جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
شریعتمداری در برنامه جهان آرا:

اگر مردم به میدان نمی‌آمدند، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد/ امام(ره) بعدها فرمودند من بازرگان را انتخاب نکردم

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 589175
حسین شریعتمداری با حضور در برنامه جهان آرا شبکه افق به تحلیل پیرامون انقلاب اسلامی پرداخته است.
اگر مردم به میدان نمی‌آمدند، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد/ امام(ره) بعدها فرمودند من بازرگان را انتخاب نکردم
به گزارش جهان نيوز،‌ حسین شریعتمداری شب گذشته مهمان برنامه جهان آرا بود تا از از جنایات ساواک و جریان شناسی نیروهای سیاسی قبل از انقلاب بگوید. اهم محورهای مطرح شده توسط مدیرمسئول کیهان را در ادامه خواهید خواند:

انقلاب اسلامی از آنجا شروع شد که امام خمینی(ره) مردم را به اسلام فراخواندند و سایر گروه‌ها همچون موتلفه و فدائیان اسلام نقش روشنگری داشتند.

رسولی که یک شکنجه‌گر بود در بهمن ماه سال ۱۳۵۴ در کمیته ضد خرابکاری وقتی من را از انفرادی به بخش عمومی انتقال می‌داد گفت، همه‌ی دنیا با ما هستند، آمریکا، شوروی و اروپا، فقط خمینی مانده که آن هم کارش تمام است.

اسلام ناب تا پیش از امام خمینی و پیروزی انقلاب در کتاب‌ها وجود داشت نه در عرصه حکومت و اجتماع.

مردم ایران گمشده تاریخی خود را در انقلاب اسلامی دیدند، اگر مردم به میدان نمی‌آمدند، هیچ اتفاقی نمی افتاد.

در بیانیه‌ای که زندانیان مسلمان در زندان آماده کرده بودیم، مارکسیست‌ها «رهبری» امام خمینی(ره) و «مسلمان» بودن را انکار کردند و منافقین، بحث رهبری را نپذیرفتند.

برخی گروه‌های مبارز علیه رژیم شاه با اینکه در مقابل ساواک مقاومت زیادی می‌کردند و در بند و زندان بودند، اهدافی غیر از امام خمینی(ره) و مردم را دنبال می‌کردند.

امام خمینی(ره) بعدها فرمودند من بازرگان را انتخاب نکردم و دیگران این کار را کردند. اعضای نهضت آزادی نامه امام به محتشمی پور را انکار کردند و گفتند این خط امام نیست.
نهضت آزادی گمان نمی‌کرد که امام خمینی(ره) استعفای دولت موقت را بپذیرد ولی امام بلافاصله این کار را کردند.

فقر و تبعیض در دوران شاه از جمله عوامل تقویت کننده انقلاب بودند ولی دلیل اصلی محسوب نمی‌شوند.سربازان ایرانی در زمان شاه، پیشمرگ نظامیان اسرائیلی و انگلیسی می‌شدند.

سران حزب توده مزدور بودند و با KGB ارتباط داشتند. شعار نه شرقی نه غربی برای حزب توده خیلی گران تمام شد، چون آنها خودشان را صاحب امتیاز مبارزه با امپریالیسم می‌دانستند.

«احسان طبری» رسما ملحد بود ولی دچار تحولی عمیق شد.طبری به من گفت احساس می کنم گمراه بودم. او بعد از تحول، به امام خمینی(ره) ابراز ارادت می‌کرد و می‌گفت امام شما مبارزه علیه کاپیتالیسم را از ما گرفت و ما در این زمینه رفوزه شدیم.

سعید شاهسوندی همراه منافقین در عملیات مرصاد بود. به او گفتم با چه امیدی آمده‌اید و جواب داد من هم همین سوال را دارم! منافقین گمان می‌کردند همه مردم ایران با آن‌ها هستند.

رسانه‌های دشمن به گونه ای عمل می‌کنند که انگار همه مردم با جمهوری اسلامی مخالف هستند.این توطئه پیش از این در جریان ورود منافقین به ایران و کودتای نوژه هم اجرایی شده بود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *