جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

«سیّدعلی»، نوه همان خمینی کبیر است

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 588487
در این برهه از تاریخ، انگار این کارخدا بود تا در سالروز چهارمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، خمینی جوان همچون یک عالمِ عامل، سراسر روح امید را بر پیکر نظام اسلامی تزریق کند که خودِ آن به فرموده رهبر انقلاب، از شاخصه های انقلابی گری است.
«سیّدعلی»، نوه همان خمینی کبیر است
به گزارش جهان نيوز، همه ساله در ایام الله دهه ی فجر انقلاب و لحظه ی تاریخی ورود حضرت امام(ره) به میهن، شور و شوقی همراه با یاد و خاطر ایشان در ایران اسلامی طنین انداز می شود که امسال هم با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی این ماجرا طور دیگری تکرار شد.
 
روز پنجشنبه دوازدهم بهمن ماه سال جاری، همچون سال های قبل مراسمی در مرقد امام راحل برگزار شد؛ امّا سخنرانی حماسی سیِدعلی آقای خمینی در این مراسم موضوع یادداشتی شده است که در ادامه به آن می‌پردازم.

کمتر کسی از نسل اول و دوم انقلاب می توان یافت که تصاویر علی‌آقای خمینی را در دوران کودکی در کنار امام به یاد نداشته باشد و لذا نتیجه  آن مراودت و مجاورت را امروز بعد از چند سال می توان در وجود یادگار امام دید؛ چراکه خمینی جوان ثابت کرد خیلی خوب در بیت امام و در مکتب انقلاب تربیت یافته است.

اما امروز در چهل سالگی انقلاب ایران، اِنگار صدای آقا روح الله باز هم به گوش رسید؛ انگار همان ایام سال 57 تکرار شد؛ انگار امام روح الله تازه به میهن بازگشته و در بهشت زهرا خطبه خواند؛ انگار مردم همان مردم بودند و سرآپا گوش و آماده کف و سوت و البته بعدش صلوات... خلاصه انگار نه انگار چهار دهه از آن زمان گذشته است و کشور و ملت، سختی ها و تلاطم های زیادی را گذرانده اند و انگار ملت وفادار ایران اسلامی باز هم تشنه یادآوری آرمان های انقلاب و امامشان بودند و هستند.

در این ایّامی که متأسفانه برخی وظیفه خود می دانند صرفاً یأس و نا امیدی را بر زبان جاری کنند و چشم و دهان برخی دیگر به غرب و ویترین آن دوخته شده است! الحق و الانصاف بارقه ای از امید در سخنان آسِدعلی آقای خمینی جاری شد؛ گویا جدّ بزرگوار ایشان زنده شده بود و از آرمان های ملت انقلابی ایران سخن می گفت؛ از استقلال طلبی؛ از آزادیخواهی؛ از مبارزه با اشرافیت و تجمل گرایی و تبعیض؛ از ساده زیستی و توجه به مستضعفین و خلاصه از همه جا گفت و چه زیبا گفت از ولایت فقیه و نقش رهبر انقلاب پس از امام در آن آزمون خبرگان؛ در آخر هم با تأکید بر جذب حداکثری به دفاع از اصل نظام پرداخت و... حرف های به حق خمینی جوان چنان بر دل حاضرین مجلس و بینندگان و شنوندگان خارج از مجلس نشسته بود که نوعی شیفتگی و رضایت در چهره همگان هویدا بود و امثال حقیر، پیگیر باز پخش آن خطبه!

در این برهه از تاریخ، انگار این کارخدا بود تا در سالروز چهارمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، خمینی جوان همچون یک عالمِ عامل، سراسر روح امید را بر پیکر نظام اسلامی تزریق کند که خودِ آن به فرموده رهبر انقلاب، از شاخصه های انقلابی گری است.

لذا به نظر می رسد (البته به نظر نگارنده) که در آینده نه چندان دور، سنگرهایی چون خطبه های نماز جمعه تشنه حضور امثال حجت‌الاسلام علی خمینی ها خواهد بود؛ چراکه پُر بیراه نیست و در زمان فعلی حداقل خود وی ثابت کرده که واقعاً سیّدعلی نوه همان خمینی کبیر است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *