شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۶
۱۰۰
افغانستان به بهشت داعش تبدیل خواهد شد!

آیا داعش از شرق، به ایران حمله خواهد کرد؟ +تصاویر

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 587289
با سلحشوری و جوانمردی مردم عراق و سوریه و با حمایت های جمهوری اسلامی، داعش به پایان خط خود در سرزمین شام و عراق نزدیک شد ولی این پایان بازی داعش نبود. داعش همچون ویروس های تحت کنترل آمریکا به دنبال بدن دیگری برای انتشار می گشتند و قرعه به نام افغانستان افتاد.
آیا داعش از شرق، به ایران حمله خواهد کرد؟ +تصاویر
گروه بین الملل جهان نيوز: کشور افغانستان سال های سال است که اسیر چنگال نا امنی و تروریسمی است که پدران این تروریسم نه افغانی بلکه عربستانی، مصری و آمریکایی بودند، حال بار دیگر تروریست های داعش قصد دارند جای پدرانشان را پر کنند.

به گزارش جهان نيوز، تروریسم تکفیری در سال هایی خود را در منطقه بار دیگر عریان تر و وحشیانه تر معرفی کرد که همزمان با لشکرکشی آمریکا در ابتدای قرن بیست و یکم به عراق و تصرف این کشور بود. دیری نپاید که با شروع بیداری اسلامی در کشورهای خودکامه عربی، سوریه به محلی برای بازیگری و بازآفرینی نسلی از ترویست های تکفیری تبدیل شد که چهره ای بی رحمانه تر از خود در قالب گروه تروریستی داعش به نمایش گذاشتند. گروهی که رهبران آن از زندان «بوکا» تحت نظارت واشنگتن در عراق سر برآوردند. حتی مقامات آمریکایی چون هیلاری کلینتون به نقش آمریکا در پیدایش داعش اذعان کردند.

با سلحشوری و جوانمردی مردم عراق و سوریه و با حمایت های جمهوری اسلامی، داعش به پایان خط خود در سرزمین شام و عراق نزدیک شد ولی این پایان بازی داعش نبود. داعش همچون ویروس های تحت کنترل آمریکا به دنبال بدن دیگری برای انتشار می گشتند و قرعه به نام افغانستان افتاد. هرچند حضور داعش در این کشور به چند سال قبل باز می گردد ولی افزایش حملات خونین و ترورهای وحشیانه آنها در ماه های اخیر گویای سازماندهی و افزایش چشمگیر آنها در کشور همسایه شرقی ایران است.


رهبر معظم انقلاب در بیاناتی نسبت به حضور داعش در افغانستان هشدار داده و آمریکا را عامل اصلی آن برای بی ثبات سازی این کشور و توجیه حضور خود در منطقه دانسته است: «مان دست‌هایی که با ایجاد داعش، آن را ابزاری برای ظلم و جنایت علیه مردم در سوریه و عراق قرار داد، امروز پس از شکست در آن مناطق به‌دنبال انتقال داعش به افغانستان هستند و کشتارهای اخیر در واقع آغاز همین نقشه است. هدف امریکا از انتقال تروریست‌های داعش به افغانستان، موجه کردن ادامه حضور خود در منطقه و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است.» (بیانات در 10 بهمن 1396)


قربانیان تاریخ تروریسم
افغانستانی ها قربانیانی هستند که چندین دهه است از جغد شوم تروریسم رها نیافته اند. القاعده و طالبان همواره در این کشور یکه تازان تروریسم بودند و حالا داعش نیز به جمع آنها پیوسته است.  حضور پررنگ داعش در ماههای اخیر با موجی از حملات انتحاری همراه بوده است. مسئولیت حمله تروریستی افغانستان را همچون بسیاری از حملات تروریستی ماه های قبل داعش بر عهده گرفته است. در هفته جاری در یک حمله تروریستی در نزدیکی یک دانشگاه نظامی در پایتخت افغانستان 11سرباز کشته و 16 سرباز نیز زخمی شده اند. این حمله دومین حمله تروریستی در کابل بود. روز شنبه نیز تروریست ها یک دستگاه آمبولانس پر از مواد منفجره را در نزدیکی وزارت کشور افغانستان منفجر کردند که در اثر آن 103 کشته و 235 زخمی به جا ماند. در طی هشت ماه گذشته بیش از 10 حمله تروریستی در افغانستان اتفاق افتاده است که در مجموع 437 کشته بر جا گذاشته اند. مردم این کشور بیشتر از گذشته ناامنی را احساس می کنند و نمی دانند با خروج از خانه آیا بار دیگر به خانه بازخواهند گشت یا نه.
 
در سالی که داعش عراق و سوریه را درنوردیده بود، این گروه تروریستی نقشه جهانی خود را به عنوان خلافت اسلامی منتشر کرد که افغانستان به عنوان بخشی از ولایت خراسان در این نقشه جای داشت. داعش از زمان اعلام استان خوراسان در ژانویه 2015 که شامل بخش هایی از پاکستان، افغانستان، هند، بنگلادش و بخشی از کشورهای آسیای مرکزی می شود، نه تنها فرماندهان طالبان پاکستان را ترغیب کرد که با البغدادی بیعت کنند بلکه حافظ علی خان فرمانده طالبان پاکستان را به امیری استان خوروسان برگزید. فرماندهان داعش در افغانستان نیز در استان های شرقی افغانستان شامل بدخشان، نورستان، ننگرهار و در استان های جنوبی شامل قندوز، جوزجان و پروان سربازگیری می کردند.

اما حضور داعش در افغانستان با موانعی چون طالبان روبه رو بود. طالبانی که ورود یک رقیب ناسازگار را با اهداف و نفوذ خود ناهماهنگ می دانست. اختر محمد منصور یکی از رهبران سابق جنبش طالبان افغانستان در پیامی تشکیل گروه های جهادی جدید را در خاک افغانستان برای اسلام و مسلمانان و داعش زیانبار خواند و مغایر با اصول اسلامی و مسبب تفرقه در جنبش طالبان دانسته بود. وی در پیامی به داعش عنوان کرده بود: "طالبان هرگز  اجازه هیچ گونه فعالیت جهادی تحت لوای دیگر گروه ها را در خاک افغانستان نخواهد داد و در صورتی که افراد مرتبط با داعش مشکلاتی را برای طالبان در افغانستان ایجاد کنند، طالبان نیز ناچار به واکنش خواهد شد."  اختر محمد منصور در می 2016 توسط پهپاد آمریکایی کشته شد!

همچنین حساسیت های نسبت به حضور داعش در افغانستان همزمان با جنایت های این گروه در عراق و سوریه، باعث شد تا این گروه در سال های قبل رشد چشم گیری نداشته باشد ولی این به معنای عدم گسترش تدریجی آن و افزایش فعالیت ها با کاهش قدرت در سوریه و عراق نبود. یک اصل وجود دارد: این قدرت سلاح داعش نیست که آنها را به پیش می برد، بلکه تفکر داعشی نیز در آنها رشد کرده است که پس از اشغال منطقه ای به سختی می توان آنها را از آنجا بیرون انداخت.

داعش گروهی است که نباید از بین برود بلکه باید از بدنی به بدن دیگر منتقل شود. این را آمریکا قصد دارد با قدرت بیشتری به پیش ببرد. داعش در سرزمین های شرقی ایران می تواند گزینه ای مناسب جهت تهدید منافع کشور باشد. تهدیدی که نه ایران و افغانستان بلکه کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، پاکستان، چین و ازبکستان را نیز شامل می شود. مرز های ناامن و بدون کنترل افغانستان بهترین مسیر برای پیوستن افراد از کشور های خارجی به این گروه تروریستی است.
در آبان ماه سال 1394 بود که نیروهای داعش تصاویری از لشکری به نام «جلال الدین حقانی» منتشر کردند. حقانی از رهبران تروریست شبکه حقانی در افغانستان و پاکستان بود که در سال 2014 کشته شد. داعش نام لشکر جدید خود را از حقانی الهام گرفت تا بتواند جوانان و افراد بیشتری را از افغانستان و پاکستان به سوی خود جذب کند. در تصاویری که از گروه جلال الدین داعش در افغانستان منتشر شد، افرادی با سنین پایین نیز مشاهده می  شدند که جذب پروپاگاندای داعش شده بودند. گروهی که به نظر می رسد در ماههای اخیر با سرعت بیشتری و با حمایت های خارجی در حال گسترش عملیات های مرگبار خود در سراسر افغانستان است.

به هر حال داعش سرزمین افغانستان را که همچنان درگیر اختلافات قومی و مذهبی و کینه توزی های شیعه و سنی است برای فعالیت بیشتر جهت افزایش ناامنی و بی ثباتی انتخاب کرده است. در این میان کشورهایی چون آمریکا نیز با سرمایه گذاری بر این تحولات موج سواری جدیدی را در منطقه آغاز خواهد کرد. از سوی دیگر تجهیز مالی و نظامی داعش از سوی عربستان و پاکستان غیرقابل اجتناب است. عربستان براساس اهداف خود جهت ناامن کردن مرزهای شرقی ایران در کنار آمریکا قرار گرفته و پاکستان نیز که چندین دهه است با افغانستان اختلافات عمیقی دارد، به عنوان تسهیل کننده ارسال کمک ها فعال خواهد بود.

نگرانی از حضور داعش در افغانستان تنها محدود به ایران نیست و روسیه نیز از هجوم نیروهای داعش به این کشور خبر داده است. ضمیر کابلوف نماینده ویژه پوتین در افغانستان در 10 دیماه سال جاری در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود: « کابلوف در مصاحبه با «اسپوتنیک» گفته بود: براساس برآوردهای ما شمار تروریست‌های داعش در افغانستان بیش از 10 هزار نفر است و با توجه به کوچ حضور جنگجویان جدید از عراق و سوریه در این کشور تعداد این تروریست‌ها در حال افزایش است.»

شکست داعش در عراق و سوریه همراه بود با انتقال نیروهای داعش توسط آمریکا به مناطق جدید. انتقالی که حتی خبرگزاری بی بی سی مستندات آن را منشتر کرد و این نشانه ای خطرناک از ناامن سازی مناطق جدید بود. براساس شواهد نیروهای داعش عرب زبان در کشورهایی چون لیبی، سومالی و یمن حضور پیدا کرده اند و نیروهای غیرعرب زبان مانند افغانستانی ها، پاکستانی ها، ازبک ها، تاجیک ها و چچنی ها به آسیای میانه و آسیای شرقی به خصوص افغانستان منتقل شده اند. در درون ولایتی خودخوانده خوراسان توسط داعش، افغانستان جایگاه ویژه ای دارد. این گروه در ولایت هایی چون ننگرهار، هلمند، بدخشان و فاریاب تمرکز بیشتری دارد چرا که داعش می تواند در این مناطق به دلیل منابع مالی طبیعی مانند مواد مخدر، ذخایر مالی خود را افزایش دهد و در صورتی که نتواند از سرپل های غربی و منطقه ای خود تسلیحات و تجهیزات دریافت کند به راحتی از این ثروت ها برای حفظ قدرت خود بهره ببرد. حضور گسترده داعش در منطقه شرق ایران می تواند تهدیدات جدیدی را علیه مرزهای کشور و برخی از مناطق مرزی ایران ایجاد کند ولی ایران در دو سال قبل نیز نسبت به این حضور هوشیار بود و هشدارهایی درباره آن داده بود. این هشدارها در حالی بود که تهران اقدامات امنیتی و اطلاعاتی خود را نه تنها در غرب بلکه در مناطقی چون شرق کشور و به خصوص مرزهای مشترک با افغانستان و پاکستان افزایش داده است.

داعش در اوج قدرت خود در عراق و سوریه هرگز نتوانست تهدید جدی علیه مرزهای ایران ایجاد کند و به نظر می رسد با افزایش حضور داعش در مرزهای شرقی، تهران به طور رسمی محدوده امنیتی و هشدار نزدیکی عناصر داعش را به کیلومترها به آنسوی مرزها بکشاند تا براساس این خط قرمزها از هرگونه تحرک جدی تروریست ها جلوگیری کند و هزینه ماجراجویی آنها را افزایش دهد. به هر حال از اهداف اولیه تجهیز تروریست های تکفیری داعش در منطقه شرق آسیا بی ثبات سازی مرزهای شرقی ایران است که این امر هوشیاری بالای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی را می طلبد که به خاطر حضور نیروهای بومی افغانستانی و تاجیکی در میان تروریست های داعش، ابعاد مقابله با آنها را پیچیده تر می سازد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشان میگفت در زمان شاه سابق که ما با کشور عراق میچنگیدیم انقدر برق اسا و محکم در تیپ 92 ذرهی اینکار انجام میشد که خود مردم خوزستان متوجه نمیشدن که کشور در حال جنگ . حال نه بباره نه به دار شما تو بوق و کرنا میکنید که چیه باشه . ایا بهتر نیست وکاوای کنید علت حمله دولت عراق را به ایران و به نتایج بدست امده ان را توشه راه خود قرار دهیم و عبرت بگیریم تا بیشتر مراقب کیان کشورمان باشیم بدون اینکه هراس در دل مردم ایجاد کنیم
دوست عزيز ! تمام جنايتكاراني كه پس از انقلاب چه درطول 8سال تجاوز صدام به ايران و چه در طول چند سال وحشيگريهاي وهابيون داعشي , حامي صف اول اين متجاوزان بوده و هستند, درزمان قبل از انقلاب حامي سفت سخت شاه خائن بودند . يعني شرايط كاملا" برعكس بود.ارتش شاه بدون حمايت آنها توانائي اداره يك جنگ يك هفته اي را هم نداشت.
Iran, Islamic Republic of
ولی یسیاری از پدران ما هنوز زنده هستند و چیز دیگری تعریف میکنند و تاریخ هم گواه حرف انان است
Canada
آقا یک سوال.
مگه گفته نمی شد که داعش تمام شد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
داعش در عراق و سوریه تمام شد و سرزمینی در تصرف ندارد اما مسلما مثل القاعده و ... به کشتار مردم بی گناه در سراسر دنیا ادامه خواهند داد
واثق
Iran, Islamic Republic of
بله داعش دیگه در هیچ جای این کره خاکی سرزمینی را در تصرف ندارد .
United Arab Emirates
داعش مثل کروناست که هرزمان میزبان قبلی بهبود پیدا میکند میزبان جدیدی که پروتکلها را رعایت نمیکند و ایمنی بدنش ضعیف است را پیدا میکند در واقع اول باید منشا اصلی یعنی سعودی و صهیونیسم نابود شود
Iran, Islamic Republic of
داعشی که میخواست از افغانستان تا سوریه دولت تشکیل دهد با رشادت‌های امثال حاج قاسم و ابومهندس و دیگر شهدای مقاومت ایران و افغانستان و عراق و سوریه و لبنان به درک واصل شد
...
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
پدران شما تعریف نکردن که درزمان شاه مزدور تمام غرب(آمریکا و اروپا) و مزدوران عرب آنها (انور سادات مصری و جعفر نمیری سودانی و حسین اردنی و ... )به حمایت از اون دیکتاتور وارد عمل شدن(بطور مثال حضور قریب ۵۰ هزار مستشار نظامی در ارتش ایران) و صدام فقط یه حمایت نصف و نیمه ای از شوروی سابق داشت و شما نمیدانی یا خود را به فراموشی زده ای که بعداز پیروزی انقلاب تمام معادلات فوق در یک منفی ضرب شد و کل جبهه استکبار جهت نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی به حمایت از صدام جانی صف کشیدن ؟؟!!!
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
و همچنین رژیم صهیونیستی خبیث!
Iran, Islamic Republic of
حتما" پدران شما هم مثل فرزندانشان نهایتا" به از چهارتا خیابون و کورده اطراف محل زندگی خودشون اطلاعات داشتند و چیزی از تاریخ مملکت و حوادث اتفاق افتاده در بیرون از محل زندگیشون نداشتن!!
Iran, Islamic Republic of
چرند نگو
نيروی هوایی و دريایی ایران به قدری مجهز بود که همون ابتدای جنگ نيروی هوايی و دريایی عراق و فلج کرد
...
Iran, Islamic Republic of
شاه فقط نوکر بود و هیچ استقلالی نداشت. حتی وقتی که گورش رو گم کرد میگفت کار آمریکایی ها بوده. مردک ترسو هیچ گاه و در هیچ جنگی نمی تونسته پیروز بشه بدون اتکار به قدرت آمریکا و بلوک غرب
Iran, Islamic Republic of
آره شاه هم نوکر آمریکا بود هم نوکر انگلیس هم نوکر اسراییل ...
Iran, Islamic Republic of
چین-روسیه شما رو یاد چی میندازه؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی میخوای تاریخ رو بگی فقط اون قسمتش که خودت دوست داری رو نگو و همه تاریخ رو درست بگو.
شاه با دستور مستقیم آمریکا و اسرائیل ، اونم برای حفظ جایگاه اسرائیل به عراق حمله کرد . عراق هم اجازه پرواز نداشت و آمریکا گفته بود که اگر هواپیمایی از عراق بلند بشه به عراق حمله نظامی میکنه . تمام کشورهای اروپایی و حتی شوروی سابق هم پشت عراق رو خالی کردن و عراق جرات هیچ عکس العملی نداشت . ولی دقیقا همه اونها وقتی عراق خواست به ایران حمله کنه پشت عراقایستادن . دقیقا مثل الان داعش که آمریکا و تمام اروپا پشتش ایستادن
Iran, Islamic Republic of
من منظورم از گذاشتن این پست این بود که مردم را بیخود نگران نکنید و در ضمن کتابهای تارخ خلاف گفته شما را ثابت میکنند و پدر بزرگها و پدران بسیاری از ما هنوز زنده هستند و میتوانید از انها سوال کنید
Iran, Islamic Republic of
پدران و پدربزرگهای الان یک وقتها یک چیزهایی میگن آدم شاخ در میاره.
از یک آدم 66 ساله شنیدم میگفت ... را آمریکا و انگلیس آوردند سر ایران گذاشتند!!!!
واقعا حرفی برای گفتن نداشتم. به سقف نگاه کردم بعد هم به دیوار و تصمیم گرفتم سرم را به هیچ کدام نزنم چون فایده ندارد.
Iran, Islamic Republic of
عزیز منظور آن شخص اینه که آمریکا و انگلیس از این وضعیت سود بردند
حالا چقدر این حرفش با واقعیت سازگاره یک موضوع دیگراست
Iran, Islamic Republic of
قیافه هاشون داد میزنه کاملا شتشو مغزی شدند.
United States
زنده ها اساساً در جریان امور نبوده و نیستند، بروید مزار شهدا تا آنها برایتان تعریف کنند.
فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مطلب من مربوط به قبل جنگ تحمیلی است ولی چون مقداری از متن توسط سایت حذف میشه شما دچار سر در گمی میشی
Iran, Islamic Republic of
این حرفت رو قبول دارم زمعمولا" دست اندرکاران این سایت بواسطه اعتیادی که به سانسور دارن, ...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
پدران ما مثل خود ما که الان اختلاف نظر داریم اختلاف در روایت تاریخ دارن مگه الان در مورد مسائل مختلف تو جامعه اختلاف نظر نیست؟من که در زمان انقلاب ۱۷ ساله بودم و آن زمان را بیاد دارم و پیوسته دنبال مسایل سیاسی و اجتماعی بوده ام نظری غیر از پدران شما دارم کتابهای مربوط به خاطرات حسین فردوست دوست صمیمی شاه و احمد علی مسعود انصاری پسر خاله فرح که در دربار بیا برویی داشته بخوان تا متوجه بشی اونا چی بودن
Iran, Islamic Republic of
داعش هیچ کاری نمی تونه بکنه خودمون میریم به جنگش . سردار سلیمانی رو دست کم گرفتید
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
اصلا گورپدرداعش و حامیانش اما عزیزدل برادر موضوع اینه که مگر سردار سلیمانی رسما اعلام نکرد داعش تمام شده است؟ پس کو؟!
ضمنا اینقدر جنگ جنگ نکنید مردم خسته شدند و به نان و مسکن و شغل و .... و ضروریات زندگی نیازدارند حداقل اجازه بدید کمی آرامش داشته باشند
ازقدیم گفتند سواره از پیاده خبرنداره یا سیر از گرسنه خبرنداره حکایت اینروز های ماست!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
منظور پایان حکومت داعش بود. یعنی جریان فکری ای که برای خود پایتخت، پول رسمی و وزارتخانه و ادارات مختلفی را تشکیل داده بودند و بر مردم و سرزمینشان حکومت می کردند، ولی الان این قلمرو از آنان پس گرفته شده! ولی هنوز این جریان فکری و افراد منتسب به آن وجود دارد!
درکش خیلی سخت نیست!
مثال ساده: سال 57 حکومت و سلطنت پهلوی در ایران به پایان رسید، ولی هنوز بعد از 40 سال سلطنت طلبها و جریان فکری آنها وجود دارد!
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
حکومت پهلوی را باداعش نمی توان مقایسه کرد چون سلطنت طلبان حتی در اوایل انقلاب هم قدرتی نداشتند اکنون که کاملا محو هستند اما داعش یک تهدید جدی برای منطقه و کشورماست و عملیات انجام می دهد و درهمین مقاله میخوانیم که درحال سازماندهی حکومتش درافغانستان است
درک این موضوع برای شما سخت نیست؟!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم جناب نسل قدیم ضمن عرض سلام داعش در سوریه و عراق شکست خورد و تمام شد ولی داعش سازها (آمریکا و اسرائیل و نوکران منطقه ای شان )از بین نرفتند این حکایت اژدهای هفت سر و مار های ضحاک مار دوش در داستان های شاهنامه است هر چه آنها را می بریدند دوباره سبز می شدند آنها داستان و افسانه بود ولی اینها واقعیتی تلخ است که وجود دارد تا آمریکا(سیاستهای استعماری آمریکا) و صهیونیزم و ... در جهان هست آب خوش از گلوی مردم جهان پایین نمی رود
Iran, Islamic Republic of
نه پدر جان من نه عزيز من ! حضرات هنوز كاسبى شون از داعش تموم نشده ! بيچاره اون ملتى كه اين جماعت قراره امنيت شون رو تامين كنه !
Iran, Islamic Republic of
شما اعتقاد دارید که اکنون فقط جریان فکری داعش وجود دارد اما از خودش خبری نیست؟
پس این عملیات و جنایت ها کارکیست؟
کمی چشمان خود را بازکنید و با فکر نظردهید
United States
آقا جان به قول شاعر « من به پای خود نامدم اینجا که کنون باز روم » داعش که خودش بوجود نیومد که به همین راحتی بره ، کتاب حیفا رو دانلود کنید ، این یه بخش از نحوه ایجاد داعش بدست امریکا و اسراییل رو نشون میده و نشون میده ابعاد بسیار وسیعی برای این تفکر ایجاد شده و در نظر گرفتن . و چون هنوز باهاش کار دارن و براشون مصرف داره، نمیذارن از بین بره ، کلی هزینه کردن تا ساخته بشه ،
الان تو افریقا و بعضی کشورهای شرق اسیا هم دارن نیرو می گیرن ، ولی افغانستان شرایط بسیار ویژه ای داره و بهترین محل برای رشد این غده است .
ما توی عراق و سوریه اونها رو از بین بردیم ( سیستم مرکزیشونو منهدم کردیم و الان بصورت غیرمتمرکز وجود دارند)
البته بلطف خدا تا بحال همه دشمنیها با وجود لطمات وارده، بنفع جبهه مقاومت اسلامی و در راسش جمهوری اسلامی شده و امیدوارم که باز هم همینطور بشود .
Iran, Islamic Republic of
اين جماعتي كه خطر وجود نحس داعش را ساخته و پرداخته نظام می دانند و می گویندفقط برای انحراف اذهان مردم از مشکلات معیشتی چنین ادعاهایی مطرح می شود, بسیاری از همینها از بانیان اصلی وضعیت موجود و دچار شدن بخش زیادی از مردم به فقر معیشتی مقصرند ...
اگه این دشمن سناسی نبود . میفهمیدی چه بلایی سرت می اوردن دشمنا
Iran, Islamic Republic of
افغانی ها خطرناک نشن یهو . بیشتر داعشی ها تو افغانستان از همون خودشون هستند و 3 میلیون افغانی هم تو ایرانند خود این ممکنه باعث بشه راحت تردد کنند داخل کشور و خطرناک بشن دولت ی کاری بکنه و سخت بگیره بشون
Iran, Islamic Republic of
شیربچه های افغانی شدن لشکر فاطمیون و بیشترین شهید رو برای آزادی سوریه رو دادن . داعش بیشتر از کشورهای عربستان و اروپاییو آسیای میانه عضو داره نه از افغانستان
Iran, Islamic Republic of
اصلا داعش براي انتقام از مردم غيرتمند افغانستان كه با كمك ايران حكومت داعش رو برچيده به اين نقطه اومدن
همه جا خوب و بد داره، ما تو ايرانمون از داعش بدترم داريم، نمونش بسيجيو تو خيابون انقلاب زنده زنده ميسوزوندن و كف و سوت ميزدن، همين افسادطلباي فتنه چي......
آدمیزاد
Colombia
افغانستان از چند هویت قومی گوناگون بهم آمده است ،
پشتون ها ، تاجیکها ، هزاره ها ، ازبک ها
در این میان "هزاره " ها شیعه و فارسی زبان اند اند ، و تاجیک ها هر چند سنی مذهب اند اما دید بازتر و ملایم تری نسبت به مذهب دارند و نیز فارسی زبانند و با ایران دوستانه تر اند ، اما در این میان پشتون ها و ازبک ها هم سنی مذهب اند و نیز بشدت ضد ایرانی هستند و از طرف عربستان و ترکیه پشتیبانی میشوند ونزدیک به 95 درصد طالبان و تکفیری های جورواجور ( داعشی ها) از همین پشتون ها و ازبک ها تشکیل شده اند
Iran, Islamic Republic of
چه خوب تفاوت های قوم های افغان را توضیح دادی نه تو کتاب ها مون نوشتند نه کسی توسیما به ما گفت که بابا این ها باهم فرق دارندوکی دشمن کیه ...وکدامشان دوست ....دمت گرم نباید افغان هارا به یه چشم دید....کاش آمار اینکه کدامشان توایران جنایت بیشتری کردندومال کدام فرقه هستند هم بیرون می آمد.
رضا ن
Iran, Islamic Republic of
افغانی ها غیرت شیعه بودنشون دست بالایی دارن .توی محل ما /ملارد /خیلی خیلی مقید به عزاداری امام حسینن تقریبا نصف هییت
Iran, Islamic Republic of
افغانهایی که میان ایران اکثرا از قوم هزاره ان هزاره ها اکثرا شیعه ان (هموناییکه شبیه چینیهان) اما پشتونهای افغان سنی هستن و اکثر طالبانیها و الان داعشیها پشتونن پشتونها به لحاظ چهره شبیه ایرانیهان و چشم بادومی (نیستن) هزاره های افغان که میان ایران به دلیل ظلمهایی که پشتونها و طالبان و تکفیریها که ضد شیعه هستن میان ایران بنابراین هزاره ها خطرناک نیستن بیشتر فاطمیون هم از هزاره ها(شیعیان افغان ) هستن اما از ورود پشتونها جدا باید احساس خطر کرد با توجه به سابقه عضویتشون در طالبان و داعش و گرایشاتشون به عربستان تنها راه بستن مرزهای شرقیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دستت يك يك كساني را كه امنيت و آرامش براي كشورم به ارمغان ميآورند ميبوسم
میثم
Iran, Islamic Republic of
آیا داعش از شرق به ایران حمله خواهد کرد؟ +تصاویر
جراتشو نداره
هیچ غلطی نمی کنند
فرداد
United Arab Emirates
مگه داعش تموم نشده بود !!!!!!!!!
تفکر داعش همیشه وجود خواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
بله تو سوریه تموم شده بود ولی امثال تو چیکار برای کشورت کردی که حالا طلبکار شدی ؟ همیشه یه عده سینه سپر میکنن و از کشورشون دفاع میکنن و یه عده هم فقط حرف مفت میزنن و روشنفکر میشن
Iran, Islamic Republic of
شما خودتان فکر میکنید در کدام گروه قرار میگیرد از این یک عده ها
Iran, Islamic Republic of
احسن
Iran, Islamic Republic of
اين فسادطلبا از داعش بدترن، پاش بيفته يه پا شمر و يزيدند.
Iran, Islamic Republic of
تو به رقص زیر برفت ادامه بده.
مردان شجاعی هستند که امنیت تو را حفظ کنند و سینه شان را برای محافظت از یک وجب خاک کشور سپر کنند.
مردان نترسی هستند که نگذارند تو از دلخوشی ات نمانی. تو را چه به مردانگی به رقص ات ادامه بده. تو را چه به جنگ و دلیری، بشین پای من و تو قصه شاهزاده و دوست دخترش رو ببین، فقط مواظب باش سردی ات نشه پسر. از بی بی سی هم تخلیل سیاسی ات را بشنو.
توکجا و مردان بزرگ کجا.
Iran, Islamic Republic of
چه منتی سر مردم میزارید ؟ مگر همه کشورهای دنیا ارتش نداره ؟ مگر ارتش پول و بودجه نمی گیره که از مملکت دفاع کنه ؟ پس الان یک امریکایی که در عراق جنگید یا سربازان جنگ جهانی 2 به مردم کشورشون باید بگن ما از کشور دفاع کردیم حرف نزنید ؟ دوست عزیز شما یک چیزی را نمی دونی مثل اینکه ؟ منابع طبیعی از جمله نفت و پول مالیات از جیب تک تک مردم این کشور پرداخت میشه و ارث پدری کسی نیست . لطفا منت سر مردم نزارید . چون تو هر خانواده ایرانی چند تا شهید هست و حتی اونی که میرقصه در انتها تو خانوادش شهید و جانباز داره . بهتر هست کمی منطق داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
منطق یک چیزه دیگه است، سر زیر برف کردن چیزی دیگر.
شما هم می توانی این حقوق را از نفت و منابع طبیعی ات بگیری و بری از کشورت دفاع کنی.
مسله آن نیست ، مسله این است وقتی مردانی از سرزمین ات در حال دفاع هستند ، حرمت داخل خانه را نکهداری نه بر علیه شان شورش کنی.
بعدش روی سخن با مردم نبوده است این جوانان از این مردمند ،صحبت با کامنتی است که چنین سخنان جهت داری را نشر می دهد.
Iran, Islamic Republic of
داعش هیا کن این ملتو رهاکن
Iran, Islamic Republic of
داعش پاره پاره....
Iran, Islamic Republic of
بعید نیست از شرق جفتک بیندازند به مشهد هم نزدیک ترند برای تخریب .....اما ما باید همون بیخ گوش اسرائیل هم بمانیم(بخشی از نیروها) چون نباید احساس امنیت کندومشغول توطئه ....باید از انتقال داعشی ها پشیمونشون کنیم .در ضمن اکثر افغانی های ایران هم شیعه هستندوسنی هاشون هم دل خوشی از طالبان وداعشی ها ندارند....کلا اون هایی که تو کشور خودشون تو فقر فرهنگی ومالی هستند جذب می شوند.وبرای بهشت رفتن ونجات از اون زندگی نکبت بارشون حاضرند انتحاری بشوند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هم مرزهای غربی و هم مرزهای شرقی به شدت نفوذپذیرن نمونه اش کالاهای قاچاقی که کانتینری از مرزهای غربی میان داخل و همینطور تروریستهایی که از مرزهای غربی میان که مرزهای غربی رکورد واردات قاچاق و تروریسم و زده و مرزهای شرقی هم محل ورود مهاجران غیرمجازه حالا اگه این مهاجران غیرمجاز بعضیشون داعشی باشن با قدرتی که داعش دارهه تو افغانستان میگیره خودتون مخاطراتش و ببینید چقدر میشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
باتشکر از این مطلب به نظر می رسد که بدون ایجاد رعب در دل مرز نشینان ،دولت برنامه های آموزش دفاعی را باید در حد هشدار در سر لوحه ی کار خود قراردهد . و آمادگی کامل تمامی نیروهای بسیجی سپاهی و ارتشی جهت دفاع از خاک میهن به روز باشد تا هر گونه حرکت ایذایی در نطفه خفه گردد. به امید نابودی مادر تروریستها یعنی امریکای جنایتکار.
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان حول قوه الهی داعش و مادرداعش هیچ غلطی نمی توانند بکنند مگر ما مردیم
Iran, Islamic Republic of
پسر جان شاه حسین بازی درنیار اشرف افغان را یادت بیاد نباید دست کمشون بگیری ....
Iran, Islamic Republic of
...
رضائی
Estonia
فکر میکنم داعش و تفکر داعشی سالهاست که در ایران حضور دارد.متاسفانه تندروهایی که با تفاسیر خشن از اسلام مرتکب جرم وجنایت در ایران شدند سالها قبل از داعش تفکر داعشی را اجرایی کردند.نکته مضحک اینجاست که تندروهای طرفدار داعش در اروپا را که از نزدیک دیدم دقیقا شبیه نسخه های وطنی افراط گرایی هستند.خواهش میکنم تندروهای وطنی مقایسه ایی بین تفکرات و اعمال خودشون کارنامه خودشون و گروه داعش انجام بدهند ،شباهت ها بیشمار هستند!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب رضایی کنایه زدن و در لفافه سخن گفتن چه معنی دارد منظورتون رو واضح بفرمائید آیا منظورتون از داعش های وطنی همان هایی که فرزندانشان برای مبارزه با داعش رفتند و تفکر دفاع از حرم و مدافع حرم دارند نیست ؟آیا کسانی که در رسانه هایشان داعش را پیوسته ترویج می کردند یا می گفتند با داعش باید مذاکره کرد و تفکر سیاسی آنها متمایل به داعش سازان جهان یعنی آمریکا و اسراییل است داعش وطنی هستند یا کسانی که همچون سردار سلیمانی لباس رزم از تن در نیاوردند تا دو کشور اسلامی عراق و سوریه را از لوث وجود این جنایتکاران پاک کردند . خدایی از شکست داعش در عراق و سوریه خوشحالید یا ناراحت یا بی تفاوت ؟لطف کنید نظرتان را بیان کنید
Iran, Islamic Republic of
.....
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم مسئولان چقدر از وضعیت روحی مردم خبردارهستند
بعنوان مثال آیا اطلاع دارند که اکثریت مردم طالب جنگ نیستند؟
نه اینکه روحیه تسلیم پذیری داشته باشند اما اگر خودمان دائما حرف از جنگ و خونریزی و دشمن تراشی بزنیم مردمی که خودشان درحال جنگیدن با مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری فرزندانشان و اعتیاد و دهها معضل اجتماعی دیگرهستند ازجنگ متنفرند!
کافی است مسئولان خصوصا آنها که سودای جنگ درسردارند سری به میان مردم بزنند و غیرمحسوس نظراتشان را بدانند
شما فکر می کنید یکی ازدلایل اصلی رای آوردن روحانی چه بود؟
غیرازاین بود که شعار صلح می دادهرچند با تیم اقتصادی و سیاست ناکارآمدش مشکلات مردم را اضافه کرد اما بلد بود شعاری بدهد که مردم را جذب کند
بلی اگر به کشورمان حمله ای انجام شود همین مردم با تمام قوا به جهاد می شتابند و دشمن را منکوب و سرکوب می کنند اما این قضیه تفاوت دارد که دائما برای همین مردم ازرسانه ها و خصوصا رسانه ملی شعار جنگ داده شود

من آنچه شرط بلاغ بود با تو میگویم /// تو خواه ازسخنم پند گیر و خواه ملال
آدمیزاد
Colombia
شما در ایران نشستی و افسوس خبر نداری که در غرب آمریکایی ها و داعشی ها هر روز ایران را تهدید میکنند ، شاید شما گول دروغهای رسانه های اپوزیسیونی را خورده ایید که انگار ایران خواهان جنگ است و همه دنیا در صلح محبت و گل و بلبل است ، نخیر ، حقیقت در اینست که اولا همه کشورهای دنیا مشکلات اقتصادی و اجتماعی دارند اما در دفاع از خود سرمایه گزاری میکنند و نیز آمریکا و عربستان و ترکیه و پاکستان و حکومت باکو و افغانستان گرداگرد ایران دندان تیز کرده اند تا اگر ایران نرم و ضعیف شد به ایران حمله کنند و این سرزمین را پاره پاره کنند ، آرامش و امنیت اقتصادی و اجتماعی امروزی ایران مدیون همین نیرومندی اش است ، از سرنوشت عراق و لیبی و سوریه درس عبرت بگیرید ،
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
ولی گویا شما خارج نشین هستی و ازهیچ چیزی خبرنداری!
شما بخودت زحمت بده و ایران بیا و خصوصا به میان مردم برو و باهاشون صحبت کن تا متوجه شوی 3 کیلو شیر چقدر کره میده!
آدمیزاد
Colombia
اتفاقا من هم زمان شاه را دیده ام و هم بعد از انقلاب در ایران زندگی و کار کرده ام، و هم توی اروپا بوده ام و هم در کشورهای آمریکایی زندگی کرده ام ،ایران کشوری خشک با جمعیت85 میلیونی و با 5 میلیون پناهنده و کارگر مهاجر خارجی (افغانی و عراقی )است، در ایران تحصیلات عالی در دسترس همه شهروندان است و کسی از گرسنگی نمیمیرد و بسیاری از کالاها سوبسید های بینظیر دارند و همه خوب میخورند و خیلی ها مواد خوراکی را هدر میدهند و انصافا مردم ایران (شاغلان ) کمتر از مردم اروپا خاورددور و آمریکا کار میکنند (و تنبل تر و شلخته ترند ) و وقطشان را به ردوبدل کردن میلیونها جوک و شایعه و چرندیات در تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک میگذرانند و چشمدارند تا دولت همه مشکلاتشان را حل کند ، مصرف سوخت و سرانه لوازم و مواد آرایشی ایرانی ها سه برابر اروپا و چندین برابر همه جای دنیا است ، امنیت اجتماعی در ایران به مراتب از امنیت شهرهای آمریکا بهتر است ، و البته بودجه نظامی ایران بر حسب شمار جمعیتی اش از همه کشورهای دیگر کمتر است ، مردم ایران در زمان شاه هم مشغول غر زدن بودند الان هم مشغول غر زدن هستند ، اصلا مردم ایران ذاتا از همه چیز شاکی اند اما به خود این زحمت را نمیدهند تا خودشان کار سازنده ایی کنند و خودشان سرزمینشان را آباد کنند، چیزی که عامه مردم ایران نیاز دارند نظم و انظباط فرهنگی بیشتر است
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
نگاه ازبالا به پایین ازسوی یک خارج نشین به مردم یعنی همین!
بلی واقعا مردم ایران خیلی بدهستند و ازهمه طلبکارند و حقشونه که زیر فشارهای مختلف باشند و شماهم بهتراست درهمان کشورهای اجنبی بمانی و از مردم کشورت بدگویی کنی خصوصا نزد اجنبی ها... کلا خوش بحالت
لطف کن فقط یادت باشه وقتی ایران اومدی ( که خیلی بعیده ) به میان همین مردم بروی و ازآنان بدگویی کنی و زیاده خواهی شان را بازگو کنی تا پاسخ مناسب را بشنوی. فقط همین!
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف بحال افرادی که زیرپرچم بیگانه و اجنبی ها هموطنانشان را " شلخته " می نامند. زهی تاسف......

همین مردم شلخته بودند که هرگاه و درهردوره ای دشمن به خاکشان حمله کرد با تمام وجود و با ایثارجان و مالشان ازکشور و هموطنانشان دفاع کردند تا امثال شماها خارج ازکشور نان این سرافرازی را بخورید و ناشکری کنید!

همین داعش و تکفیری ها را این ملت از مرزهای کشور دوره کرده است و شما باکمال شهامت به آنها توهین می کنید. خسته نباشید!...

ضمنا شعور همین مردم بقول شما " شلخته " آنقدر بالاست که به محتوای کامنت ها توجه دارند نه به لایک و دیس لایک های تصنّعی و لذا شما زحمت زیادی برای این قضیه تحمل نکنید!
Iran, Islamic Republic of
به والله دروغ میگی . تو کشور های اروپایی حداقل زندگی و رفاه برای همه هست . بستگی به کشور ماهانه 500 یورو و مبلغ اجاره خونه و برق را دولت در هر صورت پرداخت می کنه . خیلی وقته ایران نبودی ادمهایی را ببینی که از سطل اشغال شهرداری برای خوردن استفاده می کنن .. بله بسیاری از کالاها سوبسید داره برنج 17 هزار تومان و مرغ 8200 تومان گوشت 50 هزار تومان و .............. شما واقعا چه جوری روتون میشه به همین راحتی وجدانتون را بزارید زیر پا اقای ادمیزاد ؟
Iran, Islamic Republic of
راست میگی ها! این آشوبها و راهپیمائیهای اعتراضی که هر روزه در کشورهای مهم و مدعی اروپایی از قبیل فرانسه و انگلیس و اسپانیا و ... برگزار میشه از سر خوشی و راحتی بیش از حد مردم اون کشورهاست!!
Iran, Islamic Republic of
کاری به موضوع بحث های شماها ندارم اما چراشما به خودت زحمت میدهی و با اشخاصی بحث می کنی که درخارج ازکشور هستند و به مردم ا یران توهین می کنند؟
اگر مردم کشورمان هراشکالی داشته باشند حداقلش درهمه مواقع خطیر مدافع کشور و نظام بوده اند آیا این حقشان است؟
این اشخاص اگرهم بی غرض باشند بدلیل حضور نداشتن درکشور و در میان مردم نظراتشان صائب نیست و معمولا به بیراهه می روند
Iran, Islamic Republic of
دوست خارج نشین هیچکس منکر امنیت و آرامش ا یران و ایثار رزمندگان نیست اما این قضیه ای که دراین بحث مطرح شده به این تفکر برمی گرده که بعضیا مایل هستند همواره درجنگ باشیم تا مشکلات اصلی و واقعی مردم دیده نشود!
امیدوارم روزی به ایران برگردید و مردم را ازنزدیک تحلیل کنید
آدمیزاد
Colombia
هموطن گرامی من هم به مشکلات اصلی (عامه )مردم اشاره کردم :
"نبود دیسیپلین و نبود سخت کوشی و سطحی نگری و راحتطلبی "
یکزمانی پیش از انقلاب در ایران کمبود سیمان شده بود و یکعده سیمان احتکار میکردند و شاه آمد در رادیو گفت "سیمان هست ولی ایمان نیست " منظورش بیوجدانی ودله دزدی های عامه مردم بود
لطفا میشود برای من خارجنشین بگویید چه کسی مایل است همواره در جنگ باشیم ؟ نسبت به کشور های منطقه (ترکیه و عربستان و افغانستان و پاکستان ) و آمریکایی ها که از آنور دنیا میآیند و در منطقه دخالت میکنند سران ایران که در عمل آرامتر و منطقی ترند و بیشتر خواهان صلح اند ، ایران خاک چه کشوری را اشغال کرده است ؟ در غرب که جنبش مستقل صلح طلبان بر علیه جنگطلبها تظاهرات میکنند هیچگاه نامی از ایران در لیست کشور های جنگطلب نیست . اتفاقا بعضی از دیپلماتهای غربی و آمریکایی نقش ایران امروزی را در کوشش برای ثبات و صلح منطقه میستایند. افسوس که بخشی از عامه مردم از خطر داعش آگاه نیستند و شاید آنرا خیالبافی ... حکومتی میپندارند !! حتما باید ایران مثل سوریه بشود تا مردم از خواب بیدار شوند ؟ به شرفم قسم بیشتر کشور های دنیا مشکلات اقتصادی بدتر از ایران دارند و راه حلی برایش نیافته اند ، شما چه پیشنهاد میکنید ؟ 85 میلیون شهروند خشکسالی ، قیمت نفت در پایینترین حد خود ، فساد اجتماعی (منشا فسادهای دیگر ) تحریم ها و محدودیت های بانکی برای ایران ، با برجام یکعده ساده لوح میپنداشتند که با خودشیرینی برای غرب آنها محدودیت ها را برمیدارند ، اما تحریم ها هنوز پابرجاست .
Iran, Islamic Republic of
کی گفته ایران جنگ طلبه که شما رگ گردنت بیرون زده ؟!
شما خودت یه چیزی میگی و بحساب دیگران میذاری و پاسخ میدهی؟
بحث برسر فضایی است که بعضی ازرسانه ها و انسان هایی که از جنگ کاسبی می کنند ایجاد می کنند
حداقل کامل کامنت ها را بخوان و سپس نظربده اما بازهم می گویم که نظرت درمورد مردم ایران واقعا بی انصافی و دورازعدالته
تا درایران زندگی نکنی و با این مردم حشرونشرنداشته باشی بعیده شناخت کاملی ازمردم داشته باشی خصوصا از طبقه ای که زیرخط فقرزندگی می کند
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
موضوع بحث ما اینا نبود که شما اشاره کردی
برجام و خودشیرینی بعضی ازمسئولان داخلی درمقابل غرب و جنگ طلبی غرب و تحریم ها و ...
درواقع شما حرف های خودتو می زنی که بعضیاشم مورد قبوله اما ربطی به بحث نداره... ضمنا شما وقتی می خواهی دردمورد مردم ایران صحبت کنی علیرغم اشکالاتی که درمیان تمام اقوام و مردمان وجود دارد لطفا منصفانه نظربده و فله ای همه را محکوم نکن!
این مردم چه گناهی کردند که درداخل تحت فشارهای مختلف اقتصادی و اجتماعی قراردارند و آنوقت شمای خارج نشین دربرج عاج نشستی و همه را محکوم می کنی و برای یک ملت حکم صادرمی کنی
موضوع بحث جنگ طلبی بعضی از افرادی است که مردم را آشفته می کند و شما هم اگر میخواهی یک بحث مفیدانجام بدهی لطف کن و براساس همان محور صحبت کن و گرنه حرفی ازناحیه بنده باقی نیست
آدمیزاد
Colombia
جناب" نسل قدیم "
شما دارید همان حرفهای جناح جنگطلب آمریکا و رسانه های اپوزیسیونی(سلطنت طلب و رجویست ها و..) ضد ایرانی را تکرار میکنید. این شمایید که دلت برای ایران نمیسوزد.
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
جناب خارج نشین شما با توهین به ملت ایران و شلخته نامیدن مردم و تعریف از شاه منفور که نقل قول کردید و مطالب خلاف دیگر خود را دلسوز مردم ایران می نامید؟

شمایی که زیرپرچم بیگانه برای آنها خودشیرینی می کنید حداقل شهامت عذرخواهی ازملت را داشته باش و بعدا به دیگران و منجمله بنده تهمت بزن!

بنده هم خیلی راحت می توانم به شما انگ بزنم که مامور سرویس های اطلاعاتی دشمن هستید!... اما تهمت زدن عاقبت ندارد نه دراین دنیا نه درآن دنیا که امیدوارم به آن اعتقاد داشته باشید.

بنده همواره از کشورم و مردم کشورم با افتخاریاد می کنم و توهین های امثال شما را به مردم کشورم برنمی تابم و سالهاست دراین کشور ساکن هستم و تمام تنگناها را تحمل کرده و شاکی هم نیستم و به مردم کشورم احترام می گذارم و از تنگناهای معیشتی آنها زجر می کشم چون بیشترین برخوردم با این قشرمحروم است.

ضما بهتراست شما حداقل مقدمات بحث را یادبگیرید و ادبیات بحث با دیگران را که اهل توهین و تهمت نیستند رعایت کنید بعدا وارد بحث شوید تا درمورد مردم کشورتان به هذیان گویی نیفتید... تاکید میکنم که عذرخواهی ازملتی که به شما و امثال شما شخصیت داده است تا خارج ازکشور افتخار کنید که مردم کشورتان شرداعش را از سوریه و عراق کم کرده اند و .... باعث کوچک شدن شما نمی شود بلکه شجاعت و شهامت شما را بازگو می کند

این سایت مدتهاست نظرات مختلف و متفاوت را برای پربارشدن بحث ها و حل معضلات و مشکلات مردم و کشور منتشرمی کند و امیدوارم که همه دوستان ازاین فضا استفاده بهینه کرده و باعث ریشه یابی معضلات جامعه و کشور شوند ضمن اینکه قواعد بحث راهم رعایت نمایند که یکی از مهمترین قواعد بحث حفظ حرمت مردم کشورمان است که نجیبانه مشکلات را تحمل می کنند و اگرهم نارضایتی داشته باشند اجازه نمی دهند دشمن به کشورشان گوشه چشمی هم داشته باشد.
آدمیزاد
Colombia
اینروزها رسانه های جنگطلب آمریکایی و اپوزیسیونی هر روز میکوشند ایران را سیاهنمایی کنند و چنین تبلیغ میکنند مردم ایران دارند از گرسنگی میمیرند و زلزله و خشکسالی هم اصلا کار خود دولت است چون رژیم ایران همه پول را دارد صرف جنگ میکند وگرنه آمریکا عزیزشان صلح خواه است و آمریکای عزیزشان میخواهد بیاید به ایران حمله کند تا مردم ایران مثلا رها گردند ، مردم ایران هم توی تاکسی و توی تلگرام همین چرندیات را ردو بدل و باور میکنند، حالا من تاروزی که در ایران بودم( کتک خوردن ها از معلمان و آبدارچی و مدیر مدرسه و با همه رنج و بدبختی و نداری ) در میان همین مردم بودم و همیشه بهشان درباره جزییات شهروندی تذکر میدادم ( وسط نان را دور نریزید ، آشغال نریزید ، وقتشناس باشید ، سیگار و قلیان نکشید ، بروید بجای چرند گویی چند تا کتاب بخوانید ، پولتان را خرج چیزهای بیهوده سیگار و قلیان و لوازم آرایش نکنید ، درست رانندگی کنید ، موتورسوارها پیاده رو را رعایت کنند ، با شلنگ آب ماشین و حیاطتان را نشویید ، آب بینی و دهان را در کوچه و خیابان و آبخوری های پارک نریزید ، کارکنان واقعا کار کنند و از زیر کار در نروند و کارمندان با بد اخلاقی و توهین با ارباب رجوع برخورد نکنند ، دانشجو ها واقعا برای یاد گرفتن و نه برای مدرک گرفتن و خواستگاری به دانشگاه بروند و مردم اینهمه تعارف و دورویی و لغز گویی را کنار بگزارند ، هم -فامیلی و همولایتی و همطایفگی و دوستی ها را در کار و تولید و قضاوت دخالت ندهند و و مهمتر از همه توقع نداشته باشند تا دولت ها همه مشکلات شخصی آنها را حل کند ، ولی جالب آنکه همانهایی که سر تا پاشان برندهای گرانقیمت و شیک پوشیده اند و اهل کافی شاپ و دودکردن یه چیزهایی!! اند واصلا در میان مردم واقعی نبوده اند همانها فقر و گرسنگی را پیراهن عثمان میکنند تا شاید با هماهنگی آمریکا فشار های خارجی را بر ایران شدید تر کنند ، فقر در همه جای دنیا و ایران کمابیش همیشه بوده است و اتفاقا الان نسبت به سابق در ایران سطح زندگی بالاتر رفته است و شاید برای همین توقع مردم بلاتر رفته که هیچ عیبی ندارد ولی مردم نباید این را سیاسی کنند و توقعات بجای اقتصادی خود را درراه درست و واقعبینانه مطرح کنند نه اینکه بخواهند دفاع و امنیت ملی را فدای آن کنند و بهانه بدست دشمنان ایران بدهند ، هر بار که در ایران آشوب میشوند آمریکایی ها تحریم های بیشتری را بر علیه ایران اعمال میکنند
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
البته همینقدر که شما بدون توهین به مردم ایران و بدون انگ زدن به طرف مقابل بحث نظرداده اید یک گام به جلوست و ازاین بابت خوشوقتم

اما اینکه شما فرموده اید سطح زندگی مردم نسبت به سابق بالاتر رفته است با کمال معذرت ناشی از عدم شناخت و اطلاع شما ازوضعیت کشور است و بنده این قضیه را بحساب غرض ورزی نمی گذارم

درجهت روشن شدن شما یادآوری می کنم که حتی آمارهای همین دولت و ارگانهای ذیربط در کشور ما حاکی از این است که هرسال انبوهی از مردم زیرخط فقر می روند بنحویکه هم اکنون این میزان به بالاترین رشد خود درسالیان اخیررسیده است... بنده آمارنمیدهم که خودتان زحمت بکشید و از رسانه های مورد وثوق و مورد تایید این نظام این آمار را استخراج نمایید تا ادعا نکنید وضع زندگی مردم بهترازسابق شده است

درنهایت ازسایت جهان نیوز تشکر میکنم که باعث و بانی این بحث ها می شود و نظرات متفاوت را بدون سانسور منتشرمی کند بلکه دولتمردان و مسئولین کشور هم مطالعه کنند و به راهکاری برسند که این مردم نجیب و فداکار کشورمان را ازاین وضعیت برهانند...مردمی که درهرمقطعی و هموراه در مقابل تهاجم دشمنان ازجان ومالشان گذشته اند و حقشان خیلی بیشتر از اینهاست که با چندرغاز یارانه یا امکانات حداقلی دیگر بر آنها منت بگذارند!
آدمیزاد
Colombia
جناب "نسل قدیم " میشود بپرسم چرا در زیر خبر "آیا داعش از شرق به ایران حمله خواهد کرد " شما بحث بیربط اقتصادی را پیش کشیدید که من مجبور شوم به شما پاسخ بدهم ؟ به هر حال، زمان سابق(حتی تا آخر دهه 60 که من در ایران بودم ) خیلی از مردم با چراغ نفتی پخت و پز میکردند و با دست لباس میشستند و پوشاکشان ساده و رنگ و رورفته بود و حتی پول خرید تلویزیون سیاه و سفید را هم نداشتند . و گاه گاهی گوشت قزمز میخوردند و مرغ را هر موقع که مهمان می آمد و نان و پنیر و سیبزمینی بیشترین بخش خوراک مردم را تشکیل میداد و روستا ها از این هم بدتر بود ، تفریح مردم گوش کردن به رادیو بود و منچ و تخته نرد و یا کتاب خواندن ، الان حتی توی هر روستا ها نیز اینترنت و دانشگاه هست و در بیشتر خانه ها تلویزیون و کامپیوتر و ماشین رختشویی و همه توقع دارند هر روز کباب و مرغ بخورند و تفریح کردن را خیلی ها هدف زندگی میدانند و جشن تولد و سن والنتین و حتی اخیرا هالوین را ضروزی میدانندو همه خانمها و آقایان!! میخواهند دماغ عمل کنند و باتاکس بزنند و از طرف دیگر شمار دانشجو های ما در رده جهانی بسیار بالا است(دولت برای تحصیلات عمومی خرج میکند )و پارتی های شبانه و کارهای دیگر !! نیز فراوان انجام میشود، بله در کشور ما فقر هست ولی همانها جوانان فشن و خوشگزران که از آن مینالند خود در پدید آوردنش سهم داشته اند ، دولت( و آقازادگی ) هم از همین مردم تشکیل شده و از کره مریخ نیامده است.
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اگر ازنظرشما بحث بیربطی شکل گرفته همان ابتدا تذکر دهید یا اینکه پاسخ ندهید... اگر دقت کنید درهرخبری این بحث ها وجود دارد چون بیکدیگر مرتبط است... آیا شما قصد دارید پاسخ های قابل انتقاد خود را به گردن بنده بیندازید؟!

بنده شما را به آمار همین دولت ارجاع میدهم که اکنون نوک تیز تهاجمات معترضین به سمت آنهاست مبنی براینکه دامنه فقر روزبروزگسترش پیدا میکند و " فقر " و " تنگدستی " و تنگناهای معیشتی " دائما قربانیان بیشتری می گیرد اما باز شما بی توجه به آمارهای رسمی دولت ( مسئولان غیردولتی را فاکتور میگیرم ) بازهم تکرارمی کنید وضع مردم بهترازسابق شده است چون مثلا جوانان موهای خود را فشن می کنند!
بنده که ازخودم آمار نمی دهم که بخواهم شما و دیگران را فریب بدهم

حتی سخنگوی همین دولت رسما اعلام کرده است که بطور متوسط در هرخانه ای 3 بیکاروجود دارد و مطمئن باشید اگر می توانست میگفت آنها تنبل هستند که سرکار نمی روند!... حتی رئیس دولت پس از اعتراضات رسما قبول کرد که عده ای ازناراضیان محق هستند و مجبور شد که حداقل مطالبات آنها را تاییدکند ( که البته تایید خشک و خالی فایده ای ندارد همانطوریکه تابحال هم پس از اعتراضات نرخ برخی اقلام ازقبیل لبنیات گرانترشده است )

دراین نکته که سال به سال عده بیشماری زیرخط فقر می روند و وضعیتشان نسبت به سابق بدتر می شود بعید است ازسوی اکثریت قریب به اتفاق مسئولین و مردم تردیدی وجود داشته باشد مگرآنکه اعتقاد داشته باشند رنگ ماست سیاه است.

درمورد سرکوب جنایتکارانی از قبیل داعش و گروههای تکفیری و ... اتفاق نظرداریم و با اطمینان میگویم که همین مردمی هم که بخاطر وضعیت خراب اقتصادی و معیشتی شان به خیابان ریختند ( غیر ازآنان که سودای آشوب داشتند ) اگر کشورشان درمعرض تهاجم دشمنان قرار بگیرد با تمام وجود با دشمن می جنگند تا از ناموس وطنشان دفاع کنند و بخاطرهمین است که واقعا امیدواریم فکری به حال قشرضعیف بشود و وضعیت آنها بهتر شود.
اگر شما اطلاع نداید بدنیست بدانید که حتی بیمه سلامت هم که برای انتخابات آنقدر روی آن تبلیغات می شد نابود شد و به فنارفت و نه داروخانه ها و نه بیمارستان های غیردولتی و مراکز خیریه و ... آن را به رسمیت نمی شناسند.... آیا حق این مردم این است؟........
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
...
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
" بله در کشور ما فقر هست ولی همانها جوانان فشن و خوشگزران که از آن مینالند خود در پدید آوردنش سهم داشته اند ، دولت( و آقازادگی ) هم از همین مردم تشکیل شده و از کره مریخ نیامده است. "

دوست عزیز جملات فوق ازآخرین کامنت شماست که نقل قول کرده ام... شما گفته اید تا اواخردهه شصت ایران بوده اید... درآن زمان هنوز پدیده " آقازادگی " شکل نگرفته بود واگرهم وجود داشت به این شدت و گستردگی نبوده است و لذا اطلاع دقیقی از علل و عوامل پیدایش آن ندارید اما اکنون خوشبختانه یا متاسفانه درایران نیستید اما با اطمینان میگویید این پدیده از " مردم " شکل گرفته است!

ازطرفی درهمان نقل قول آمده است که همین مردم در ایجاد فقر سهم دارند... یعنی مردم عامل فقرفعلی هستند؟!... دولت فعلی همه تقصیرها را به گردن دولت احمدی نژاد می اندازد و 5 سال است که شعار آوار برداری می دهد و شماهم به گردن مردم ( باپوزش)

بنده این نظرات خلاف واقعیت شما را بحساب غرض ورزی نمی گذارم و صرفا بخاطرکم اطلاعی میدانم اما واقعا قضیه این ها نیست و بنده هم صرفا بخاطر روشن شدن شما این توضیحات را می دهم چون این واقعیات بقدری واضح و بدیهی است که توضیحاتش برای خوانندگان این صفحات هیچ ضرورتی ندار و کسل کننده است.

بنده مثال هایی درمورد فقردرجامعه که اطرافم وجود دارد آورده ام که سایت جهان نیوز مصلحت ندید منتشرشود و گله ای هم ندارم چون شاید به صلاح نبوده است... اما تاکید میکنم که حق مردمی که کشورشان روی طلا زندگی می کند این نیست.
Iran, Islamic Republic of
عزیزدل برادر همان دلسوزی های توی خارج نشین و خوش نشین که از آنجا برای مردم نسخه می نویسی و به آنها توهین میکنی برای این ملت کافیه!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این که شما در خارج از ایران زندگی میکنید یا داخل مهم نیست چون سالهای سال است دیگر با وجود اینترنت همه مرزها برداشته شده است و ما قوانین کشورهای دیگر و دیگران قوانین کشور ما را میدانند مردم ایران حق دارند با پشتوانه مالی که دارند خوب و سر بلند زندگی کنند چون میبینند بسیاری دیگر از کشورها درآمد کمتری از کشور ما دارند ولی زندگی راحت تری دارند ولی در ایران عده ایی سکان قدرت کشوررابدست گرفته اند که از روز اول کشور داری بلد نیستند و برای پوشاندن نقاط ضعف خود مجبور هستند در سطح داخلی و خارجی هوچیی گری کنند و مردم از دیدن این وضعیت ناراحت هستند فقر شدید طبقاتی بوجود آمده در ایران ماحصل اینگونه رفتار. است و ربطی به تنبلی و مسایلی که شما میگوید ندارد اتفاقا صحبت های شما از همان جنس هوچی گری است همه مردم نظام و کشورشان را دوست دارند فقط خواهان اصطلاحات هستند تا سرمایه های کشورشان از بین نرود و بیشتر از این نابود نشود
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز توضیحات بجایی دادید اما این ضرب المثل قدیمی ها را برای آن شخص خارج نشین یادآوری میکنم که خواب رفته رو میشه بیدارکرد اما کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدارکرد!
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
سلام توی تاریخ این مورد به کرات مشاهده شده که مردم با کیفیت دولت با کیفیت ایجاد می کند دولت زاده همین مردم هستش و وارداتی نیست اگر ما به تحصیل درست فرزندانمون اهمیت بدهیم ، دین رو جزو اصلی از زندگی قرار بدهیم و هر کس اصلاح رو از خودش شروع کنه می تونه ادعای درست کار کردن دولت رو انجام بده . کارمند دولت از وضعیت حقوقی نا راضی هستش ولی وقتی داره کار می کنه به خودش نگاه نمیکنه چند ساعت کار مفید انجام میده و این تسلسل زنجیر وار وارد جامعه می شه و باعث نارضایتی عمومی میشه بدون اینکه هرکس به خودش نگاه کنه ،اگر این وسط یه تحریک خارجی هم وجود داشته باشه دیگه بیشتر.
Iran, Islamic Republic of
داعش را از شرق و غرب تکه تکه میکنیم. اجسادشان را در کیسه زباله میفرستیم برای ترامپ عزیزشان.
Iran, Islamic Republic of
.......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امنیت مرزها یکی ازمهمترین کارهای کشوراست بایستی نیروهای امنیتی رادوبرابرکرد.درداخل کشورهمه بایداتحادخودرا حفظ نمایند .دشمن همواره داخل رارصد میکند .دشمنان جمهوری اسلامی بدانند که اینجا سوریه وعراق نیست اینجا اگرروزی موردهجوم واقع شودگورستان انها خواهدشد.
یونس
Iran, Islamic Republic of
هرگز جرات نداره حمله کنن
ما اگر هیچی نداریم اگر از اختلاس و بیکاری و درمانده هستیم
ولی امنیت داریم حالا اگر حمله کردن به مجلس و ریختن کف خیابون ماه پیش داعشیها این چیزی دیگریست شما گوش ندید به این حرفها و دوروغها ما امنیتمون فول هست تو جهان
احمد نظری
آقا جنگ را ولش به نان شب و بیکاری جوانان بیندیشید .
فرانک
United States
شمخانی با طالبان مذاکره کرده..... خیالتان راحت..... داعش سهله دائیش هم نمیتونه از سد طالبان عبور کنه!!!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
هیچ غلطی اول نمی کنن بخدا کلی از دوستام شهید شدن فقط از خدا میخوام بار دیگه با اینا رو به رو بشم به خونشون تشنم
جنگجو اه
United States
خداوند لعنتشون کنه.
سوران
Iran, Islamic Republic of
...