جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۹

واکنش فاطمه معتمدآریا به «تنگه ابوقریب»

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 589584
فاطمه معتمدآریا پس از تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» این اثر را ساده و پرقدرت دانست و به تحسین قهرمان‌های آن پرداخت.
واکنش فاطمه معتمدآریا به «تنگه ابوقریب»
به گزارش جهان نيوز، فاطمه معتمدآریا بازیگر تئاتر و سینما که سابقه داوری جشنواره های هنری را نیز در کارنامه دارد در ایام برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی نشست.

وی پس از تماشای اثر در یادداشتی که در اختیار قرار داد نگاه خود را درباره این اثر جنگی اینگونه نوشت: «تنگه ابوقریب» مثل هیچ فیلم جنگی دیگری نیست، مثل خود خودش و مثل موضوع خود فیلم ساده و پرقدرت است؛ قدرت در شعور و کاردانی کارگردان و ساده در نمایش قهرمان هایی که همه زمینی اند. قهرمان هایی که تیر می خورند، مجروح می شوند و شهید می شوند بی آن که کار عجیب و دور از تصوری بکنند، از خودشان دفاع می کنند، می گریزند مجروح جمع می کنند، تشنه می مانند، بر پا می خیزند و قهرمان می شوند و قهرمان می مانند در ذهن ما تا لحظه ای دلمان نخواهد چشم از دیدنشان برداریم...

آنها را دوست داریم و دنبال می کنیم، قهرمانان واقعی می شوند با واقعیتی که بر آنان گذشته است،  بی آن که به تو تحمیل کنند که از آسمان و فضا آمده اند و جهان را اصلاح و دگرگون می کنند!

بازیگران همان ها هستند که در اکثر فیلم های جشنواره می بینی اما اینبار لحن عامیانه آنان شکل پرخاش و گاه توهین آمیز در فیلم و به تماشاگر ندارد، لحن آنان مهر انسانی دارد؛ همان لحنی که بهرام توکلی در این فیلم به جنگ و قهرمانانش دارد. نه اعتراض می کنند نه شعار می دهند اما در انتهای فیلم تا شهید شدن آخرین رزمنده قلبت کیپ می گیرد و دلت می خواهد همیشه به یاد نوجوان  به پا خاسته و به جا مانده فیلم باشی!

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفیالف
Iran, Islamic Republic of
نوع انتشار و خبررسانی شما حزب اللهی ها خیلی شبیه به رسانه های استکباری است. با این تفاوت که آنها بسیار حرفه ای هستند و شما بسیار مبتدی.

Iran, Islamic Republic of
چه افتخاری نصیبمان شده! بازیگر "... نبودی ببینی رقص آزاد گشته"؛ رزمندگی مدافعان کشور را تأیید فرموده، حالا با این تأییدیه باید در عرش سیر کنیم.
Iran, Islamic Republic of
ایشان به ارزش های الهی این قهرمانان احترام بگذارد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت به نگاه جالب توجه این بازیگر سینما ...
Iran, Islamic Republic of
نه تعریف معتمد آریا مهم است نه مواضع مخالفش با یک امر
دیدگاه و عملکرد این خانم همیشه و کاملا مخالف با ارزش ها و باورهای انقلابی و اسلامی بوده
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
کاش علاوه بر نوشتار قدری هم در رفتار به این قهرمانان شبیه شویم...
Iran, Islamic Republic of
منتظر تأیید ایشان بودیم.
جهان نیوز، باید ابهت توخالی هنرمندان و ورزشکاران بی هنر را بشکند، نه اینکه آن ها را الگو کند.
خلاف مسیر فعلی، حرکت کنید، دقیقا در مسیر درستید.
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
فاطمه خانم ؛ شما از ایثار و شهادت چه میدانی؟
محمودرضا
Iran, Islamic Republic of
چرا ما این همه سرشار از کینه و نفرت هستیم؟؟؟ تمام پیامهائی رو که تو این صفحه دیدم قضاوت بیجا و اهانت بود.گو اینکه ما خدائیم و جای حق تصمیم میگیریم.
خدا همه مارو هدایت کنه انشاالله