شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
رئیس اتاق بازرگانی:

احیای«جاده ابریشم»ضامن منافع ملی ایران است

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 588059
شافعی گفت: جاده ابریشم در ایران از حدود ۲۰ شهر اصلی از شمال شرق تا شمال غرب عبور می‌کند و احیای این جاده می‌تواند ضامن منافع ملی ایران باشد.
احیای«جاده ابریشم»ضامن منافع ملی ایران است
به گزارش جهان نيوز، صبح امروز شنبه (14 بهمن ماه) دومین روز از بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه جاده ابریشم، برگزار شد.

در این نشست اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به قدمت دو هزار ساله جاده ابریشم، گفت: از وقتی جاده ابریشم دوباره شکل گرفته باعث به بیدار شدن آسیا شده است و این کشور مارا نیز شامل می شود.

عسگراولادی در ادامه به ارائه چند پیشنهاد درباره چگونگی برگزاری نشست‌های ICAPP پرداخت و خاطرنشان کرد: ICAPP در خاورمیانه می تواند یک دبیرخانه داشته باشد که بهترین جا برای این دبیرخانه ایران است و یکی از مهمترین وظایف این دبیرخانه نظارت بر تحرکات و پیشرفت‌های ICAPP است.

وی افزود: همچنین علاوه بر یک نشست باید سالیانه نشست‌های متعددی برگزار شود و این موضوع تعاملات را بهبود می بخشد و باعث تسهیل در امر نظارت بر ICAPP می شود. 

در این نشست همچنین غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران گفت: جاده ابریشم در ایران از حدود 20 شهر اصلی از شمال شرق تا شمال غرب عبور می‌کند و  احیای این جاده به طور مدرن می‌تواند ضامن منافع ملی ایران باشد.  

وی افزود: اجرای پروژه جاده ابریشم رابطه اقتصادی ایران با کشورهای منطقه را گسترش خواهد داد از این رو برنامه‌ریزی شهری و تبادلات فرهنگی و برنامه ریزی‌های اقتصادی در سایه این پروژه رونق می‌گیرد.  یکی از برنامه های اتاق های بازرگانی ایران که هم اکنون به عنوان نایب رئیس اتاق های بازرگانی جاده ابریشم در این سازمان حضور دارد اتخاذ تصمیم‌های جدید در راستای اعطای تسهیلات تجاری و صدور روادید برای تجار است.

شافعی خاطرنشان کرد: امید است برگزاری این اجلاس و تبادل نظر بین احزاب برجسته بتواند مسیر همکاری با پروژه‌های جاده ابریشم را هموار کرده و به نزدیک شدن کشورها و ملت های آسیایی برای دستیابی به رشد اقتصادی و رفاه مردم منطقه منجر شود. 

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای شافعی فعلا تکلیف کارت های عضویتی که برای صنوف غیر مرتبط با تجارت،همچون باطی سازان،جگرکی ،تعویض روغن،بقالی ها و ..... برای شرکت در انتخابات صادر کردید روشن کنید قبول کنید با این کارت ها جاده ابریشم معنا پیدا نمیکنه...اتاق بازرگانی محل جمع شدن نخبگان اقتصادی و تجار صاحب نام و صاحب سبک و موثر باید باشد حیف است برای ورد به تاق ها اینچنین شده است که در کشور بیش از صد هزار کارت عضویت بازرگانی صادر شده است اما دریغ از 2000تولید کننده واقعی و تاجر واقعی در میان اینها!!!!!انصاف نیست افراد غیر تولید کننده و غیر تاجر وارد اتاق ها بشوند و برای فعالان این بخش نسخه های عجیب بپیچند و دنبال رانت برای خودشان باشند تا منافع بخش خصوصی