد یاد می كردند.

شهید مسلم اسماعیلی در میان خانواده، دوستان و افراد فامیل از ارج و احترام خاصی برخوردار بود و از نظر اخلاقی و اعتقادی یك نمونه كامل در میان جوانان طایفه بخصوص خانواده بودند و همیشه در به جای آوردن واجبات حساسیت خاصی داشتند و الگوی خاصی برای برادران و خود و خواهرانش بود و همه از اخلاق و رفتار ایشان تأثیر می گرفتند. بخصوص رفتار ایشان با مادرش همیشه با احترام و علاقه خاصی نمودار می شد.

شهید مسلم اسماعیلی در تاریخ1378/7/5 در عملیات مانور كه برای آمادگی رزمی گردان3 انجام می گرفت، بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همه، از مسؤولین گرفته تا سربازان زیردست ایشان از شهادت این دلاورمرد دلیر شدیداً متأثر شده و از ایشان به عنوان یك همكار و دوست مهربان و معتقد یاد كردند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *