سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

یونیسف: ۴ میلیون کودک درعراق به کمک نیاز دارند

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 583651
یونیسف اعلام کرد، کودکان عراقی نیمی از جمعیت ۲.۶ میلیونی آوارگان در این کشور را تشکیل می‌دهند و خشونت‌های مستمر تلاش‌ها برای رفع مشکلات آنها را با مانع مواجه می‌کنند.
یونیسف: ۴ میلیون کودک درعراق به کمک نیاز دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پیتر هوکینز، نماینده عالی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد اظهار داشت: در نتیجه درگیری‌ها و عدم سرمایه‌گذاری در طول سال‌های اخیر و فقر اکنون چهار میلیون کودک در عراق به کمک نیاز دارند.

طبق گزارش هوکینز، از ۲.۶ میلیون آواره در عراق حدود ۱.۳ میلیون آنها کودک هستند.هوکینز افزود: یونیسف به کودکانی که در حال حاضر در اسارت داعش هستند، با ارائه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های قانونی کمک می‌کند تا آنها به نزد خانواده‌هایشان بازگردند.

مدیر منطقه‌ای یونیسف نیز در بیانیه‌ای گفت: با وجود پایان یافتن درگیری‌ها در مناطق مختلف اما خشونت‌ها در برخی مناطق همچنان ادامه دارند و تنها در هفته جاری سه انفجار در بغداد رخ داد.

وی افزود: خشونت‌ها در عراق تنها به کشتار و نقص عضو کودکان نمی‌انجامد بلکه مدارس، بیمارستان‌ها، خانه‌ها و جاده‌ها را نیز تخریب می‌کند و بافت اجتماعی متنوع عراق و فرهنگ آشتی میان آنها را که باعث حفظ همبستگی در جامعه است، از بین می‌برد.

دولت عراق ماه گذشته پیروزی خود بر داعش را اعلام کرد اما با وجود بازپس‌گیری تمامی اراضی عراق از داعش، طبق گزارش یونیسف ادامه حملات توپخانه‌ای و بمباران‌ها کار بازسازی مناطق و برقراری زندگی عادی در عراق را با دشواری مواجه کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *