جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی‌نامه زین العابدین ادبجو

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 590052
گوشه‌ای از زندگی‌نامه زین العابدین ادبجو از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی‌نامه زین العابدین ادبجو
به گزارش جهان نيوز،‌ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید زین العابدین ادبجو یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید زین العابدین ادبجو در شهرستان خوی تولد یافت و در دامان پر مهر خانواده ای متدین پرورش یافت دوران تحصیلات ابتدایی را در پیرانشهر و ارومیه و خوی به پایان رساندو تا آخر سال سوم راهنمائی به تحصیل ادامه داد و سپس به استخدام ارتش در آمد به نماز و راز و نیاز با خدایش عشق می ورزید و به خاندان ولایت و امامت تعلق خاطر خاصی نشان می داد بعد از پیروزی انقلاب با شور و شوق بی اندازه در خدمت انقلاب بود و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و مدت سه سال مداوم در مناطق مختلف از جمله آبادان ، خرمشهر ، بستان و غیره به پاسداری از حریم انقلاب و اسلام مشغول بود تا اینکه در مورخ 62/5/19 در خاک عراق بعد نبردی مردانه به فیض شهادت نائل آمد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *