جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

"کمک پزشکی به سوریه غیر ممکن است"

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 455329
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ارسال کمک های پزشکی و بهداشتی به سوریه به ویژه برای یک ۱.۷ میلیون نفری که در مناطق تحت اشغال گروهک تروریستی داعش به سر می برند، غیرممکن است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از سوریه نیوز خبر داد، «الیزابت هوف» نماینده سازمان بهداشت جهانی در سوریه در یک نشست خبری در ژنو گفت: مسئله اصلی راه های کمک رسانی به مردم سوریه است. فعالیت در بسیاری از مناطق سوریه که شاهد رفتارهای خشونت آمیز است تقریبا غیرممکن است.

وی افزود: مناطی که تحت سلطه گروهک داعش قرار دارد، چالشی بزرگتر به شمار می رود و برآوردهای جدید نشان می دهد که ۱.۷ میلیون نفر در این مناطق زندگی می کنند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در سوریه اظهار داشت: در سراسر سوریه تعداد مجروحان هر ماه حدود ۲۵ هزار نفر افزایش می یابد که تعیین دقیق تعداد ستیزه جویان و غیرنظامیان در این میان غیرممکن است.

طبق اعلام این مقام سازمان ملل از مجموع ۱۱۳ بیمارستانی که قبل از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ به صورت کامل فعال می کردند، ۵۸ درصد در شرایط فعلی یا تعطیل شده اند یا با ظرفیت بسیار پایینی کار می کنند.

این سازمان ماه فوریه گذشته نسبت به شیوع ویروس وبا در سوریه هشدار داد و افزود: شمار مبتلایان به این ویروس که از طریق آبهای آلوده قابل انتقال است، افزایش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۶ میلیون فرد نیازمند در داخل سوریه کمک های درمانی و بهداشتی ارائه کرده است، ولی از مارس گذشته مجبور شده است توزیع کمک های خود در مناطق تحت اشغال تروریست های داعش را متوقف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *