پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

مردم خوزستان لایق تماشای فیلمهای فاخرهستند

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 588225
اهواز - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مردم استان لایق دیدن فیلم های فاخر و خوب هستند و اکران استانی جشنواره فیلم فجر شرایط را برای این منظور فراهم می کند.
مردم خوزستان لایق تماشای فیلمهای فاخرهستند
به گزارش جهان نيوز، محمد جوروند در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: با نگاهی به فهرست فیلم های منتخب سی ششمین جشنواره فیلم فجر برای اکران در استان خوزستان، می توان گفت این فیلم ها بر اساس نگاهی درون استانی انتخاب شده اند. فیلم هایی به منظور اکران عمومی برای استان ها ارسال شده که همخوانی بیشتری با فرهنگ هر ناحیه داشته باشد.

وی افزود: البته به صورت کلی می توان گفت که سینما مختص ناحیه جغرافیایی خاص نمی شود و چنین گلچینی برای فیلم ها صرفا برای بیشتر دیده شدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فرق هنر سینما با سایر هنرها تصریح کرد: تنها در سینما است که به هنر و صنعت به صورت مساوی توجه می شود. صنعت زائیده تکنولوژی است و هنر زائیده مکاشفه است. تلفیق این دو هنری عجیب با نام سینما را پدید می آورد که با زیبایی خاصی اتفاقات روزمزه زندگی های انسان ها را روایت می کند.
وی اظهار کرد: تنها یک هنرمند واقعی می تواند با تلفیق سینما و صنعت، هنری زیبا بیافریند که مخاطبان بسیاری را هم همراه با خود کند. پرداختن به تنها یکی از دو مورد هنر و صنعت راه به جایی نخواهد برد.

جوروند همچنین با اشاره به اکران فیلم های جشنواره فجر در استان گفت: اکران این فیلم ها در استان باعث می شود تا شور و حال خاصی در سینماهای شهر به وجود بیاید. از طرفی انگیزه های بسیاری را سینماگران جوان خوزستانی فراهم می کند.

وی گفت: مردم خوزستان لایق دیدن فیلم های فاخر و خوب هستند و این جشنواره شرایط را برای این منظور فراهم می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه روند برگزاری این جشنواره در سال جاری با همدلی بسیار اهالی هنر خوزستان رخ داد و در این بین همه هنرمندان و تلاشگران این عرصه با آمادگی فراوان به ما در برگزاری این رویداد بزرگ سینمایی یاری رساندند.  

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *