جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نمایشگاه های هنری پایتخت دردهه سوم‌بهمن ماه

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 589741
نمایشگاه هایی از مجموعه هنرهای تجسمی، در دهه سوم بهمن ماه در گالری های شهر تهران برگزار می شود.
نمایشگاه های هنری پایتخت دردهه سوم‌بهمن ماه
به گزارش جهان نيوز، پایان هر هفته موجی از دورهمی های هنری در اقصی نقاط شهر به چشم می خورد. میهمانان و میزبانان همانند هم هستند. میهمانانی از جنس شور و میزبانانی از جنس عشق. آنها در یک نقطه گرد هم می آیند و آن نقطه هنر است. هنر تجلی گاه عشق و تبلور شور و نشاط و ذوق است. میزبانان با عشق همان خالقان آثار هنری و میهمانان همان هنردوستان خوش ذوق هستند. در دهه سوم بهمن ماه پیوند هنرمندان و دوستداران رنگ و نقش در نگارخانه های شهر تهران تجدید می شود.

برنامه های گالری ها در 20 بهمن ماه:

نگارخانه بهارک: نمایشگاه گروهی با آثار خوشنویسی از سیدکمال میرطیبی، غلامرضا یوسفی، عباس جلالی کیا، محمود پورهادی، افسانه بندگیان، امیرسام امیری، نگار راد و حسین پورمحمدیان از تاریخ 20 تا 30 بهمن ماه.
نگارخانه کاوه: نمایشگاه زیورآلات از تاریخ 20 تا 25 بهمن ماه.

نگارخانه شیث: نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از پوریا ابراهیمی، سپیده احمدی فرد، حمیدرضا بشیری، کلینوش پیمان، الهه جعفری، ملیحه حسن خانی، شهلا خسروانجم، هادی رفیع بخش، علی رحیمی، سحر زکیان، پری شاهیوندی، نعیمه نافلی، نسیم قرایی، سارا ملک شاه میرانی، نژلا نوروز زاده، مهرداد وکیلی و سوگند وفایی از تاریخ 20 تا 25 بهمن ماه.

گالری زرنا: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «امید» از تاریخ 20 تا 25 بهمن ماه.

گالری سایه: نمایشگاه نقاشی های رضا صمدانیان از تاریخ 20 تا 30 بهمن ماه.

گالری سیحون: طلایی رنگی باشکوه، مجلل، پر انرژی و حرارت؛ همواره در طول تاریخ هنر ایران از جایگاه ویژهای برخوردار بوده است. چه از نظر کاربردی و چه از نظر کار کرد. آثار زرّین بر جای مانده از هنر پیش از اسلام و بعد از آن در قالب اشیای تزیینی و کاربردی،همچون جام های زرّین فام دوره اسلامی و تزیینات نسخه های خطی، از این دست است. همچنین کاربرد واژه زر و طلا و مشتقاتش با مفاهیم بلند و عمیق عرفانی و عاشقانه در ادبیات مکتوب و شفاهی ما به وفور به چشم میخورد. در مجموعه پیش رو با کاربرد وسیع این رنگ پر انرژی و تاثیر گذار، سعی کردام علاوه بر تمجیدش، تا با تماشایش اندکی از جور و سختیهای تحمیل شده این روزهایمان بکاهم.

نمایشگاه نقاشی خط «زرین خط» آثار بهروز زیندشتی از 20 بهمن تا 9 اسفند برگزار می شود.

گالری شکوه: صور در لغت به معنی صورت هاست و خیال را معانی مختلف می‌گویند. ذهن و تخیل و قدرتی که در نبود اشیاء آن ها را در ذهن حفظ  میکند. تصوراتی که معمولا به دور از ارتباط منطقی در ذهن ظاهر می‌شوند.صورت یا شکل کسی یا چیزی در ذهن، هنگامی که خود آن در جلو چشم نیست. عواطف و احساسات ، موسیقی، حدس و گمان و حتی صحبت ها نیز می‌توانند این چنین باشند. اندیشه انجام کاری و یا  نیت و فکر و مواردی از این دست در ذهن هنرمند که به صورت تصویری یا زبانی ارائه می شود. از این‌ نظر، هنرمند‌ می‌تواند در عالم‌ خیال‌ خود با قوه‌ی‌ خيال‌، از صورت‌های‌ حسی‌، هیئت‌های‌ جدید بسازد.

نقش هنرهای تجسمی، خلق صور خیال در راستای ساختن تصاویر انکار ناشدنی و پر اهمیت است، زيرا عالم خيال در هنر، شاهراه کشف و شهود است.تخیل، پژوهش، ذوق هنری، ابتکار عمل و هویت، کلید واژه هایی هستند که در انتخاب و جمع آوری آثار نمایشگاه صورخیال مد نظر قرار گرفته شده اند. نقاشی و مجسمه های تعدادی از هنرمندان جوان از تاریخ 20 تا 25 بهمن ماه در این نمایشگاه مورد بازدید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

گالری زمان هنر: نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از علی وهابیان، مریم صدف کباری، فریبا طاهری، آزیتا قسمتی، آناهیتا محبعلی، سمیرا نیک فرجام، نرگس ملکی، سیمین سالار، آیلار محمدی و مهرنوش حمیدزاده از تاریخ 20 تا 25 بهمن ماه.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *