سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۶۷
اعتراف تاریخی عراقچی

برجام برای ایران موفق نبود چون تحریم‌ها برداشته نشد

آمریکا هر روز تعهداتش را نقض می‌کند
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 593360
معاون وزیر خارجه ایران یادآور شد، آمریکا فضای بی‌اعتمادی در برجام ایجاد کرده که برای ایران مسموم است. این فضای سازنده نیست در حالی که این فضا برای موفقیت برجام لازم است. وی افزود اظهارات رئیس جمهور آمریکا به وضوح نقض برجام است و به جای فضای سازنده فضای مخرب ایجاد می‌کند که شرکت‌ها و بانک‌ها را از تجارت با ایران بازمی‌دارد.
برجام برای ایران موفق نبود چون تحریم‌ها برداشته نشد
گروه سیاسی جهان نيوز: عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در اندیشکده سلطنتی چتم هاوس در انگلیس گفت «برجام به هیچ مسئله یا سوال دیگری مرتبط نیست، ما یعنی ایرانی و دیگر کشورهای 1+5 تصمیم گرفتیم برجام را از دیگر مسایل جدا کنیم و متمرکز شدیم بر مساله هسته‌ای تا راه حلی برای آن پیدا کنیم».
 
به گزارش فارس، عراقچی گفت: «مساله هسته‌ای را جدا کردیم و به همین دلیل موفق بودیم. اشتباه خیلی بزرگی است که برجام را به دیگرمسایل مثل سوریه، یمن، مسئله موشکی ایران و دیگر مسایل مرتبط کرد و این نه تنها مساله هسته‌ای را حل نمی‌کند بلکه مسایل دیگر با پیچیده‌تر می‌کند».
 
وی افزود این برای همه مفید است تا همین مسیر را دنبال کرده و مساله‌ هسته‌ای را از دیگر مسایل جدا کنند. وی گفت خیلی واضح است که ایران تسلیحات هسته‌ای نمی‌سازد و به این مسئله متعهد است. 
 
عراقچی گفت که تعهدات ایران به برجام مشخص است ولی محدودیت زمانی وجوددارد. «ما محدودیت‌ها را در برجام پذیرفتیم تا اعتماد ایجاد کنیم. وقتی محدودیت‌ها تمام شود ایران یک عضو معمولی ان پی تی خواهد بود». 
 
وی گفت «ایران به تعهداتش در ان پی تی متعهد است. سوالات و شبهاتی درباره مسئله هسته‌ای ایران وجود داشت که ما وارد مذاکرات شدیم و آن را برطرف کردیم اما مسئله ایجاد اعتماد محدودیت زمانی دارد و بعد از آن ایران یک عضو عادی ان پی تی می‌شود و از حقوق خود در ان پی تی بهره‌مند خواهد شد». عراقچی گفت همان طور که همه می‌دانند می‌توان از ان پی تی خارج شد اما از پروتکل‌های الحاقی نمی‌توان خارج شد. همه می‌دانند شرایطی از سوی رئیس جمهور آمریکا به عنوان جایگزین پیشنهاد شده است. 
 
معاون دکتر ظریف افزود «چیزی که من دوست دارم اضافه کنم و مهم است اینکه برجام داستانی موفقیت‌آمیز برای شما کشورهای 1+5 است چراکه ایران کاملا به آن پایبند بوده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قاضی این توافق است تایید کرده ایران هرگز از آن تخطی نکرده است و کاملا به آن پایبند بوده است. همه چیز ما تحت کنترل و بازرسی است و 9 گزارش این را تایید می‌کند. اما ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند چراکه ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است. دلیل ساده است، آمریکا تقریبا هر روز تعهداتش در برجام را نقض می‌کند و امریکا دلیل این مسئله است که برجام برای ایران موفق نبوده است. حتی متن و کلمات برجام نقض شده‌اند».
 
معاون وزیر خارجه ایران یادآور شد، آمریکا فضای بی‌اعتمادی در برجام ایجاد کرده که برای ایران مسموم است.  این فضای سازنده نیست در حالی که این فضا برای موفقیت برجام لازم است. وی افزود اظهارات رئیس جمهور آمریکا به وضوح نقض برجام است و به جای فضای سازنده فضای مخرب ایجاد می‌کند که شرکت‌ها و بانک‌ها را از تجارت با ایران بازمی‌دارد. 
 
وی تصریح کرد، اگر این مسایل ادامه داشته باشد و ایران از آن بهره‌من نشود واقعیت این است که ایران از آن خارج خواهد شد. ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است و برای کمک به ثبات و امنیت در منطقه کمک زیادی کرده است. 
 
عراقچی گفت: همه می‌دانند که ایران چقدر سخت با تروریسم در منطقه مبارزه کرده است. به خاطر ایران بود که داعش در منطقه نابود شد. وی تصریح کرد که ایران معتقد است که هیچ راه حل نظامی برای منطقه و نه برای هیچ جای دیگر وجود ندارد و ایران وقتی وارد مذاکره شده، ثابت کرده است که آماده کمک برای راه حل سیاسی برای هر مشکلی در منطقه است. 
 
وی گفت: ایران معتقد است منطقه قدرتمند به دنبال ثبات است و ایران خواستار ثبات است اما هژمونی به سوی ناامنی می‌رود. ایران برای منطقه خلیج فارس به دنبال مذاکره و گفت‌وگو است و باید یک فروم باید برای مذاکرات رده بالای رسمی و غیررسمی میان کشورهای منطقه باشد. معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در چتم هاوس گفت، باید اقدامات اعتمادساز در منطقه خلیج فارس انجام بگیرد و باید به تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
تحریم ها برداشته نشد ولی آقازاده هاتان در انگلیس و کانادا با آسایش و آرامش بیشتری دارند بسر میبرند .
صادق
Iran, Islamic Republic of
سلام این آقا چندوقت پیش می گفت هدف ما از برجام رفع تحیریم اقتصادی نبود. حالا این چی دارد می گوید؟ بابا ...حرافی، مردم ... فرض کردی ؟
بیا برو دنبال زندگیت بگذار چهارتا آدم حسابی با دین و ایمان و با تقوا و کاربلد بیایند گندکاری های شما را جمع و جور کنند و مردم تکلیفشان را بفهمند. تو را به خدا بیا برو.
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقا صادق متوجه نيستي؟ داره از اروپاييها طلبكاري مي كنه. و ضمناً اونا رو تهديد هم مي كنه. به جمله اش دقت كن: "ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند چراکه ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است. دلیل ساده است، آمریکا تقریبا هر روز تعهداتش در برجام را نقض می‌کند.. حتی متن و کلمات برجام نقض شده‌اند. آمریکا فضای بی‌اعتمادی در برجام ایجاد کرده که برای ایران مسموم است...اگر این مسایل ادامه داشته باشد و ایران از آن بهره‌ مند نشود واقعیت این است که ایران از آن خارج خواهد شد. ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است و برای کمک به ثبات و امنیت در منطقه کمک زیادی کرده است."
اين يه مطالبه ديپلماتيكه وگرنه يادمون نرفته كه قبل از برجام صادرات روزانه نقت به 800 هزار بشكه رسيده بود.
یعنی کلا هیچ
Iran, Islamic Republic of
الانم نفت میدیم به جای پولش از ترکیه کود انسانی وارد می کنیم

از یه جای دیگه سنگ پا و مربا و ...
Iran, Islamic Republic of
احمد اقا چقد باهوشی تو. نگرانتم هاروارد بیاد ببردت
Iran, Islamic Republic of
احمد جان بیخود خودتو خسته نکن، این جماعت دسته جمعی قسم خور شده اند که به هیچ وجهی حرف حق رو نپذیرند ! حضرات یادشون رفته علت نرمش قهرمانانه رو ! فراموش کرده اند که برجام را مجلس یکدست اصولگرای نهم تصویب کرد ! و شورای نگهبان دائماً اصولگرا تأیید و تنفیذ کرد ! و ایضاً یادشون رفته که برنامه « نفت در برابر غذا » را سازمان ملل میخواست اجرا کنه !
بجای استدلال کردن و حرف حساب زدن ، براشون حمد شفا بخون تا زودتر از آلزایمر نجات پیدا کنند !
Iran, Islamic Republic of
الآن نفت می فروشیم اما پول آن بلوکه می شود و فقط برای واردات دارو و غذا قابل برداشت است یعنی همان نفت در برابر غذا .
Iran, Islamic Republic of
بله نفت میفروشیم اما کود انسانی بجاش وارد میکنیم
جهان نیوز یک پیشنهاد :
Iran, Islamic Republic of
میشه وقتی عراقچی نــــــطق می فرمایند شما لطف کنید بجای عکسش هر بار پرچم یک کشور اروپایی بگذاری
تا معلوماتمان بالا برود....
Iran, Islamic Republic of
و عوضش هسته ای ایران برچیده شد. خدمت بزرگی به دشمن کشور و اسلام کردید.
Iran, Islamic Republic of
جهان تو چرا نمیبندی ؟!
این رو برای آمریکاییها میگه که امتیاز بگیره وگرنه ما (ایران) همین که الان میتونیم نفت بفروشیم و از گرسنگی نمی میریم باید خدا رو شکر کنیم.
چون طبق پیش بینی روند تحریمها ما از سال 93 فروش نفتمون -0- میشد اونم یه صفر کله گنده.
Iran, Islamic Republic of
خدا شفات بده
برو اما فروش ایران در سال 92 رو ببین/ در اوج تحریم ها
Iran, Islamic Republic of
اینها را اگر خدا هم بخواهد شفایشان بدهد باز هم همان حرفها را تکرار میکنند
Romania
مگر در دنیای ارتباطات میتونه برای اونا یه چیزی بگه و برای ما چیز دیگه ای بگه و آمریکائی ها نشنوند خیلی به مخت فشار نیار از "هیچ"دفاع کنی مخت گریپاژ می کنه
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که احمدی نژاد میگفت تحریم های سازمان ملل کاغذ پاره هست چرا نمیگفتید این رو برای آمریکایی ها میگه ؟ حالا که ایشون میگه برجام فایده نداشته میگید برای آمریکایی ها میگه ؟؟؟
United Arab Emirates
اون موقع هم دفاع كرديم چون رهبرمون پشتش بود
الانم دفاع ميكنيم چون بازم رهبرمون پشت برجامه مثله كوه
اما شما خوارج با اينكه ميدونيد رهبري در جريان جزييات برجام بوده بازم جلوتر از ايشون حركت ميكنيم
Iran, Islamic Republic of
فاجعه برجام و لغو نشدن تحریمها نتیجه غفلت از هشدارهای رهبری و رعایت نکردن شروط 9 گانه ایشان بود.
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه کی
هستی
طرف خودش میگه موفق نبوده
مهدی
Australia
باسلام
مگه پولش برمیکرده ؟
مگه تحریم دلار برداشته شده است آخه ؟
درسته دیگه نفت میدیم کود میگیریم یا چیزهای بنجول
این آقای عراقچی ... نبوده وحالاش هم نیست.
Iran, Islamic Republic of
فروش نفت ایران از 2 سال قبل از برجام به میزان 5/2 میلیون بشکه در روز ثابت مانده بود و برجام فقط باعث کاهش قیمت نفت شد و دیگر هیچ .
Iran, Islamic Republic of
وضع به همین منوال باشد به ان نقطه هم می رسی!
سطحی نگری تا چه حد؟!الان تحریمها افزایش داشته یا کاهش؟درامد فروش نفت چه قدر بوده؟ فروش نفت نقدی بوده یا اقساط؟ ایا از این فروش نفت پولی به صندوق توسع ملی واریز شده؟یا علاوه بر واریز نشدن پول به صندوق از ان هم پولی برداشته شده کدام ؟!!!!
پولی که از دولت از بانک مرکزی قرض گرفته و بانکها را به ورشکستگی رسانده و پولی که از صندوق فرهنگیان دزدیده شد و..این پول کجاست ؟
دقیقا کدام پول ما را از گرسنگی نجات داده که نمردیم؟!!!
Iran, Islamic Republic of
صداقت این دولت یه جورائی ما رو کشته! همین عراقچی بود که دو هفته قبل در برنامه جهان آرا فرمود ! حتی تحریمهای بانکی هم برداشته شده وهر قدر میخواهیم میتوانیم ،ارز وارد کشور کنیم !
سیاهکلی
Iran, Islamic Republic of
ما که ازمقام معظم رهبری شنیده بودیم این شما ها بودید که به علم عباس قسم میخوردید وکشور رو به تباهی کشوندید...متاسفم برای شما ازبی تدبیری شما /چقدر رهبری گفت اما چنبه درگوش کردید تا چیزی نشونید
Iran, Islamic Republic of
رهبری چه گفت جنگلی ؟! که فقط تو شنیدی ؟! در ضمن کلمات خیلی سخت ( چنبه ! ) به کار نبر ، فارسی حرف بزن تا ما هم بفهمیم !
Iran, Islamic Republic of
رهبری فرموده بودند برجام خسارت محض بود.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا ایشان جلوی این خسارت محض را نمی گیرند و میگذارند این همه اسیب به کشور برسد
هموطن
Romania
سلام....اینکه اعتراف بکنند یا نکنند هیچ دردی را دوا نمیکند(مگر اینکه استدلالهای مخالفین برجام را به اثبات میرساند)....
اعتراف و توبه وقتی ثمر دارد که گذشته جبران شود.آیا تخریبهای مراکز هسته ای در کمترین زمان ممکن قابل ترمیم است؟
آیا وعده های برجامی که به مردم داده شد و عملیاتی نشد و ذهنیت مردم را نسبت به کارگزاران ایران اسلامی مخدوش کرده ،با کدام عکس العمل ترمیم خواهد شد؟

خون شهدای هسته ای چگونه جبران خواهد شد؟
ایا دوستان حامی برجام در قوای مقننه و مجریه،بعد از این اعترافات و ضربات سنگین هسته ای امریکا به ایران،
در پی جبران مافات بر خواهند امد ؟یا همچنان ماشین نمیتوانیم لیبرالها با قدرت به سمت تخریب اهداف دفاعی پیش خواهد رفت؟

مسئولین تاثیرگذار برجام(مجلس و دولت)که بعید است روش و راهبرد خود را تغییر دهند،آیا مردم انقلابی خواهند توانست ریل کج لیبرالها را راست کنند؟قطعا مردم میتوانند کافیست بخواهند....والعاقبه للمتقین
Iran, Islamic Republic of
همین که آقایان ظریف و عراقچی اعتراف می کنند که برجام برای ما موفق نبوده زیرا تحریمها لغو نشده یک قدم به جلو و میمون و مبارک است به شرطی که در رسانه ملی هم همین گونه اعتراف کنند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی الان نقض فاحش اتفاق افتاده ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست

یه خورده صبر کنید شاید هنوز 100 درصد فاحش نشده باشه فقط 99 درصد فاحش شده باشه
Iran, Islamic Republic of
نقض فاحش یا فاحشه؟
جنسیت نقض و بگید
Romania
اصل نقض ثابت شد حالا بحث فاحش و غیر فاحش را پیش کشیدید؟ الله اکبر به تعصب کورکورانه!!!
Iran, Islamic Republic of
این عراقچی بود که همش می گفت برجام هنوز نقض فاحش نشده واسه همینم الان برای ما سوال شده که بالاخره این نقضی که ایشون فرمودن نقض فاحش است یا هنوز نقض فاحش نشده و اگر شده چند درصد فاحش است؟
Iran, Islamic Republic of
واقعیت عراقچی و تخت روانچی
گفتم: سرگروهبان در میدان تیر، تفنگ را از دست یک سرباز که تیرهایش به خطا می‌رفت گرفت و گفت؛ حالا خوب دقت کن! و تیری شلیک کرد که اصلا به تخته نشانه هم نخورد! بعد رو به سرباز کرد و گفت؛ متوجه شدی؟! تو اینطوری تیراندازی می‌کردی!!
حالا متوجه شدی برجام فایده نداشت
Iran, Islamic Republic of
امریکا به تنهایی اینکار را نمیتواند انجام دهد در داخل توسط مخالفان برجام شار ژ و پشتیبانی میشود
Iran, Islamic Republic of
امریکا بوسیله موافقان برجام صنعت هسته ای ما را نابود کرد اما تحریمها را لغو نکرد .
Iran, Islamic Republic of
خودتون هم میدانید تحریم معنایی نداره .
از اول انقلاب این کشور تحریم بوده.
هدف نابودی جوانان مومن بود که ترور شدن.
نابودی و عقب ماندگی و علمی و عملی کشور بود که اونم انجام شد.
موفقیت از این بهتر چی میخواستید..
مگه نمیدانستید که به دشمن نمیشه اعتماد کرد.
اگه نمیدانسید .بدا بحال ملت که مذاکره کننده شما یید.
اگه میدانسید.که.......
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اقای عراقچی فکر میکنید در اخرت نامه برجام را به دست راستتان میدهند یا دست چپ.؟!
Iran, Islamic Republic of
تو گردنش میندازند
Iran, Islamic Republic of
کاظم ! لازم نیست یه وقت فکر کنی ! همینطور کیلوئی حرف بزن !
Iran, Islamic Republic of
چشم قول میدم بیشتر از ۲۰ دقیقه که برای تصویب برجام صرف شد فکر کنم!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب عراقچی!حرف امروز ایشان ابراز نظر صادقانه یک دیپلمات نیست بلکه با توجه به بزک کردن مکرر برجام و بی توجهی به نظرات منتقدان دلسوز می توان امروز صراحتا گفت که ما به شماها مشکوکیم.چگونه است که صنعت هسته ای را نابود و ایران را با اعتماد به امریکا در جهان تضعیف کردید اما امروز از موفق نبودن برجام حرف می زنید؟! باز چه چیزی در سر دارید؟ آیا مذاکراتی دیگر و دادن امتیازات دیگری را دنبال می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
تایید نظربزدل‌هایِ بی‌سوادِ بی‌‌شناسنامه‌‌‌ی تازه به دوران رسیده، به جهنم رفته توسط عراقچی

اعتراف تاریخی عراقچی 767 روز پس از اجرای توافق هسته‌ای: برجام برای ایران موفق نبوده است چون تحریم‌ها برداشته نشده / آمریکا هر روز تعهداتش را نقض می‌کند
Iran, Islamic Republic of
آقا فحش هایی که به ما دادن از اینایی که شما نوشتی خیلی بیشتر بود
Iran, Islamic Republic of
قشنگ صحبت كرده و حالي غرب كرده كه ما كشته و مرده برجام نيستيم !! ولي بهرحال پايبنديم چون هنوز بسود ماست ( چون هنوز تمامي تحريمها برگشت داده نشده اند و پرونده تحريم ما از دستور سازمان ملل خارج شده ) ... اين گونه صحبت كردن يعني اينكه اگر ميخواهيد قواعد بازي را بهم نزنيم ، به ايران امتياز بدهيد !!!
دمش گرم ، به زبون خودشون با آنها صحبت كرده است .
Iran, Islamic Republic of
کدوم سود رفیق؟

شوخیت گرفته؟

نفت بدیم و 160 تن کود انسانی به جای پولش از ترکیه وارد کنیم نفع و سود ماست؟
Iran, Islamic Republic of
بی ادب ! درست حرف بزن ! اگر کود انسانی می خواستند که تو بودی چرا واردات بزمجه ؟!
Iran, Islamic Republic of
با ادب عزیز
واقعا دارن کود انسانی از ترکیه وارد می کنن
Iran, Islamic Republic of
اگر پرونده تحریم ما از دستور سازمان ملل خارج شده بود مادر تحریمها (کاتسا) بر علیه ایران تصویب و اجرا نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
«إِنَّ شرَّ الدَّوَاب عِندَاللَّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُمْ لايُؤْمِنُونَ × الَّذِينَ عَاهَدتَّ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِي كُلِّ مَرَّةٍ وَهُمْ لاَ يَتَّقُونَ»؛

بدترين جنبندگان نزد خدا كسانی هستند كه راه كفر پيش گرفتند و ايمان نمی آورند. كسانی كه با آنها پيمان بستی سپس هر بار عهد خود را می شكنند و (از پيمان شكنی و خيانت) پرهيز ندارند.
(سوره انفال، 55 تا 56)
dasa
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتت کنه اقای عراقچی . چجوری میخوایی جواب این خوش خدمتی به غرب رو در پیشگاه عدل الهی بدهی ؟!
...
بیننده
Iran, Islamic Republic of
خسارت های وارد شده چگونه جبران می شود؟!
United States
عراقچی آخرین خط دفاع علنی دولتچیهای روحانی از برجام هست. اول محمد جواد تو زد بعد خود حسن آقا. حالا که زمزمه تائید نکردن نافرجام توسط شیطان اکبر داره گوشها رو کر میکنه جناب عراقچی هم دم گرفته چون واقعا داره ضایع میشه اگر تنها کسی باشه که طشت پر از لجن برجام را بالای سرش نگه داره.
پس چرا در برنامه جهان آرا این حقیقت تلخ رو نگفتی و هی دفاع می کردی...
Iran, Islamic Republic of
دولت راستگویان !!!
Iran, Islamic Republic of
آقایان‌مودب‌،شجاع،باشناسنامه‌،ژنرال،باسواد،کاردان،روشن
فکر،تعامل‌کننده‌بادنیا،جذب‌کننده‌های سرمایه‌های‌خارجی‌‌
رفع‌کننده‌حتی‌کمآبی‌رابابرجام،عبورکنندگان‌ازخطوط‌قرمز(نامه
۹ماده‌ای‌رهبر‌راجع‌به‌مذاکرات‌برجام)وخلاصه‌تمردکنندگان‌وبه
هیچ‌انگاردن‌نصایح‌وهدایتهای‌رهبری‌وکاهندگان‌اقتدار‌ایران
لطفااگرواقعا‌شجاع‌هستند‌عذرخواهی‌وجبران‌کنند.
راستی‌چه‌کسانی‌حقیقتا‌واجدعکس‌صفات‌‌دوخط‌اول‌این
مرقومه‌هستند‌قضاوت‌با‌خوانندگان‌‌من‌شخص‌خاصی‌رامخاطب
قرارنمیدهم‌‌هرکس‌وجدانا‌بدون‌حب‌وبغض‌قضاوت‌کند
مجید
Iran, Islamic Republic of
چرا استعفا نمی دهید.....
Iran, Islamic Republic of
پایان ماله کشی
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان واقعا بی سوادی یا مریضی، وقتی یکی میره در قلب دشمن وحد اکثر مطالبات یک ملت را فریاد می زنه و امتیازات داده شده را ناکافی وناقص معرفی می کند ، این اعتراف به اشتباه نیست بلکه بالا بردن سطح مطالبات است.
لطفا خودت رو به تیمارستان معرفی کن انشاءالله خداوند ازاین طریق به شما برجامیها شفاء بده دلت خوشه کدام مطالبات ؟ هرچه داشتی همه
رو برباد دادند همش نسیه بوده شیطان به کدام وعده عمل کرده که این دومی اش باشه
آقا قرار بود در روز اجراي توافقنامه تمام تحريم ها بر داشته بشه . در اقتصاد جهاني بروي ايران گشوده بشه تمام مشكلات از درياچه اروميه تا اشنغال و ازدواج و مسكن و كم ابي و امنيت داخلي و مرزها و ريزگردها و همه وهمه حل بشه در حقيقت يك رويايي در ايران به حقيقت بپيوندد كه حتي در هيچ جاي دنيا وجود نداشته باشه .
يعني ريز ودرشت مسائل كشور به اين توافق ربط داده شد
Iran, Islamic Republic of
رفیق کی کمی دیر دادش در اومده! اونوقتی که داشت از کری عکس می گرفت و دچار ذوق زدگی بود که بالا بالا نشسته و گنده گنده حرف میزنه و با شرمن حال و احوال می کرد یا خودکار پرت می کرد( تورو خدا دیپلمات ما!!) باید یاد این روزها می بود!
بقول خودش اینا مصرف داخلی داره چون توی خبرگزاریها فقط از شرکت ایشون در مذاکرات با رده های پایین انگلیس حرف زده میشه. اونم انگلیسی که اعلام خط و نشون برای ایران کرده
آقا مگر شما نمی گفتی
قرار نبود برجام تحریم را برداره
قرار نبود برجام اقتصاد را حل کنه
آقا حالا چرا داری ورچپه حرف می زنی ؟
بابا بشین ماله کشی تونو انجام بده که هنوز خیلی مونده
در جلسات خصوصي اين حرف را به كساني كه هنوز انتظار شكفتن باغ سيب را دارند تا ريز و درشت مسائل كشور با ان حل شود ياد اوري فرماييد تا كمتر گلوي خودش را پاره كند و مردم را به تماشاي بهشت رويايي دعوت كند
Iran, Islamic Republic of
همین الانم که متوجه شدی جای امیدواریه
مهدی
رفقا گلابی ها توقیفه فعلا هویج و موز و خیار و زردک و بادمجون و ... بخورید عمو ترامپ عصبانیه
بیژن
آقای عراقچی!دیر از خواب بیدار شدی؟ولی شماها جماعتی عبرت ناپذیرهستید که برای پست هر ضربه ای را به این کشور زدید وتا یوم القیامه شمارا نخواهیم بخشید