جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت تخریب و بازسازی ۳۰ درصد فضای آموزشی

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 588460
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد فضای موجود آموزشی نیازمند تخریب، بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی دارد.
ضرورت تخریب و بازسازی ۳۰ درصد فضای آموزشی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایلنا، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم‌ انعقاد تفاهم نامه ساخت هزار مدرسه دوم برکت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور اطهار داشت: مهمترین هدف انقلاب برقراری عدالت در جامعه بوده و هست و مسیر اصلی آن عدالت در آموزش و پرورش است. بچه‌ها صرفه نظر از موقعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌شان، باید از فرصت برابری در دسترسی به آموزش برخوردار باشند. این مهمترین رسالت نظام و آمورش و پرورش است.
 
وی افزود: بچه های مناطق دور افتاده به همان میزان حق دارند که بچه‌های مرفه دارند، اما هنوز شاهد تفاوت زیادی میان طبقه مرفه و برخوردار با طبقه محروم جامعه وجود دارد.بطحایی اضافه کرد: اقدامی که بنیاد برکت به فرمان موکد رهبری آغاز و ۶ هزار کلاس را تقدیم فرزندان کرد، اقدامی شایسته است. این اقدام نشان دهنده فرهنگ و ترویح کننده سنت حسنه در کشور ماست.

بطحایی ادامه داد: بعد از انقلاب ۵۰۰ هزار کلاس ساخته شده که ۹۰ درصد کلاس ها بعد انقلاب ساخته شده است.همچنین ۳۰ درصد مدارس توسط خیرین ساخته شده است.

وزیر اموزش و پرورش افزود: خیرینی که در کشور داریم بیشتر اشتیاق به ساخت مدرسه دارند و رغبتی به ساخت فضای ورزشی و تفریح بچه ها ندارند این پروژه ها باید با جدیتی بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مدارسی داریم که سرویس بهداشتی ندارند. ایجاد کتابخانه هایی که مرکز دانش افزایی بچه ها باشند نیازمند مساعدت بنیاد برکت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *