شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
ساداتیان:

آمریکا قصددارد موج ایران هراسی را افزایش دهد

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 589471
دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: ترامپ قصد دارد عرب‌های سرمایه‌دار و پولدار را به سوی خود جذب کند تا منافع کشورش را تأمین کند.
آمریکا قصددارد موج ایران هراسی را افزایش دهد
به گزارش جهان نيوز، سید جلال ساداتیان دیپلمات سابق ایران در لندن با اشاره به اظهارات اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه اقدام جامعه بین‌المللی علیه برنامه موشکی ایران ممکن است ترامپ را متقاعد به باقی ماندن در برجام کند، اظهار کرد: اطرافیان ترامپ معتقدند او دارای مشکلات روانی است.

وی افزود: ترامپ دنیای سیاست را با دنیای تجارت یکسان می‌بیند و تصور می‌کند اظهارات توخالی‌اش می‌تواند دیگران را تحت تأثیر قرار داده و آنها را به سوی خود جذب کند.

ساداتیان ادامه داد: ترامپ قصد دارد در منطقه خاورمیانه، موج ایران‌هراسی راه بیندازد و به همین دلیل تمرکزی بر برجام ایجاد کرده و در تلاش است عرب‌ها، خصوصا عرب‌های سرمایه‌دار و پولدار را به سوی خود جذب کند تا با انعقاد قراردادهای کلان با آنها، منافع کشورش را تأمین کند.

دیپلمات سابق ایران در لندن خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اسرائیل فشارهایی از طریق لابی صهیونیست به آمریکایی‌ها وارد می‌کند تا امنیتش تأمین شود و رئیس جمهور این کشور را هم بیشتر به سوی خود جذب کند.

وی با بیان اینکه زمانی، ترامپ اعلام کرد برجام را پاره می‌کند و اکنون از کانال‌های دیگر و به بهانه حقوق بشر قصد دارد از این توافق خارج شود، گفت: رئیس جمهور آمریکا تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره محول کرد، البته کنگره هم درباره برجام تصمیم‌گیری نکرد و مجددا آن را به رئیس جمهور ارجاع داد و اکنون نیز مهلت 4 ماهه دیگری تعیین شده است و پس از آن آمریکا تصمیم نهایی خود را در خصوص برجام اتخاذ می‌کند.

ساداتیان یادآور شد: ترامپ به دنبال آن است که تمام شرایط را بسنجد و طبق شرایط تصمیم‌گیری کند، البته اگر بتواند در مدت باقیمانده اروپایی‌ها را با خود همراه کند، اعلام می‌کند و از برجام خارج می‌شود، اما اگر کماکان تنها باقی بماند، بهانه‌ای می‌تراشد تا در برجام باقی بماند.

دیپلمات سابق ایران در لندن متذکر شد: با خروج آمریکا از برجام، ایران ضرر چندانی نمی‌کند، زیرا سطح روابط ما با آمریکا چندان بالا نیست، اما ممکن است این کشور سیاست‌های تخریبی خود را ادامه دهد و فشارهایش را بر شرکت‌ها، موسسه‌های مالی و بانک‌های بزرگ بین‌المللی بیشتر کند تا آنها وارد مراوده با ایران نشوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *