جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتخابات قبرس به دور دوم کشیده شد

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 586570
نیکوس آناستاسیادس رئیس جمهوری بخش یونانی نشین جزیرۀ قبرس که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با "استاوروس مالاس" رقابت خواهد کرد.
انتخابات قبرس به دور دوم کشیده شد
به گزارش جهان نيوزبه نقل از العالم ،نیکوس آناستاسیادس در دور اول انتخابات ریاست جمهوری  50 , 35% و رقیبش مالاس 35 , 30% آراء را به دست آورد .انتخابات ریاست جمهوری قبرس روز یکشنبه برگزار شد و بسیاری از مردم در این انتخابات مشارکت نکردند.

استاوروس مالاس قبلاً وزیر بهداشت بود و در این انتخابات از حمایت حزب کمونیست قبرس برخوردار است.دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بخش یونانی نشین قبرس روز 4 فوریه برگزار خواهد شد.  

آناستاسیادس و مالاس در انتخابات سال 2013 نیز با همدیگر رقابت کرده بودند.حدود 13 , 28% از حائزین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت نکردند. در انتخابات سال 2013 نیز 86 , 16% حائزین شرایط در انتخابات مشارکت نکرده بودند.

با وجود بهبود وضعیت اقتصادی بخش یونانی نشین  قبرس در چند سال گذشته ، میانگین بیکاری در این بخش در پایان سال 2017 به 11% رسید که سومین میانگین بالای بیکاری در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و 25% از جوانان قبرسی بیکار هستند.  
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *