جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

واکنش علمای اهل سنت به سناریوی آمدنیوز

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 589650
بعد از ناکامی رسانه های ضدانقلاب در به آشوب کشاندن کشور، در آستانه دهه فجر شبکه های وهابی همراه و همسو با کانال ضدانقلابی آمدنیوز، سناریوی جدیدی را با هدف تفرقه افکنی میان مردم ایران کلید زدند.
واکنش علمای اهل سنت به سناریوی آمدنیوز
به گزارش جهان نيوز؛ بعد از ناکامی رسانه های ضدانقلاب در به آشوب کشاندن کشور، در آستانه دهه فجر شبکه های وهابی همراه و همسو با کانال ضدانقلابی آمدنیوز، سناریوی جدیدی را با هدف تفرقه افکنی میان مردم ایران کلید زدند؛ مردمی که فارغ از دین و مذهب و قومیت خود با حضور همیشه در صحنه و حمایت همه جانبه از جمهوری اسلامی، موجب خشم و عصبانیت آنها شده اند.
 
آمدنیوز که با انتشار اخبار جعلی، میان اپوزیسیون خارج نشین به فیک(جعلی) نیوز شهرت یافته است، در جدیدترین دروغ پردازی خود مدعی شده جمهوری اسلامی قطد ترور علمای اهل سنت را دارد!
 
دروغی که به سرعت از سوی شبکه های وهابی و رسانه های وابسته به سعودی ها همچون نور و کلمه بازتاب یافت.
 
 
ما در تماس با علمای اهل سنت، نظرشان در مورد هدف آمدنیوز و شبکه های وهابی از این دروغ پردازی ها را جویا شد.
مولوی شیخ یعقوب دریا نورد گفت: «اگر جمهوری اسلامی می خواست این کار را بکند زودتر از این حرف ها این کار را می کرد، قدرت دست اوست. در جموری اسلامی عزت علمای اهل سنت بیشتر شده است. حتی مولوی عبدالحمیدی که می گویند حکومت و سپاه می خواهد او را ترور کند را دعوت به کنفرانس وحدت می کنند و به او زمان می دهند تا برای مسلمانان سخنرانی کند؛ به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در کنفرانس ها شرکت می کند؛ ممکن نیست جمهوری اسلامی بخواهد همچنین کاری کند.»
امام جمعه اهل سنت قشم افزود: «این رسانه ها هدفی جز تفرقه میان مسلمانان بویژه اهل سنت و تشیع ندارند؛ در یک مقایسه ساده می‌بینید که در زمان قبل از انقلاب مدارس دینی اهل سنت به تعداد انگشتان دست هم نبود اما الان ده ها مدرسه دینی داریم. این شایعات و این حرف های بی اساس نمی تواند اتحادی که به لطف خداوند متعال و به درایت رهبر انقلاب و بزرگان دین ایجاد شده را از بین ببرند. این ها بدنبال رخنه در میان امت اسلامی و قبائل آن بلوچ و فارس و کرد و ترک و عرب هستند؛ باید این رخنه ها را ببندیم و به مکر دشمنان آگاه باشیم.»

ماموستا سرخابی، امام جمعه اهل سنت نقده نیز در این زمینه گفت: «علمای بزرگ اهل سنت را از ابتدای انقلاب چه کسانی ترور کردند؟ در منطقه ما علمای مظلوم اهل سنت را چه کسانی ترور کردند؟ اینها توسط ضدانقلاب ترور شدند. 60 روحانی در منطقه ما به شهادت رسیدند که با نام آنها را می شناسیم. ماموستا شیخ الاسلام در سنندج را چه کسی شهید کرد؟ ماموستا برهان در سنندج را چه کسی شهید کرد؟ ماموستا یوسف فتاحی، ماموستا رضا، ماموستا اعظمی، ماموستا حسین زاده را چه کسانی شهید کردند؟ این حرف ها و شایعات بی اساس فایده ای ندارد. این شبکه ها ی کلمه و نور و توحید و وصال حق و شبکه های تندروی شیعه مانند اللهیاری را می شناسیم. مردم ایران آگاه هستند و این حرف ها هیچ گاه مورد قبول آنها نیست و نخواهد بود.»
 
ماموستا عابد نقیبی، امام جمعه اهل سنت سقز تاکید کرد: «این طرح ترور علمای اهل سنت، طرح خود شبکه کلمه و آمریکا و سرویس های جاسوسی است که زرنگی می‌کنند و در فضای عمومی تشویش ایجاد می کنند و شایعه سازی می‌کنند و عده ای ساده لوح هم باور می کنند. این برنامه خودشان است تا جمهوری اسلامی را بدنام کنند. اینها می خواهند افراد پر نفوذ و نخبه و عالم اهل سنت را ترور بیولوژیک و ... کنند اما  نمی توانند. در حال حاضر امنیت جمهوری اسلامی ایران از کشورهای خاورمیانه که چه عرض کنم از آمریکا هم بالاتر است.»
 
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز افزود: «این افراد و رسانه ها موفق نخواهند شد و حیله و مکرشان دوباره آشکار می گردد؛ ما علمای اهل سنت هوشیارتر از آن هستیم که این شایعه های بی اساس را باور کنیم و اهداف شوم این رسانه ها را به گوش همه خواهیم رساند. ما شهدای زیادی را در مبارزه با کوموله و دموکرات ها دادیم و اخیرا هم در مبارزه با گروه‌های تروریستی سلفی ترور شدند. در واقع باید بگوییم که علمای اهل سنت پشتیبان این نظام هستند همانطور که نظام پشتیبان ماست.»
 
ماموستا عبدالرحمان نظری، امام جمعه رسالت تهران نیز گفت: «من به شخصه کلمه را نمی بینم و اصلا ندارم این شبکه را. واقعیت این است که اسرائیل گفته است که چرا جنگ فقط میان ماست و اخبار اسراییل و فلسطین باید در صدر اخبار باشد و متاسفانه نقشه و توطئه‌ی بسیار عمیقی ریختند برای اینکه خاورمیانه را درگیر جنگ های متعدد  کنند و به هر نوع جنگی بهاء داده، استقبال می کنند و زمینه سازی انجام می دهند. جنگ میان شیعه و سنی و جنگ بین کرد و ترک، جنگ بین کردو عرب جنگ میان قبائل مختلف که در دستور کار دارند و ما نباید تحت هیچ شرایطی این زمینه را فراهم نکنیم چه برادران شیعه و چه سنی، دشمنان جان ومال و سرمایه ما را می گیرند و میان ما نزاع می اندازند.»
 
مولوی مطهری، امام جمعه احناف خواف هم در این زمینه گفت: «بنده فکر می‌کنم این حرف ها صرفا در حد یک شایعه است و هدفی جز تشویش اذهان عمومی و ایجاد اختلاف در امت اسلامی و مسلمین ندارند و مقصود اصلی تفرقه و اختلاف است. به هر حال آنچه مهم است این است که این حرف ها و سخنان از جانب اغیار است که برای ایجاد تفرقه و اختلاف تلاش میکنند و نباید به این حرف ها گوش فرا داد.»
 
آخوند عبدالجلیل فرهمند، مدرس و مدیر حوزه اهل سنت گلستان هم در این زمینه گفت: «اینها از جانب خودشان است و برنامه ای برای خود دارند. وقتی که ترورکنندگان علمای اهل سنت و منفجرکنندگان مسجد و حرم امام رضا را گرفتند و ریشه را بررسی کردند، گفتند که از جانب غرب اجیر شده بودند و مزدور غرب بوده اند. الان هم اگر حکومت و نظام می خواست دست به ترور علما بزند دیگر این همه خدمات به اهل سنت نمی داد. الان اگر مثلا مولوی عبدالحمید قصد سفر به استان دیگری را داشته باشد، چه قدر تدابیر امنیتی می چینند و محافظت به خوبی صورت می‌گیرد؛ دلیلش چیست؟ به خاطر اینکه برای علمای اهل سنت شخصیت قائل هستند و احترام می گذارند. در کنفرانس وحدت شاهد هستیم که قدم به قدم جوانان و بسیجیان اهل تشیع چگونه در سرما و گرما برای محافظت جان علمای اهل سنت می ایستند و زحمات زیادی می کشند.»
 
مسوول فرهنگی شهر فراغی استان گلستان افزود: «اگر می‌بینم که شبکه ای می گوید می خواهند علمای اهل سنت را ترور کنند، او می خواهد تشویش ایجاد کند و اگر خدای نکرده توسط منافقین اتفاقی رخ دهد خود را خیراندیش جلوه دهند و بگویند ما که این را پیش بینی کرده بودیم و نظام جمهوری اسلامی را تخریب کنند. اما با این حال جهان اسلام می‌داند که اینها هیچ غلطی نمی تواند بکنند چون که ایران پیرو سنت رسول خدا و قرآن است و در عمل و گفتار نیز ثابت نموده است. نظام جمهوری اسلامی ایران برای کل جهانیان و جهان اسلام ثابت کرده است که هدفش چیزی جز اسلام نیست هدفش نه مذهب است و نه قومیت گرایی و نه ترویج شیعه بلکه فقط اسلام و ترویج آن است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط به فکر ایران و اهل سنت ایران نیست بلکه به فکر جهان و همه مسلمین است
از زبان یک عالم اهل سنت و عضو جامعه اهل سنت به رسانه هایی که در پی تشویش اذهان و تخریب نظام ایران هستند می گویم وقتی من اعتقاد به دین و اسلام و ایران اسلامی داشته باشم شما رسانه هایی که به غرب متصل هستید هیچ غلطی نمی توانید بکنید.»

منبع:جام نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *