پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نیاز ۱۰۰ هزار کودک سیل‌زده عراقی به کمک‌ فوری

يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 684955
نماینده یونیسف در عراق از نیاز ده‌‌ها هزار کودک عراقی سیل زده در جنوب این کشور به «کمک‌های فوری» خبر داد.
نیاز ۱۰۰ هزار کودک سیل‌زده عراقی به کمک‌ فوری
به گزارش جهان نيوز، به دنبال بارندگی‌های سنگین در عراق و ایران و جاری شدن سیل، «یونیسف» (صندوق کودکان ملل متحد)  هشدار داد که اینک بیش از ۱۰۰ هزار کودک عراقی و خانواده هایشان بدون دسترسی به آب پاک و بهداشتی در استان «میسان» واقع در جنوب عراق به سرمی‌برند و  ۲۰ هزار نفر دیگر که در بین آن‌ها نیز کودک مشاهده می‌شود، اینک آواره شده اند.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «بعث نیوز»، اهالی آسیب پذیر منطقه برای تامین نیازهای اولیه خود به جمع آوری آب سیل مبادرت کرده‌اند که خطر بهداشتی قابل توجهی را به همراه دارد.

«حمیدا لاسکو» نماینده یونیسف در عراق در این باره گفت: «یونیسف با کار تمام وقت و ارائه خدمات بهداشتی، آب آشامیدنی، بسته‌های بهداشتی و توالت‌های پیش ساخته در حال حمایت از کودکان سیل‌زده و خانواده‌های آن‌هاست.»

وی در ادامه اظهار داشت: «ما در تلاش جهت افزایش آگاهی جامعه در زمینه انجام اقدام‌های بهداشتی مناسب هستیم و هرکاری را که بتوانیم برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها انجام می‌دهیم.»

بر اساس این گزارش، در حالی که مدارس این منطقه نیز تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند، یونیسف در اقدامی اضطراری در حال فراهم آوردن چهار کلاس درس همراه با دستشویی و مخازن آب برای دانش آموزان است.

یونیسف همچنین از ایجاد سیل بندهای گِلی در اطراف تعدادی از مدارس موجود برای جلوگیری از جاری شدن سیل خبر داد.

 یکی از مقام‌های پلیس استان میسان چندی قبل در این زمینه به خبرگزاری «آناتولی» گفت، سیل ناشی از بارش سنگین باعث آوارگی اهالی مناطق نزدیک رودخانه دجله شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *