دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

برنامه چین برای ایفای نقش بیشتر در سوریه

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 590518
سفیر چین در سوریه بر این باور است که پکن قصد دارد با تامین کمک‌های بیشتر، نقش بزرگتر و بیشتری را در سوریه ایفا نماید.
برنامه چین برای ایفای نقش بیشتر در سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "کی کیان جین" سفیر چین در سوریه در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا تاکید کرد: پکن مایل است تا نقش بیشتری را در سوریه بازی کند، آن هم از طریق تامین کمک های بیشتر به این کشور که 7 سال است با جنگ روبرو است.

وی در ادامه تصریح کرد: من فکر می کنم که اکنون زمان آن است که همه تلاش ها برای توسعه و بازسازی سوریه متمرکز شود و تصور می کنم چین نقش بزرگتر و بیشتری در این روند خواهد داشت، از طریق ارسال کمک های بیشتر برای مردم و دولت سوریه.

سفیر چین در سوریه از اداره کمک های فوری و اورژانسی در دانشگاه مواسات در دمشق دیدن کرده است. چین کمک های انسان دوستانه ای را به این اداره ارسال کرده است.

عصام امین رئیس دانشگاه مواسات نیز از کمک های چین تشکر کرده است. پیش از این وزیر حمل و نقل سوریه به اسپوتنیک گفته بود که "پس از تعمیر شبکه حمل و نقل داخلی در سوریه، احداث شبکه راه اهن به چین امکان پذیر خواهد بود."
به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، از آوریل تاکنون حداقل 30 شهروند چینی به سوریه سفر کرده اند تا فرصت های سرمایه گذاری را مورد ارزیابی قرار دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *