يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۴
۷۹

به بهانه بریدن دست یک سارق در خراسان/ لطفا اجرای حدود الهی را متوقف کنید!

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 583833
حدود الهی هر چند ظاهری خشن داشته باشد و اجرای در ملأ عام آنها احساسات و عواطف عده از انسانها را فارغ از نگاه عقلانی آنها خدشه دار کند، سرشار از حکمت و مصلحت برای جوامع بشری و شرط لازم برای تحقق امنیت و عدالت اجتماعی است.
به بهانه بریدن دست یک سارق در خراسان/ لطفا اجرای حدود الهی را متوقف کنید!
گروه سیاست جهان نيوز؛ مهدی نصیری: خبر بریدن دست یک سارق حرفه ای و با سابقه در خراسان بازتاب گسترده ای در میان رسانه ها داشته است. رسانه های دشمن و غربی از منظر حقوق بشری و از این زاویه که بریدن دست دزد اقدامی خشن و غیر انسانی است به اجرای این حکم تاخته اند. 

بنده هم می خواهم با اجرای این حد الهی مخالفت و از آن اعلام انزجار کنم اما نه از زاویه نگاه غربی ها و دولتهای مدرن غربی که بنیانگذار خشن ترین تمدن در طول تاریخ بشر بوده و خشونت فلسفی و علمی و تکنیکی شان  بشر و حیوان و طبیعت را در آستانه تباهی و نابودی قرار داده است و مزورانه و ریاکارانه با سلاح حقوق بشر به اعمال فشار بر دولتها و ملتهایی می پردازند که طوق بندگی لییرال دموکراسی غرب را به گردن نمی اندازند  و در همان حال از سفاک ترین رژیمها مانند رژیم اسراییل و عربستان و میانمار دفاع می کنند.  

حدود الهی  هر چند ظاهری خشن داشته باشد و اجرای در ملأ عام آنها احساسات و عواطف عده از انسانها را فارغ از نگاه عقلانی آنها خدشه دار کند، سرشار از حکمت و مصلحت برای جوامع بشری و شرط لازم برای تحقق امنیت و عدالت اجتماعی است و از همین روست که امام کاظم علیه السلام فرمود: اجرای یک حد الهی  برای اهل زمین سودمندتر از باران چهل روزه است. (تهذیب الاحکام شیخ طوسی)  

اما مساله مهم این است که دین یک منظومه منسجم است که باید تلاش کرد همه اجزای آن مورد اهتمام و تحقق قرار بگیرد و چنانچه به هر دلیلی برخی از اجزای این منظومه، مغفول و متروک  واقع شود و به خصوص به اصول و ارکان آن مانند قسط و عدالت پرداخته نشود و حکومت چه از سر سستی و ناتوانی و چه ازسر بی اعتقادی و آلودگی کارگزاران قضایی و اجرایی و قانونگذاری اش، از اجرای متوازن و غیر تبعیض آمیز احکام و حدود الهی سرباز بزند، اجرای یک حد فرعی الهی نه تنها حکمت و ارزش موجود در بطن آن را محقق نخواهد کرد و اسباب اقتدار حکومت نخواهد بود بلکه مایه تضعیف و ادبار آن خواهد بود. دو روایت بسیار گویا در این زمینه وجود دارد: 

1. زنی در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله {که ظاهرا از خانواده و عشیره ای متنفذ بود} در غزوه فتح سرقت کرد. کسانی نگران از اجرای حد بر او شدند و در صدد بر آمدند با واسطه قرار دادن اسامه بن زید که شخص محبوب پیامبر بود، مانع از اجرای حد شوند. وقتی اسامه درخواست خود را با پیامبر در میان گذاشت، رنگ رسول خدا دگرگون شد و به اسامه فرمود: آیا در مورد اجرای حدی از حدود الهی {در مورد فردی صاحب نفوذ} شفاعت می کنی؟! همان شب رسول الله در مسجد خطابه خواند و فرمود: بنی اسراییل از آن رو نابود شدند که وقتی شخص متنفذی سرقت می کرد، او را رها می کردند اما اگر سارق فرد ضعیفی بود، حد الهی را در مورد او اجرا می کردند. انگاه رسول الله صلی الله علیه و آله فرمان اجرای حد را صادر کرد. (الصحیح من سیرة النبی الاعظم)

2. امیرالمؤمنین علیه السلام در روایتی، عوامل ضعف و زوال حکومتها را چهار چیز اعلام می کنند که دو عامل آن عبارت است از: 1. ضایع کردن اصول و ارکان دین، و در همین حال: 2. تاکید و پافشاری و سخت گیری در مورد اجرای فروع دین. (غرر الحکم و دررالکلم) 

امروز بر هیچ کس، ضعف نظام در برخورد با فاسدان و سارقان دانه درشت از بیت المال و مجازات بدون تعلل آنها پوشیده نیست و این دردی کهنه و جانکاه برای همه کسانی است که حامی و پشتیبان این نظام هستند و برای تقویت و بقای آن تلاش می کنند. هم اکنون بعضی از بستگان مقامات عالیرتبه در هر سه قوه دارای پرونده هایی با مضمون فساد اقتصادی در دادگستری هستند که در باره آنها نه اقدام لازم صورت می گیرد و نه اطلاع رسانی به مردم انجام می شود. معاون رییس جمهور سابق که تخلفش در زمان مسئولیت و برقراری دولت قبلی مسلم بود، به حال خود رها می شود و بعد از گذشت چندین سال از پایان مسئولیتش پرونده او به جریان می افتد و او اکنون  طلبکارانه به دستگاه قضا حمله می کند و پرونده فساد بستگان مسئولان بلند پایه فعلی را به رخ قوه قضاییه می کشد و آن مسئول عالیرتبه دیگر تهدید می کند که اگر پرونده فساد برادرش مورد رسیدگی قرار بگیرد، اعلام جنگ می کند. 

دست دزد گله گوسفند خراسانی در شرایطی قطع شده است که گفته می شود دادگستری برای برادر یکی از مسئولان عالیرتبه دولت، به دلیل تخلف در یک بانک خصوصی، شش هزار میلیارد تومان وثیقه بریده و یا خواهد برید و هیچ اطمینانی هم نیست که حد الهی در مورد این سارق بزرگ در نهایت اجرا شود. 

وقتی اوضاع  اجرای عدالت قضایی در کشور چنین است باید با صدایی رسا از قوه قضاییه در خواست کنیم که اجرای حدود الهی را به حکم شرع و عقل هر چه سریعتر متوقف کنید و مایه تضعیف بیشتر دین و جمهوری اسلامی نشوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
دزدیهای صدها میلیاردی مرتضی رفیق دوست ها، شهرام جزایری ها، مهدی هاشمی ها، بابک زنجانی ها و ...هیچکدام به قطع دست منجر نشده، دزد دو تا گوسفند را دست می برند!
Iran, Islamic Republic of
حرفی که می زنم اصلا به این معنی نیست که قوه قضاییه نباید با فسادهای بزرگتر از دزدیدن یک گوسفند، مبارزه ی جدی و عادلانه داشته باشد. اما خوب است شما و خیلی های دیگر توجه داشته باشید که سرقتی که حکمش قطع انگشتان دست است، شرایط و قیود زیادی دارد و فقط به زیاد یا کم بودن مال دزدیده شده ربط ندارد. شاید حدود 15 شرط برای قطع دست دزد وجود دارد که حتی اگر یکی از آنها نباشد، اگر فرد هزاران سکه ی طلا هم دزدیده باشد حکمش قطع دست نیست؛ ولو اینکه مثلا اعدام باشد. این جزئیات را می توانید در کتب فقهی ببینید.
Canada
خب چرا برای مردم عادی همیشه این شرایط آماده هست ولی برای مسئولین هیچ وقت این شرایط محیا نیست؟
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار، بنده دنبال جدل نیستم. نکته ای فقهی گفتم. دنبال دفاع از قوه قضاییه یا حمله به آن هم نیستم.
و مهیا نبودن شرایط برای قطع دست برخی، به معنی مجازات نشدن نیست. چه بسا مجازاتی سنگین تر از قطع چهار انگشت برای امثال اختلاسها وجود داشته باشد
United Kingdom
دوست عزیز فکر کنم شما متوجه قضیه نشده اید !! مسله فقط قطع دست و حدود فقهی نیست بلکه تاثیر ان بر جامعه هستش.فارغ از تبلیغات منفی خارجی ها تاثیرات سویی بر روان افراد داخل کشور دارد. همه از خود میپرسند چرا سارق بیچاره و مستمند چند گوسفند باید دستش قطع شود اما اشخاصی با فسادهای مالی چندین هزار برابری ثابت شده در دادگاه صاف صاف تو جامعه در حال تردد هستند !!؟؟ مگر نه اینکه یکی از ضرورت های حدود اسلامی تاثیر بر جامعه و اصلاح ان است!! !؟؟ ایا با برخورد شدید با دزد گوسفند جامعه اصلاح میشود یا جاری کردن حد بر سارقین چند میلیاردی بیت المال!؟؟ فراموش نکردیم که پارسال هم چندین کارگر بدبخت را بعنوان جاری کردن حد ذر یکی از معادن را بخاطر اعتراض شلاق زدند !!؟ ایا وضعیت بهتر شد!؟ بیشتر باید مواظب غضنفران تا داخلی بود تا کشورهای خارجی
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
یادت رفت خاوریها و معاون اول استان قدس رضوی و شهرداری تهران و بقایی و رحیمی و احمدی نژاد و ...................... رابگی خواستم بگم که کامل بشه . چه گلستانی هست ایران به به.......
Iran, Islamic Republic of
با مطالعه حرف بزن.رحیمی دزدیش این بوده که پولیو که باهنر گفته گرفته و داده به ...
Iran, Islamic Republic of
معاون استان که از رفقای هاشمی بوده؛
از همه اینها بگذریم این دفاع شما مشخص می کنه که قطعا ...
Iran, Islamic Republic of
اگه دزدها دزدی می کنند اختلاس می کنند بخاطر وجود پیاده نظام های چون توست
مهدی هاشمی ها و صفدرها با حمایت افرادی چون تو هستند که دزدی می کنند.
معاون اول آستان قدس در زمان تولیت قبلی بود که تولیت بعدی کشف کرد. تخلف را جناحی نکن عزیزم
000
Denmark
احمدی نژاد کجا دزدی کرده. به سنگینی گناه تهمت هم آشنا هستی
Iran, Islamic Republic of
از قلم انداختی کرباسچی جزایری فاضل لاریجانی مهدی هاشمی رفسنجانی مهدی جهانگیری حسین فریدون و.......آسیاب به نوبت باید قطع دست از این ها شروع می شد به ترتیب باید ریشه ی فساد قطع می شد تا به شاخ و برگ برسه ولی همه چیز وارونه شده
Iran, Islamic Republic of
دو تا ؟! بابا یارو سارق حرفه ای و سابقه دار بوده
Iran, Islamic Republic of
تو و مهدی نصیری ... از کجا تشخیص دادین
Iran, Islamic Republic of
مقایسه نکنیم
اطلاعات مذهبیمان را بالا ببریم
محمدحسن
Iran, Islamic Republic of
قطع انگشتان دست دزد 27 شرط دارد
آیا این شروط رعایت شده است؟
آیا این قطع انگشتان دست برای دزدهای بزرگ (شاه دزدها) هم اجرا می شود؟
این گونه اجرای احکام فقط و فقط بدبینی ایجاد می کند
میلاد
Iran, Islamic Republic of
قوه قضایه چرا دست ملحد که اسم الله روی پرچم جمهوری اسلامی نقش بسته بود آتش زد را قطع نکرد تا عبرت بشود برای بقیه کافر ها حالا سران دزدهای بیت المال پیش کشش
Iran, Islamic Republic of
من موندم كيا به يه همچين كامنتي مثبت ميدن. راستي دين خدا بازيچه شده هر كي براي خودش حد تعيين مي كنه.
عمار
Iran, Islamic Republic of
اجرای حدود الهی بسیار عالی ومصلح جامعه است.
اما ایکاش این حدود در مورد ابر دزدان وغارتگران بیت المال که عمدتا دستی برقدرت دارند .ویا پشتشان بر قدرت وثروت گرم است .نیز اجرا میشد.
اجرای قوانین الهی تضمین آرامش وامنیت وسعادت جامعه انسانی را بدنبال داردبرخلاف قوانین بشری که خود دارای نواقص بسیار است.
واما در مورد غرب چرا آنجا که شیخ نمر گردن زده میشد آنهم بخاطر ابراز عقیده هیچ یک از به اصطلاح حقوقدان های جهان کفر صدایشان در نیامد؟ وچرا محکوم نکردند ؟
چرا در مقابل قتل عام کودکان بیگناه یمنی لال هستند؟
چرا در مقابل قتل عام مسلمانان بیگناه روحینگیایی مثل کبک عمل کردند؟
چرا صندلیهای الکتریکی دارند؟
چراگوانتانامو دارند؟
چرا درمقابل جنایتهای سوریه ،عراق،افغانستان،بوسنی،و.......سکوت مرگبار داشتند وخود نیز سلاح به جانیان این سرزمینها دادند؟
حالا برای یک دزد اشک تمساح میریزند!!!
اگر مردم همه به آگاهی برسند واین موضوعات را کنار هم بچینند دیگر دکان شیطانی آنها مشتری نخواهد داشت .ودنیا به دنیا پاک تبدیل خواهد شد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هر چه بلا در این چند سال در این خصوص بر سر نظام عزیزمان امده نه تنها ازسر عطوفت که از سر سهل انگاری واغماض مسئولین ذیربط بوده است
Iran, Islamic Republic of
مراجع شیعه در تعریف دزد وحد ان وارد شوند ودر مورد دزدی اطلاع رسانی نمایند که ایا حق الناس حد دارد. مصرف بدون کارشناسی منابع کشور حد دارد دزدیدن اعتماد مردم حد دارد........والی آخر
Iran, Islamic Republic of
حدود وضعش مشخص است
هم در جلد دوم تحریر الوسیله امام خمینی رضوان الله تعالی علیه می توانید ببینید و هم بایستی توی قانون مجازات اسلامی آمده باشد
United Arab Emirates
چرت نگو همه شدن عالم دین فقیه
Iran, Islamic Republic of
توهین چرا ؟
بنده آدرس کلی دادم
اما آدرس دقیق :
تحریر الوسیله امام راحل رحمة الله علیه جلد چهارم ( همراه با ترجمه البته بدون ترجمه اش دو جلدی است در جلد دوم قرار می گیرد ) صفحه ۲۲۰ به بعد ، حد سرقت و احکام و شرایط آن آمده است
چون شماره نوبت چاپ نیامده ، احتمالا چاپ اول بوده باشد
مترجم هم علی اسلامی است
Iran, Islamic Republic of
اگر این رویه دست قطع کردن باب شود و از این به بعد اجرا شود دزدی ها هم کمتر میشود.
ان شاالله ادامه دار خواهد بود و قوه قضائیه قدرتمندانه و عادلانه در برابر همه خواهد ایستاد و به رسالت خودش پایبند خواهد بود.
اگر دزدی ها اینقدر زیاد شده بخاطر این است که در اجرای حدود الهی کوتاهی های بزرگی شده.
Iran, Islamic Republic of
جرم و مجازات باید تناسب داشته باشن
اگه اینطور باشه اعدام بیشتر کارسازه
Iran, Islamic Republic of
تناسب جرم و مجازات را بهتر از آفریدگارمان می دانیم ؟!
Iran, Islamic Republic of
قطع دست دزد حکم الهیه?
میشه لطفا یکی براساس قرآن این رو توضیح بده?
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز یک خرده به خودت زحمت بده، بجای مطالعهٔ ۲۴ ساعته تلگرام و اینستاگرام، ده دقیقه از آنها وقت بگیر قرآن را مطالعه کن تا به آیه "السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما..." برسی و....
Iran, Islamic Republic of
ممنون از پیشنهادتون،اتفاقا من قرآن مطالعه میکنم و هدفم از این سوال اشکالی بود ک برام پیش اومده بود و پرسیدم اما متاسفانه منتشر نشد.سوالم مربوط ب مقایسه ی این آیه با آیه 31سوره ی یوسف بود در رابطه با مهمانی زلیخا از زنان مصر و اتفاقاتی ک افتاد.
امیدوارم این یکی منتشر شه چون واقعا برام سواله
Iran, Islamic Republic of
ماجرای زنان مصر ربطی به حکم دست سارق ندارد. طبق آنچه از ظاهر قرآن به دست می آید آنها با دیدن حضرت یوسف حواسشان پرت شد و دست خودشان را زخم کردند.
Iran, Islamic Republic of
از ظاهر قرآن ک برمیاد در هر دو آیه از کلمه ی قطع استفاده شده.اما چرا در آنجا باید بمعنی زخم شدن بگیریم و در اینجا ب معنی قطع کردن جای سوال است
Iran, Islamic Republic of
قطع در عربی به هر دو معنی به کار می رود؛ همان طور که ما هم در فارسی وقتی دستمان را با چاقوم زخم می کنیم می گوییم دستم را بریدم و اگر دست کسی هم کلا جدا شود می گوییم دستش را بریدند.
گیرم زنان مصر هم دستشان را کلا قطع کرده باشند؛ چه ربطی به این بحث دارد؟!
Iran, Islamic Republic of
قطع کردن ، شامل قطع کردن پوست ، گوشت و استخوان همه می شود

در موضوع زنان دعوت شده توسط زلیخا قراین وجود دارد که منظور قطع استخوان نیست
چرا که فشار وارده بر کارد میوه خوری قاعدتا نمی تواند برنده استخوان باشد

اما در مورد قطع دست دزد ، علاوه بر عمل پیامبر صلی الله علیه و آله که معنای قطع را عملا نشان داده اند
با معنای قطع هم تناسب بیشتری دارد
چرا که قطع را به معنای ابانه ( از هم جدا کردن ) معنی کرده اند
Iran, Islamic Republic of
پس این حکم رو از سنت پیامبر گرفتیم نه قرآن.چون اگر این قصه های های پیامبر و امامان نبودن با توجه ب آیه ی 31 سوره ی یوسف لغت قطع کردن میتوانست ب معنی زخم کردن باشد.
برای یک آیه ک نمیتونیم خودمون منظور بسازیم.باید از بقیه ی آیات کمک بگیریم.
Iran, Islamic Republic of
سنت پیامبر صلی الله علیه و آله همان اعتبار دارد که قرآن

اصولا پیامبر و خاندان طاهرینش علیهم السلام قرآن ناطقند

بینونتی به هیچ وجه وجود ندارد


قطع در لغت عرب در اصل به معنای جدا کردن است
و زخم هم یا به اعتبار جدا شدن دو بخش از پوست است یا استعمال مجازی و با توجه به قرینه است
مصباح المنیر : ... و قطعت الید تقطع من باب تعب إذا بانت بقطع أو علة ؛
ملاحظه می کنید که قطع ید هنگامی گفته می شود که دست با بریدن یا بیماری جدا شده باشد
و در واقع معنای اصلی همان جدا کردن است
Iran, Islamic Republic of
ممنونم از شما.متوجه هستم ک در نسبت ب پیامبر خیلی چیزها گفته شده مثل سنگسار یا نجاست سگ ک در قرآن اثری از اینها نیس.برای من قانع کننده نیس از طرف پیامبری ک بی سواد بود این همه حکم بدون هیچ تحریفی بعد از اینهمه زمان و در شرایطی ک بعد از پیامبر حکومت اسلامی در دست دشمنان اصلی ایشان افتاد بما رسیده باشه.برای همین اصرار داشتم از قرآن باشه ک گویی حدسم درست بود.بهرحال ممنون از توجه ای ک بمن اختصاص دادین
Iran, Islamic Republic of
نداشتن سواد در مورد پیامبر صلی الله علیه و آله حکمت خاص خودش را دارد که دیگران بدانند که
کسی قرآن با آن عظمت را آورده که کلاس درس معمولی ندیده
و در واقع آن عدم سواد در نشان دادن اعجاز قرآن ذی سهم است

اما گذر زمان یا حکومت حکام جور را عامل تردید ندانیم
چرا که مساله احکام و اثبات آنها با بررسی همه جوانب صورت می پذیرد
از جمله سند روایات است
در مورد قطع ید ( و به معنای جدا کردن بودن آن ) هیچ تردیدی بین طوایف مسلمین نیست
ما هم که از طریق اهل بیت علیهم السلام احکام را اخذ می کنیم هیچ جای تردید در این زمینه نداریم
قطع همان طور که از کتب لغت پیداست در اصل به معنای جدا کردن است
و به معنای خراش آمدن را بایستی یا از باب قطع پوست بودن و وجود قرینه و نشانه بر اندازه مذکور دانست
یا از باب کاربرد مجازی دانست
بنا بر این ما هر جا قطع را ببینیم که استعمال شده
اولا بایستی به معنای حقیقی آن که ابانه (جدا کردن) باشد حمل کرد
مگر آن که نشانه ای برخلاف وجود داشته باشد
همانند قطع دست در قضیه زنان مدعو زلیخا
که روشن است در پاک کردن میوه قطع به معنای جدا کردن اتفاق نمی افتد
Iran, Islamic Republic of
در موضوع معنای قطع دست

کافی است که کتب لغت را ببینیم
می دانیم که خداوند در قرآن می فرماید که هر پیامبری را به زبان قومش فرستادیم
و می دانیم که برای فهمیدن معنای کلمات زبان هر قومی بایستی به لغت شناسان آنها رجوع کرد چرا که آنان کارشناسان و خبرگان شناخت معانی واژها هستند
وقتی کتب لغت عرب را باز می کنیم
آنها قطع را به ابانه ( یعنی جدا کردن ) معنی کردند
پس اگر در جایی مثل « قطعن أیدیهن » در معنای قطع دچار سوال شدیم
یا آن را هم نوعی قطع همراه با نشانه آن می دانیم
یا می گوییم معنای دیگری و مجازی است
که همراه قرینه و نشانه آمده است
United Kingdom
دقیقا هم ...چنین برداشت سطحی و بدون تفکر از ایه ای که در مورد قتل است را دارد
Iran, Islamic Republic of
"معاون رییس جمهور سابق که تخلفش در زمان مسئولیت و برقراری دولت قبلی مسلم بود،" جناب مهدی خان نصیری، چگون تخلفات بقایی در زمان مسؤلیتش برای حضرتعالی مسلم بوده؟ مدارکش نزدتان بود یا احیانا به مقام عالِم الغیب و الشهاده نائل شده‌اید؟ اتقوا الله
Iran, Islamic Republic of
مائده ۳۸

(و السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما جراء بما کسبا نکالا من الله و الله عزیز حکیم ):(دستان مرد دزد و زن دزد را به سزای آنچه کرده اند وبواسطه ومجازاتی ازناحیه خدا، قطع کنید وخدامقتدری شکست ناپذیر وحکیم است )
Iran, Islamic Republic of
ممنون،میشه لطفا این آیه رو با آیه ی مربوط ب بریدن دست زنان زمانی ک یوسف وارد شد در سوره ی یوسف مقایسه کنید
Iran, Islamic Republic of
السارق و السارقة فاقطعوا ایدیهما
سوره ی مائده، آیه ی 38
وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُمَا جَزَاءً بِمَا كَسَبَا نَكَالًا مِنَ اللَّهِ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (سوره مائده، آيه 38) و مرد سارق و زن سارق را دستانشان را قطع کنید که این جزایی است در مقابل آنچه انجام داده اند، و کیفری از سوی خداوند است و خدا باعزت و باحکمت است.
البته به شرطی که اول دانه درشتهای پنهان در حاکمیت مجازات شوند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تخلف مسلم آقای بقایی چیست جناب نصیری؟
از خدا بترسید.
راستی چرا از بین همه این کسانی که نام بردید فقط احمدی نژادی ها خواسته شان برگزاری دادگاه علنی است؟
Iran, Islamic Republic of
اگر افراد صاحب تریبون خدا ترس بودند که کلامشان اینقدر بی خاصیت و بی اثر نبود.هرچند که سخن پیغمبر(ص) را تکرار کنند.
بهرحال این حقیر باور دارم که احکام خدا تعطیل بردار نبوده و برکاتش هم غیر قابل محاسبه اند.
همین حالا که فقط یک حکم شرعی اجرا شده ضمن مشاهده برخی مخالفت ها، شاهد مطالبه عمومی برای صدور احکامی مشابه برای دانه درشت ها نیز هستیم. گناه و جرم بزرگ و کوچک دارد ولی فقیر و غنی ندارد. حتی اگر از فقرا شروع کنند مرتکب خلافی نشده اند و با مطالبه عمومی بالاجبار به دانه درشت ها هم خواهند رسید.
ناشناس
United States
اسلام دین مترقی هست. احکامش هم متناسب با زمان استفاده می شه. همون طور که مثل گذشته سوار شتر نمی شیم. درمورد حدود هم مجازاتهای جایگزین در قانون تعبیه شده که می شه همونها رو استفاده کرد. قطع دست تخم مرغ دزد و گوسفند دزد به اندازه ی برخورد با دانه درشتها موثر نیست. فراموش نکنید کسی که فقیر باشه و همه ی راه ها رو امتحان کرده باشه ونتیجه ای نگرفته باشه یا باید همین جور بمونه تا از گرسنگی بمیره یا بالاجبار از طریق همین جرم دزدی مایحتاجشو تامین کنه. گناه اصلی به گردن اون مدیرانی هست که ماهی ده میلیون بیست میلیون حقوق نجومی می گیرن ولی یه عده کمترین سهمی از بیت المال نصیبشون نمی شه. بالاخره شکم انسان هم باید سیر بشه. چقدر به فرد نیازمند بگیم نخور؟؟؟
پ.ن:تمام اینها رو نگفتم تا بگم دزدی کارخوبیه یا نباید با دزدها برخورد کرد. بلکه می خوام بگم تا علت درست نشه برخورد خالی با معلول هیچ مشکلی رو حل نمی کنه.
Iran, Islamic Republic of
تناسب نه
تشبیهتان هم ...

زمان و مکان اگر تاثیر در موضوع و شرایط حکم ایجاد کردند
آن موقع حکم ممکن است ...
همین جوری ...
Iran, Islamic Republic of
مترقی بودن اسلام به این نیست که احکامش عوض شود!
شتر سوار شدن که حکم اسلام نبوده! خوب است در زمینه ای که تخصص نداریم ورود نکنیم.
Canada
دست دزد گله گوسفند خراسانی در شرایطی قطع شده است که گفته می شود دادگستری برای برادر یکی از مسئولان عالیرتبه دولت، به دلیل تخلف در یک بانک خصوصی، شش هزار میلیارد تومان وثیقه بریده و یا خواهد برید .
Iran, Islamic Republic of
نمیشد برا این دزد بیچاره هم چند تا گوسفند وثیقه گذاشت؟؟
Iran, Islamic Republic of
خوب و درست و صحیح و اسلامی ؟؟؟؟؟!! حالا ما منتظریم مشاهده کنیم ببینیم که آن عده ای که غارت بیت المال و بانکها و سازمانها را کرده اند حکم آنها چیست و چگونه ؟؟؟؟؟!! در انتظاریم !!!!
فقط افتابه دزدودزد است .بقیه اختلاسگرهستند وپرونده ها تحت بررسی .اسم دزد های برگ را اختلاس میگذارند.تحت بررسی/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تصور میفرمایید اگه در این سرزمین این حکم مقدس الهی بطور عادلانه وقاطع جای بشه از مسئولین اسبق وسابق وحال چند نفر دو دستی میمانند. بدینجهت با پیشنهاد راوی موافقم که تعطیل شود.
Iran, Islamic Republic of
وقتی بالاترین مقام اجرایی کشور پشت تریبون میگوید این اختلاس نیست بلکه بدهی معوقه است من و شما چی باید بگیم؟!
Iran, Islamic Republic of
...
عبدا...
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالى
از رئيس محترم قوه قضائيه درخواست مى كنيم براى شادى دل ملت وكورى چشم دشمنان انقلاب
دستور محاكمه علنى منسوبان نظام از برادرخودشان،
برادر رئيس جمهور،برادر معاون اول ، معاونين و
مسؤلان دولت قبل و........تمامى دانه درشتها را
بدهندتا هم منتقدان غيرمنصف ومخالفان قسم
خورده را به خفگى واداركنند وهم شاهدحمايت تمام
وكمال مردم ازاين كار حق ايشان ونظام باشند .
به اميد اين دستور انشاا..... تعالى .
رحمان
دزد و خائن قبلی و بعدی نداریم لطفا تمایل حزبی را داخل خیانت در بیت المال نکنیم
United States
همان شب رسول الله در مسجد خطابه خواند و فرمود: بنی اسراییل از آن رو نابود شدند که وقتی شخص متنفذی سرقت می کرد، او را رها می کردند اما اگر سارق فرد ضعیفی بود، حد الهی را در مورد او اجرا می کردند. انگاه رسول الله صلی الله علیه و آله فرمان اجرای حد را صادر کرد. (الصحیح من سیرة النبی الاعظم)

با این حساب مملکت ما هم به سرنوشت بنی اسراییل دچار میشه
Iran, Islamic Republic of
شده خبر نداری .....دزدان با چراغ که گزیده تر می برند کانادا را مگر نمی بینی ...پورسانت بگیران کرسنت ....نجومی بگیران پر قدرت راس کار ....
Iran, Islamic Republic of
حكت و مصلحت ؟؟
خوب داعش هم حدود شرعي رو اجرا ميكنه پس چرا ما باهاش. مشكل داريم ؟؟
واقعا درآمد تورريستي خوبي ميشود كه بيان ايران ... رو ببينن!
Iran, Islamic Republic of
چيه خودتون هم خجالت ميكشيد كه قرون وسطي هايي هستيد تو متن اصلي سانسور كرديد
حامد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما آقای نصیری
ای کاش دوستانی که کامنت میذارن به دور از جانب داری و غرض ورزی قضاوت کنن براستی بین کارگزارها و مسئولین و دولتمردهای این سه دهه اخیر چند نفر انسان صالح و شایسته و پاکدست می شناسید که دغدغشون اجرای عدالت و خدمت به مردم باشه؟ برای کی گریبان چاک می کنید؟؟
Iran, Islamic Republic of
میدونید که بفرموده ریاست محترم جمهور بهتر و شایسته تر از اینهایی که سی چهل ساله دارن کشورو اداره میکنن وجود نداره .... باور کنید ... قسم خورد
Iran, Islamic Republic of
درسته الان داستان ما شده داستان بینوایان که بخاطر یک قرص نان محکوم میشود. متاسفانه در مورد اختلاس و رانت و رانت خواری و زمین خواری و غیره قانون شفاف و مستقل و دقیق نداریم. اینکه دقیقا اختلاس تعریفش چیست خیلی مهم است. مثال: 1-کسی که کار بانکی و کلان انجام میدهد هر سال ممکن است اشتباهاتی داشته باشد که کلان هم هستند ولی قصد اختلاس نداشته ولی ممکن است 2-چند نفر دست به دست هم بدهند و با پشتیبانی همدیگر طراحی کنند برای اختلاس دائمی سیستمی مثلا روزانه از هر حساب چند ریال که ممکن است تا چند سال هم کشف نشود اما از قضا زود کشف بشود. کدامش و چه میزان باید مجازات شود؟!
با اينكه دزدي كار ناشايست و ناپسندي و موجب تضييع حقوق مردم مي گردد. ولي زمانيكه هر روز شاهد اختلاس و دزدي چند هزار ميلياردي هستيم عاملين آنها ازادنه دارند خوش گذراني مي كنند و حتي كساني هم از آنها حمايت ميكنند . بريدن دست دزدي كه چند تا گوسفند دزده است موجب تمسخر قرار مي گيرد . با اين عمل قانون شرع زير سوال رفت آيا قانون فقط براي كساني است كه پشتيباني را ندارند .
و اما وقتي مردم مي بنند كسي با دزدهاي بزرگ كاري ندارد دزدي در جامعه قطعا بيشتر خواهد
Iran, Islamic Republic of
همیشه کسانی احکام دینی را به سخره گرفته اند

اگر بنا بر عقب نشینی بود الآن اثری از نمادهای دینی نمانده بود
م بهرامی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در روستاهای شهرستان محلات چند نفر اقدام به دزدیه ی گوسفندان می کنن و نا امنی بوجود آوردند از دادستان محترم می خواهیم که رسیدگی کند واقعا منطقه را نا امن کردن و اگر دست یکی از ایشان قطع شود بسیار خوشحال می شویم و از اظهارات بی پایه خود داری کنید لازمه برخورد بشه
Iran, Islamic Republic of
باید دست و گردن کسانی که حکومت را از ملت دزدیدند و حامیان گور به گور شده شان را قطع کرد نه آدم هایی که از بیچارگی و فلاکت مجبورند چیزی بدزدند. ...
Iran, Islamic Republic of
بیچارگی و فلاکت ؟!

إن الله هو الرزاق
همانا خدا روزی رسان است

کسی که مسیر روزی حلال را رها کند
یا با معصیت راهش را ببندد
گرفتار حرام خوری می شود

مجازات مرتکبان مفاسد اقتصادی کلان را دنبال کنیم
اما به خاطر آنها حق تعطیل حدود یا توصیه به آن را نداریم

قطعا توصیه به توقف یا تعطیل حدود معصیت است
و انعکاس معصیت هم معاونت بر اثم و معصیت

نکنیم
Iran, Islamic Republic of
دست آفتابه دزد را قطع کنید و شاه دزدان را به پستهای بالاتر و مهمتر بگمارید
Iran, Islamic Republic of
سرقت و خیانت در امانت دو بزه است

مخلوطشان نکنیم

البته بایستی خائنان به امانت و بیت المال به سختی و اعلی درجه مجازات شوند

اما به خاطر بزه های بزرگ
بزه کوچک تر را ناچیز نشماریم
و بزهکار را تبرئه نکنیم
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و احترام
دزدی بیت المال، در حکم محاربه است و سزای آن در حکومت اسلامی اعدام می باشد اما ......
یخ
Iran, Islamic Republic of
اول باید دست خودشان قطع کرد بعد مردم
علی
Iran, Islamic Republic of
پس باید دست حسین فریدون،مهدی جهانگیری .... را هم قطع کنید