سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

آسیب‌های اقتصادی بریگزیت برای بریتانیا

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 586998
گزارش فاش شده از دولت انگلیس پیش‌بینی کرده است اقتصاد بریتانیا جدای از اینکه چه نوع توافق تجاری‌ای با اتحادیه اروپا داشته باشد، آسیب خواهد دید. در بدترین سناریو، رشد اقتصادی هشت درصد کاهش می‌یابد.
آسیب‌های اقتصادی بریگزیت برای بریتانیا
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری بازفید گزارش داد، یک گزارش محرمانه که برای دولت بریتانیا آماده شده و دوشنبه افشا شده، نشان می‌دهد تمام صنایع بریتانیا همزمان با خروج این کشور از اتحادیه اروپا آسیب خواهد دید. این یافته‌ها تازه‌ترین موارد شرم‌آور برای دولت ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیاست که با انتقادات تازه‌ای از سوی رهبران اتحادیه اروپا درباره فقدان استراتژی بریگزیت منسجم روبروست.

بازفید گزارش داد: تجزیه و تحلیل‌های مربوط به ژانویه ۲۰۱۸ تحت عنوان "تحلیل خروج از اتحادیه اروپا" به سه سناریوی احتمالی بریگزیت نگاهی انداخته است. محاسبات نشان می‌دهد رشد اقتصادی بریتانیا در یک بازه زمانی ۱۵ ساله تا هشت درصد سقوط می‌کند و این در شرایطی است که بریتانیا از انعقاد توافقی تجاری در آینده با بروکسل ناکام بماند.

در بهترین حالت، جایی که بریتانیا در بازار واحد اتحادیه اروپا می‌ماند اما به عنوان یک کشور غیر عضو، این کاهش به دو درصد می‌رسد. چنانچه بریتانیا بتواند روی یک معاهده تجاری جامع با اتحادیه اروپا به توافق برسد اما خارج از بازار واحد و اتحادیه گمرکی بماند، رشد اقتصادی پنج درصد پایین‌تر از پیش‌بینی‌های کنونی خواهد شد.

طبق این گزارش محرمانه، توافق‌های تجاری جدید بریتانیا با ایالات متحده آمریکا، چین، هند و سایر کشورها رشد اقتصادی را رونق می‌دهد اما جبران ضرر حاصل از درآمد اتحادیه اروپا نمی‌شود. تقریبا تمام بخش‌های اقتصاد بریتانیا جز بخش کشاورزی، تاثیر منفی می‌پذیرد و وضعیت لندن به عنوان مرکز مالی به شدت دچار اضمحلال می‌شود.

این گزارش تازه‌ترین موارد از پیش‌بینی‌ها درباره افول اقتصاد بریتانیا را به تصویر می‌کشد که پس از تکمیل روند جدایی به وقوع می‌پیوندد. اداره خروج از اتحادیه اروپا صحت این گزارش را به چالش نکشیده و تنها گفته است که آماده پاسخگویی به یافته‌های آن نیست. سخنگوی این نهاد گفت: "صراحتا اعلام می‌کنیم که آمادگی ارائه توضیحات کافی درباره جنبه‌های داخلی این کار را نداریم."

یک منبع مطلع در پاسخ به سوال بازفید درباره اینکه چرا این گزارش علنی منتشر نشد، گفت "چون این گزارش مایه خجالت است."  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *