جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عقب‌نشینی النصره از پنج منطقه در ریف ادلب

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 593343
ائتلاف جبهه تحریر سوریا در ریف استان ادلب توانست شهر «اریحا و اطراف آن، کفرومة، وادی الضیف، ترملا و معرة النعمان» را از جبهه النصره پس بگیرد و به اشغال خود درآورد.
عقب‌نشینی النصره از پنج منطقه در ریف ادلب
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، گروه‌های تروریستی «احرار الشام» و «نور الدین الزنکی» چند روز پیش ائتلاف تازه‌ای به نام «جبهه تحریر سوریا» را تشکیل داده و علیه همتای تروریستی خود –جبهه النصره- صف آرایی کردند.

این ائتلاف تازه تأسیس روز گذشته در ریف غربی حلب و ریف استان ادلب به شدت با عناصر جبهه النصره درگیر شد.

وبگاه خبری معارض «عنب بلدی» گزارش داد که در جریان درگیریهای روز گذشته، النصره تا کنون از پنج منطقه تحت اشغال خود در برابر جبهه تحریر سوریا عقب نشسته است.

این مناطق عبارت است از: شهر «اریحا و اطراف آن، کفرومة، وادی الضیف، ترملا و معرة النعمان».

خبرنگار عنب گزارش داد که درگیریها در ریف جنوبی ادلب بیشتر متمرکز بوده و طی ساعات آغازین صبح امروز، از شدت آن کاسته شده است.

درگیری النصره با تحریر سوریا سه شنبه در شهرها و شهرکهای غرب حلب آغاز شد و در جریان آن عناصر الزنکی به منطقه «بیوتی و ایست و بازرسی المحمود» که وابسته به النصره بود، یورش بردند.

«محمد الشامی» از سرکرده های تحریر سوریا گفت که در جریان نشست با افراد سرشناس شهر معره النعمان سعی داشته اند که این شهر را از درگیری دور نگه دارند، ولی «سپس در این نشست عناصر تحریر الشام را دیدیم که خود را برای کمک به هیئة [تحریر الشام] در حلب آماده می‌کردند. لذا بین ما و آنان درگیریهایی شکل گرفت و تا کنون نیز ادامه دارد».

خبرگزاری «إباء» وابسته به تحریر الشام اما اعلام کرد که تحریر سوریه ابتدا در معره النعمان درگیری را آغاز کرد و یک گروه وابسته به «صقور الشام» مقرها و ایست بازرسیهای این گروه را هدف قرار داد.

تحریر الشام که جبهه النصره رکن اصلی آن است، تأکید کرد که به مبارزه با الزنکی همچنان ادامه خواهد داد.

هشت ماه پیش، تحریر الشام با احرار الشام در استان ادلب درگیر شد و این استان را به اشغال خود درآورد و احرار الشام نیز مجبور شد که به ریف غربی حماه عقب نشینی کند.

در همان زمان بود که الزنکی اعلام کرد که از تحریر الشام جدا شده و در درگیری این گروه با احرار الشام بی‌طرف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *