جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

افشای اسامی برخی مدیران دوشغله در برنامه پایش

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 584598
افشای اسامی مدیران مشمول قانون منع بکارگیری در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آلزایمر !!!
Iran, Islamic Republic of
یک بنده خدایی گذشته آن ذخیره نظام را با مدرک زده بود که در طاغوت و روستایش منبع ساواک بوده ولی بجای محاکمه تا بالاترین مقام انقلاب اکنون رشد کرده !!!!!!!!!!!!!! وحقا تا تیتر چنین ذخیره هایی را بزنند من احساس می کنم نکند باز باند... جون هستند اگر اطلایی دارند یاحق
منفرد
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خواهش میکنم
التماس می کنم
در مورد سونامی حضور بازنسشتگان در هلدینگ خلیج فارس و مناقصه های مذاکره ای میلیاردی گزارش میدانی تهیه نمایید
همانگونه که مستحضر هستید
وزارت نفت ،سهام عدالت و صندوق های بازنشستگی از سهام داران عمده این هلدینگ هستند که از سال 1392 از بدنه وزارت نفت جدا گردید و با داشتن حداقل چهارده شرکت پتروشیمی تحت قوانین شرکت های خصوصی قرار گرفت تجربه این نوع خصوصی سازی نشان می دهد که هم فرایندهای مالی،اداری و استخدامی از چشم های تیزبین نهادهای نظارتی حاکمیتی دور نگه می دارد و هم دست مدیران ارشد آنها را در مناقصات و استخدام ها باز می کند.شاهد این مدعا بازنشستگانی هستند که هم محدودیت حقوق دولتی را ندارند و هم سن بازنشستگی خود را با حضرت عزراییل هماهنگ کرده اند.هلدینگی که مدیرعامل و بیشتر اعضا هیات مدیره آن و شرکت های زیر مجموعه بازنشسته هستند آیا می توانند قانونی بر علیه عدم تداوم بازنشستگان به تصویب برسانند ؟
مدیران وزارت نفت اینده شغلی خود بعد از بازنشستگی را در همین هلدینگ ها جستجو می کنند اما سوالی که ذهن خیلی ها را درگیر نموده این است که اگر دولت فعلی واقعاً دغدغه اشتغال جوانان را دارد چرا هلدینگ های زیرمجموعه خود را موظف به اتمام قرارداد با بازنشستگان نمی کند.مگر می شود مدیران عامل هلدینگ خلیج فارس با نظر مساعد مقام عالی وزارت نفت منصوب شود ولی اختیار نظارت موثر بر روند های ناصواب اینچنینی را نداشته باشند؟!!!
سال گذشته مدیران عامل پتروشیمی های برزویه ،پارس ،مبین و بندر امام بازنشسته یا با درخواست بازنشستگی پیش از موعد (با تقبل پرداخت سهم دولت مربوط به آنها) مجدداً در همان سمت با قرارداد جدید و با حقوق جدید ادامه خدمت می دهند؟! اگر قصد بازنشسته شدن در میان بود چرا مجدداً بکار گرفته شدند اگر هم نیاز به خدمات آنها بود چرا بازنشستگی پیش از موعد گرفتند ؟
یا آقای رحیمیان رییس کل مجامع سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی فردای بازنشستگی به همین سمت در هلدینگ خلیج فارس منصوب می گردد.البته چرخه معیوب تمدید مدیریت و عضویت بازنشستگان همین الان هم در این هلدینگ ادامه دارد و مثال هایی ازاین دست فراوان است.
محمد صفاییان مدیر عامل پتروشیمی شرکت پازارگاد سه روز قبل درخواست بازنشستگی پیش از موعد داده است تا مجددا مانند دیگر مدیران پتروشیمی قرارداد جدید منعقد گردد تا قانون محدود شدن سقف پاداش بازنشستگی مصوب سال آینده مجلس و محدود شدن سقف حقو قها را دور بزند.
اما دو پرسش اساسی :
چرا دولت محترم ساز وکاری اساسی برای نظارت بر شرکت هایی که حتی یک درصد سهام دولتی در آن وجود دارد در پیش نمی گیرد تا اموال مردم در فقدان شفافیت مورد بهره برداری ناصواب قرار نگیرد.
کدام نهاد مستقل حاکمیتی مسولیت نظارت بر فرایندهای مالی ،استخدامی،معاملاتی این شرکت های بزرگ عمومی غیر دولتی را که از یک طرف اموال بیت المال در آن گروگان است و از طرفی عنوان خصوصی را یدک می کشند بر عهده دارد ؟


آیا با این رویه ناصواب اجرای طرح کارورزی توسط دولت کاری عبث و سرکاری نیست؟
اگر دولت واقعا دغدغه بیکاری جوانان را دارد این روند ناصواب از بدنه خود اغاز کند.
ازاين مردم خجالت بكشيد از اين جوانان تحصيل كرده بيكار و عاطل و باطل و سر در گم خجالت بكشيد از كسانيكه كه از بيكاري از خانواده خود خجالت مي كند خجالت بكشيد از كساني كه بر اثر فشار اقتصادي به هر نوعي در دام كار خلاف مي افتند خجالت بكشيد .
بجاي اين همه نيروي ماهر و درس خوانده داراي نيروي جواني،بيكار چرا از جند شغله ها چرا از بازنشسته ها چرا از دو تابعيتي هاي كه ماهي يكبار هم در محل كار خود نيستند استفاده مي كنيد . تا كي با مردم دروغ مي گوييد فردايي كه هم انتخاباتي باشه با هزاران وعده و وعيد راي مردم را جمع مي كنيد همينكه رايي به شما داده شد به جاي اينكه در خدمت صاحبان راي ها باشيد آن را پشتوانه اي بر اي خلاف كاري خودتان محسوب مي كنيد