جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱۶
زاکانی:

خواب آلودگی نیروهای حزب‌اللهی آسیب کشور است

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب: 589357
نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه در سال 57 با رهبری امام و حمایت مردم نظام سیاسی استبداد در ایران بسته شد، در عین حال گفت: انقلاب اسلامی از اشرافیت سیاسی رنج می‌برد.
خواب آلودگی نیروهای حزب‌اللهی آسیب کشور است
گروه سیاسی جهان نيوز: علیرضا زاکانی در سلسله نشست‌های بصیرت انقلاب که به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد امیرالمومنین(ع) ساوه برگزار شد، تحول در کشور را نیازمند اجرای یک دستورالعمل و چارچوب دانست و گفت: قانون اساسی بهترین دستورالعمل و چارچوب برای تحول و پیشرفت کشور است.عمل به قانون اساسی بسیاری از مشکلات جامعه را از بین خواهد برد و مسئولان وظیفه بیشتری در برابر عمل به قانون دارند.
 
وی با تاکید بر پرهیز از سلیقه‌ای عمل کردن به قانون گفت: اینکه بخواهند عده ای به بهانه های مختلف بخشی از قوانین را عملیاتی کنند، جامعه را ملتهب خواهد کرد. در قانون اساسی به همان میزان که موضوع آزادی‌ها در کشور اهمیت دارد به همان میزان نیز موضوع حقوق ملت از اهمیت خاصی برخوردار است و باید در همه بخش‌ها اجرایی شود.

وی اولین آسیب کشور را تفکر غلط غربی دانست و گفت: خواب آلودگی و جوزدگی نیروهای حزب‌اللهی دومین آسیب کشور است که ناشی از بی تدبیری و غفلت در امور کشور است.

وی اشرافیت سیاسی را سومین آسیب کشور بیان و ابراز عقیده کرد: اشراف زدگان و نوکیسه‌های سیاسی در کشور با تاسی از فرهنگ به جامانده از نظام اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دوران طاغوت و الگوی غلط غربی به کشور آسیب می زنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فساد اقتصادی، بی تدبیری ناشی از اشرافیت و فساد و افراطی گری سیاسی را از دیگر آسیب‌های امروز کشور بیان کرد و گفت: براساس قانون اگر یک مقام مسئول، مالی را از مسیر نادرست به دست آورده است، باید به ملت پس دهد و مسئولان و اقوام آنان باید توضیح دهند اموال خود را از کجا بدست آورده‌اند و هرگونه منفعتی که از مسیر ناصحیح کسب شده باید مورد پیگیری قرار گیرد. فساد اقتصادی و فساد اداری نتیجه اشرافیت سیاسی است که پیوستگی قدرت و ثروت را نشان می دهد و سم مهلکی است و از سال 1380 مقام معظم رهبری دستور قیام علیه این آسیب را دادند.

زاکانی بروز چنین آسیب هایی در کشور و بی تفاوتی مسئولان نسبت به این آسیب ها را موجب کاهش اعتماد عمومی مردم دانست و عنوان کرد: نتیجه تشدید این آسیب ها ایجاد فاصله و گسست بین دولت و ملت است که از مهمترین چالش‌های امروز انقلاب است.

وی ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و دولت را موجب باز شدن راه نفوذ دشمن به کشور و بروز تنگناهای اقتصادی بیان کرد و گفت: این آسیب ها زمینه ساز ولنگاری فرهنگی، فکری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می شود و کشور را با بحران جدی مواجه می کند و یاس و ناامیدی را در بین مردم رواج می دهد.

زاکانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هم اکنون به عنوان یک الگوی تمام عیار در جهان مطرح است، اظهار کرد: سرخوردگی نخبگان کشور و رواج تفکر یاس و ناامیدی با چشم انداز ترسیم شده برای آینده کشور، منافات خواهد داشت و دشمن هم به دنبال تحقق گسست نسلی و قومی است تا بتواند حرکت کشور را متوقف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پاکزاد
Iran, Islamic Republic of
حرب اللهی ای که فکر ندارد همان بهتر است که بخوابد
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر عزیز نیروهای حزب الهی خواب آلوده نیستند بلکه بزرگانی چون شما هیچ وقت به آنها اعتماد نکرده و به آنه میدان کافی نمیدهند درواقع دلسرد هستند نه خواب آلوده چون هم از چپ میخورند و هم از راست
مسافر خسته !
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این مطلب شما را در دو دهه بعلت مسافرت و گپ زدن با اکثر قشر اجتماع به صورت نظر سنجی داشته و دارم .
استاد گرانقدر . بیش از 95درصد مردم همین حرف شما را گفته و می گویند. اما کو گوش شنوا !!!
حال به نظر دقیق شما حاشیه ای می افزایم :
بیشتر این گوش های ناشنوا فقط وفقط ازسر:
خودبینی ! تکبر بیش از حد است !!!
اتفاقا همین ها با رفتارشان شاید خدمت کنند ولی آنقدر برای نظام هزینه ایجاد کرده یا می کنند !!
که خودتان بهتر وشاید بیشتر بدانید.
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی، در بیاناتتان تیشه و تبری به احمدی نژاد پرتاب نکردید، مقبول نمیافتد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
از تبعیض و فساد و رانت و فاصله طبقاتی و اشرافیگری که نمی توانند دفاع کنند
می خواهند با اینها مبارزه کنند که شرائط فراهم نیست خواب نیستند
Iran, Islamic Republic of
به نظر من نسل جوان کشور که نه دوران انقلاب را درک کرده و نه دوران جنگ را، بسیار بهتر مفاهیم و آرمان های اسلام و انقلاب را درک می کند. نسل جدید پویاتر، با نشاط تر و بسیار آگاه تر است و با دغدغه های جوان امروز آشناست. جوان مومن انقلابی امروز خوب میداند افراط و تفریط چه عواقبی دارد. زیرا از سرنوشت سیاسیون افراطی درس عبرت گرفته و می کوشد که پا فراتر گذاشتن از دین و اندیشه ی اهل بیت و آرمان های امام نتیجه ای جز "خوارج" به دست نمی دهد. او همچنین می داند تفریط از این اصول و آرمان ها نیز به استیلای ابرقدرت ها و زورگویان یا همان معاویه های زمان می انجامد. ای کاش به این نسل جوان اعتماد می کردید! نسل جوان مومن و انقلابی امروز خواب نیستند. شما سیاسیون چپ و راست در خواب زمستانی هستید که حتی به توصیه های رهبری نیز هیچ اهمیتی نمی دهید. شما حضرات اصول گرا خواب هستید که هرجا منافع سیاسی شما حکم کند پشت رهبری سنگر می گیرید اما در عمل خلاف فرمایشات ایشان رفتار می کنید. آری قطعا در نسل امروز جوان های بسیاری وجود دارد که اصلا عقاید دینی و انقلابی ندارند یا عقاید سستی دارند (که ای بسا نتیجه ی رفتارهای اشتباه خود شما باشد) اما جوان های معتقد امروز بسیار هوشیار تر از شما جوان های زمان انقلاب هستند. این گفته ی حضرت آقاست. جوانی که هجمه ی انواع رسانه ها در او اثری ندارد بلکه او را نسبت به آرمان انقلابش روز به روز محکم تر میکند. کاش شما سالخوردگان انقلاب به جوانان و به ایده هایشان بها میدادید.
همکلاسی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ده ها مدیر به اصطلاح انقلابی پر ادعا !!
همکلاس بدون تعارف چون شما حداقل بلد بودن چنین تحلیل کنند یا حرف بزنند.
همکلاس .در زمان ما و آنها تا می دیدن کسی بهتر از آنها می فهمد یا بلد است حرف بزند .
میدان را برایش تنگ می کردن ! مبادا جایشان را در افکار عمومی انقلابی بگیرد!!!
همکلاس.مطالبت یک کلمه اشتباه ندارد. اگـــر :
همسن ماهایی . می دانید که بعضی طرفداران روح ا... از دست خودبین های متکبر چه کشیدن !!
واگر از جوانان امروزه ای مرحبا به ابوذر های سید علی . یاحق
Iran, Islamic Republic of
خواب آلود نبودند امثال شماها باعث سردر گمی افراد متدین شدیدبا قضاوت ها ی نادرستتان
Iran, Islamic Republic of
حزب اله هرگز خواب نرفته بلكه گرفتار فتنه و تزوير مسئوليني است اولويت اولشان نه درد انقلاب و كشور و مستضعفين، بلكه منافع حزب و گروه و قبيله شان است! چرا؟ چون مسئولين در تمام سطوح در مقابل فساد و خلاف ملاحظه كار و مناسبات خود را در نظر مي‌گيرند. جناب زاكاني فراموش كرده اند كه در دولت نهم و دهم از كاه كوه ساختند و كاشتند آنچه را كه در برجام و انتخابات مجلس درو كردند.
Iran, Islamic Republic of
تقصیری نداشتند از حسادت بود
جهاندار
Iran, Islamic Republic of
حزب اللهی ها باید متفکرترین ،عاقل ترین و مومن ترین آدم های تصمیم گیر در کشور باشند اما چرا اغلب شان چنین نیستند؟! با این وضع ناخواسته ما به سوی سکولاریزه شدنجامعه پیش خواهیم رفت کما اینکه رفته ایم . کارگزاران نظام هم ناخواسته بدین طریق خواهند رفت. این اتفاقی است در جهان تجربه شده است. هر کجا که دیندارها نتوانسته اند خود را با جامعه تطبیق بدهند و جامعه را با خود همراه کنند سر انجام آن سکولاریزم است اتفاقی که متاسفانه در کشور ما درحال رخ دادن است. و این سر انجام بدی برای یک جامعه مسلمان است. این سرنوشت اسلام عزیز نیست بلکه سرنوشت ما داعیه داران است که به راه اسلام نرفته ایم و یا به شکل جناحی آن را دنبال کرده ایم. اصلاحات اگر اصلاحات نشد و کارساز واقع نشد به خاطر این بود که در جریان بازی قدرت برافتاد نه در جریان رقابت سیاسی. یعنی قدرت توانست اصلاحات را تعطیل کند... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل..
.....
Iran, Islamic Republic of
حزب فقط حزب الله
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام دکتر زاکانی وباتشکر از شما دکتر جان مطالبات رهبری عزیز را از دولت و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران پیگیری کنید حقوقهای نجومی قراردادهای محرمانه نفتی چرا رسانه ملی بلندگوی دولت شده ؟
Iran, Islamic Republic of
خواب آلوده امثال تو .. هستند که نیروهای انقلابی را برایشان پاپوش درست کردند ،و نیروهای حذب الهی قلع و قمع شدند و این لیبرال ها سرکار امدند،تو باعث شدی امثال...پابگیرند در این کشور و حال کشور اینطوری شده
امین
Iran, Islamic Republic of
خواهشا منتشر کن بلکه فرجی بشه
در زمان جنگ تحمیلی که کشور از هر لحاظ در شرایط بحرانی بود یه عده جوان با غیرت و فعال که اتفاقا همه شون هم مذهبی نبودن بعضی هاشون سابقه درستی نداشتن تحت فرماندهی الهی امام بدون کمک سیاسیون عموما منفعل کشور رو از بحران خارج کردن
الان هم شرایط شبیه همون وقتاس منتها به قول رهبری این جوونا نه تنها چیزی از جوونای زمان جنگ کم ندارن بلکه از بعضی لحاظ ها بالاتر ه هستن
فقط باید پیر و پاتالها چه اسمشون اصلاح طلب باشه چه اصول گرا و چه اعتدالی یه کم حرص و طمع شون نسبت به پست و مقام رو کم کنن و بذارن جوونای فعال متعهد و خوشفکر سر کار بیان البته اگه خودشون این کارو نکردن جوونا با استفاده از فرمان آتش به اختیار طی یک عملیات تمیز فرهنگی عوامل انحطاط فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی رو از تخت به زیر خواهند کشید
Iran, Islamic Republic of
نیروهای حزب اللهی سالهاست که در حاشیه اند، از زمان احمدی نژاد شروع شد و این دولت نیز کاملش کرد