جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱
وزیر اقتصاد تاکید کرد:

خیز دولت برای کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 589456
وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر معین در ستاد اقتصاد مقاومتی استان های سمنان و اصفهان بر لزوم تسریع در عملیاتی شدن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
خیز دولت برای کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مسعود کرباسیان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال فراگیر اظهار کرد: انتظار می رود که بحث اشتغال فراگیر در استان سمنان در یک دبیرخانه فعال و مستمر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مجلس 1.5 میلیارد دلار باسود 6 درصد به موضوع اشتغال اختصاص داده است افزود: همچنین دولت 12 هزار میلیارد تومان برای بخش های مختلف اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.این عضو کابینه با اشاره به لزوم توجه به کارآفرینی در کشور یادآور شد: برای توسعه کارآفرینی در راستای توسعه اشتغال نیز مبلغ 100 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

کرباسیان با اشاره به تلاش  دولت برای کاهش 4 درصدی نرخ بیکاری اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن این برنامه ها و هدفگذاری ها، نرخ بیکاری کشور از  12 درصد به 8 درصد کاهش بیابد.وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوب و قابل توجهی در استان سمنان وجود دارد، ادامه داد: انتظار می رود که مصوبات ستاد اقتصادمقاومتی استان با سرعت بیشتری اجرایی و عملیاتی شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی و تسریع در مصوبات آن نباید منوط به حضور وزیر باشد گفت: همه قوا  و دستگاه ها باید کمک کنند تا سیاست های اقتصاد مقاومتی تحقق عینی پیدا کند.این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به ظرفیت زیرساخت های ارتباطی در استان گفت: ایجاد دولت الکترونیک می تواند به جذب سرمایه گذار در استان کمک کند.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در استان به پروژه انتقال آب خزر اشاره و تصریح کرد: این طرح مشکل زیست‌محیطی ندارد ضمن اینکه علاوه بر پروژه انتقال آب خزر، دو طرح انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان نیز در حال پیگیری است. این دو طرح برای تأمین آب موردنیاز مناطق جنوب کشور پیش بینی شده و قرار است طرح انتقال آب از خلیج‌فارس تا دو سال دیگر به بهره‌برداری برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چوبین
Iran, Islamic Republic of
برو بابا، دلت خوشه!