جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

زندگی فاطمۀ زهراء(س)را باید با نگاهی نوشناخت

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 592935
رهبر معظم انقلاب با اشاره به بُروز خصلت‌های برجسته در زندگی شخصی فاطمۀ زهراء(س)، بر لزوم شناخت زندگی ایشان با نگاهی نو و تازه تأکید کرد.
زندگی فاطمۀ زهراء(س)را باید با نگاهی نوشناخت
به گزارش جهان نيوز، شنیدن فضایل و برخی ویژگی‌های شخصیتی ائمه (علیهم‌السلام) در کلام بزرگان دین باعث ایجاد نگرش و معرفتی نوین در افکار آدمی می‌شود. در واقع ایام ولادت‌ها و شهادت‌های حضرات معصومین (علیهم‌السلام) باید فرصتی جهت تبیین معارف و فضایل این بزرگواران باشد تا جامعه اسلامی ضمن اینکه به غم و شادی میپردازد، به شعور و معرفت عترت(ع) نیز برسد.
در عصر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیوسته در مناسبت‌های گوناگون با نوع نگاه و بصیرت نافذشان بارها و بارها به بیان مسائلی از ماجراهای اهل‌بیت (علیهم‌‌السلام) پرداختند که امروزه پس از گذشت سال‌ها از آن طرح بحث‌ها، قدر چنین افرادی برایمان بیش از پیش نمایان می‌شود و لزوم به کارگیری آنها را در جامعه به وضوح حس میکنیم.

* در ادامه به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی دربارۀ درس بودن ابعاد مختلف زندگی فاطمۀ زهراء(س) برای تمام بشریت اشاره می‌‌‌شود:

مقامات معنوی فاطمهزهراء در شمار برترین مقامات معنوی آحاد معدودی از بشریت است. ایشان معصومند؛ عصمت، ویژه معدودی از برگزیدگان الهی در میان آحاد بشر است؛ و این بزرگوار - فاطمهزهراء - از آن جمله است، با توجه به این واقعیت که این زن مسلمان و مجاهدِ فیسبیلالله تنها حدود بیست سال - حالا با اختلاف روایات از هجده سال تا بیست و پنج سال - سنّشان بوده؛ زن جوان دارای این مرتبه عالی از معنویت که در ردیف اولیاء و پیامبران و مانند اینها قرار می‌گیرد و از سوی فرستادگان الهی «سیّدة نساءالعالمین» نام می‌گیرد.

در کنار این مقام معنوی، بُروز خصلت‌های برجسته و کارکردهای مهم در زندگی شخصی این بانوی بزرگوار هر کدام یک درس است. تقوا، عفّت و طهارت، مجاهدت، شوهرداری، فرزندداری، سیاستفهمی و حضور او در مهم‌ترین عرصه‌های حیات یک انسان در آن دوره - چه در دوران نوجوانی و کودکی، چه در دوران بعد از ازدواج هر کدام یک درس است؛ نه فقط برای شما بانوان درس است، [بلکه] برای همه بشریت درس است. بنابراین این اقتران برای ما یک فرصت است؛ در زندگی فاطمهزهراء(س)باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد.
بیانات در دیدار جمعی از بانوان برگزیده کشور، 93/1/30

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *