جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ماتیس: هر جا مشکلی هست، ایران حضور دارد

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 591613
وزیر دفاع آمریکا در حاشیه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل، در کنفرانس خبری، باز هم ادعاها درباره مواضع منطقه‌ای ایران را تکرار کرد.
ماتیس: هر جا مشکلی هست، ایران حضور دارد
به گزارش جهان نيوزبه نقل از العالم، وزیر دفاع آمریکا که در مقر ناتو در بروکسل حضور دارد، در کنفرانسی خبری درباره مسائل مختلف از قبیل «حضور نظامی ایران در خاورمیانه» اظهار نظر کرد.روز چهارشنبه بود که در ادامه مواضع ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی، نماینده واشنگتن در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره سوریه، اظهارات بی اساسی علیه ایران مطرح کرد.

«نیکی هیلی» بلافاصله پس از آغاز سخنرانی در این نشست، شروع به اتهام‌زنی علیه ایران کرد و ادعاهای مقام‌های اسرائیلی درباره تنش‌های ناشی از «ورود پهپاد ایرانی به خاک اسرائیل» را تکرار کرد.نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به ساقط شدن جنگنده اف 16 اسرائیل توسط ارتش سوریه، ایران را به «اقدامات تحریک‌آمیز» متهم کرد و گفت «اسرائیل حق داشته است که از خود دفاع کند».

بنا به ادعای او، ایران و حزب‌الله لبنان درصدد برنامه‌ریزی برای حضور باقی ماندن و حضور دائمی در سوریه هستند.هیلی با اتهام زنی بی اساس درباره «حمایت ایران از تروریسم» مدعی شد که «آنچه در خاورمیانه مسلم است، این است که هرگاه ایران و حزب‌الله وارد می‌شوند، بی‌ثباتی هم همراهشان می‌آید».

با گذشت یک روز پس از این سخنرانی، حالا نوبت به وزیر دفاع آمریکا رسیده که باز هم مواضع ضد ایرانی مقام‌های دولت دونالد ترامپ را تکرار کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *