سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

عربستان از پشت به پاکستان خنجر زد

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 594603
با وجود تلاش‌های فراوان اسلام آباد برای باج دهی به ریاض ، آل سعود به راحتی منافع پاکستان را به آمریکا فروخت.
عربستان از پشت به پاکستان خنجر زد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در حالی‌ که پاکستان اخیرا با اعزام یک دسته نظامی به عربستان در تلاش بود تا با باج دادن رضایت حکومت سعودی را جلب کند،‌ این رژیم از پشت به پاکستان خنجر زد.

همزمان با تلاش آمریکا برای قرار دادن نام پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریسم و با وجود حمایت کشورهایی مانند آلمان، انگلیس و فرانسه، مخالفت سه کشور چین، عربستان و ترکیه باعث شد تا این درخواست آمریکا تصویب نشود.

از سوی دیگر طبق قوانین موجود مخالفت حداقل سه کشور باعث می‌شد تا نام پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار نگیرد، ولی مقامات آمریکا به سادگی و با وعده عضویت مستقل در این مجمع به حکام سعودی رای آنان را خریدند و به همین راحتی قرار شد نام پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار بگیرد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که با وجود مخالفت صریح پارلمان پاکستان، دولت این کشور مجوز فرماندهی ژنرال راحیل شریف برائتلاف سعودی را صادر کرده و چند هزار نیروی نظامی به این کشور اعزام کرد.

هرچند مقامات اسلام آباد بارها اعلام کرده‌اند که این نظامیان در هیچ عملیاتی خارج از مرزهای عربستان شرکت نکرده و به منافع ایران آسیبی نخواهند رساند ولی حضور این نظامیان نیز باعث جنجال‌های رسانه‌ای علیه مقاومت مردم یمن شده است.

این تنها باج دهی پاکستان به عربستان نبود بلکه حکام سعودی آزادانه به بهانه شکار وارد پاکستان شده و فساد اخلاقی به بار می‌آورند، ولی دولت این کشور در قبال این اتفاق نیز سکوت کرده بود.

روابط خوب نواز شریف با عربستان، سبب شده بود تا برخی گروه‌های افراط‌گرا و سرکردگان آنان مانند احمدلدهیانوی یا اورنگزیب فاروقی به راحتی در پاکستان فعالیت کنند.

ولی وجود تمام این حمایت‌ها، آل سعود از پشت به پاکستان خنجر زده و حاضر نشد در حمایت از اسلام آباد قدری مقاومت از خود نشان دهد.

از آنجا که طبق اعلام احزاب مذهبی و سیاسی پاکستان حضور نظامیان این کشور در عربستان مخالف خواسته 75درصد مردم این کشور است قطعا اقدام عجیب عربستان و خیانت این کشور به پاکستان خشم مردم را برخواهد انگیخت.

در حال حاضر سیاستمداران حزب نواز تلاش می‌کنند تا مسئله قرار گرفتن نام کشورشان در فهرست سیاه بین المللی را که تا سه ماه دیگر به صورت قطعی تصویب می‌شود،کم اهمیت جلوه داده، و رفتار عربستان را معمولی نشان دهند تا خود کمتر زیر سوال قرار بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *