شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
مشاور سیاسی اسد:

تجاوز ترکیه به عفرین با حمایت آمریکا انجام شد

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 584326
مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت که تجاوز ترکیه به عفرین بدون چراغ سبز و حمایت آمریکا امکان پذیر نبود.
تجاوز ترکیه به عفرین با حمایت آمریکا انجام شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، بثینه شعبان یکشنبه شب در دیدار با هیاتی از وزارت خارجه چین افزود: تجاوز ترکیه تکمیل کننده تصمیم آمریکا برای تشکیل نیروهای غیر قانونی در مرزهای سوریه است.وی ادامه داد: هدف آمریکا از این اقدامات، طولانی کردن زمان جنگ و بستن مسیر حل و فصل سیاسی بحران و سرکوب پایداری سوریه است.

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: تصمیم آمریکا برای تشکیل گروه های مسلح متشکل از 30 هزار مزدور برای استقرار در مناطق مرزی سوریه با عراق و ترکیه محکوم است و با هدف قطع ارتباط میان سوریه، عراق و ایجاد مکانی امن برای مخالفان انجام می شود.

وی تصریح کرد: این گروه ها غیرقانونی و اشغالگرند زیرا بدون موافقت سوریه درخاک این کشور حضور دارند. شعبان گفت: سوریه با تمام اقدامات تجزیه طلبانه مخالف بوده و هدفش ایجاد حل و فصل فراگیر است تا بتواند منافع ملت خود را تامین کند.

شعبان افزود: حکومت سوریه خواستار نقش آفرینی کشورهای دوست مانند چین، روسیه و ایران در مرحله بازسازی کشور است و به نبرد خود با تروریست ها تا زمان نابودی تمامی آنان و بازگرداندن زندگی طبیعی و امنیت و ثبات به تمام مناطق سوریه ادامه می دهد.

معاون مدیر کل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه چین نیز بر آمادگی کشورش برای همکاری با سوریه در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و راهبردی به ویژه در مرحله بازسازی تاکید کرد.
'
فونگ بیائو' گفت: چین در جنگ با تروریسم درکنار سوریه است و از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی مخالفت با هرتلاشی برای تقسیم این کشور دفاع می کند.وی از علاقه مندی چین به شرکت فعال در کنفرانس گفت و گوهای سوری – سوری در شهر سوچی روسیه خبرداد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *