شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
ادعا یک نماینده اصلاح طلب:

عامل آشوب‌های تهران و مشهد، قالیباف بود!

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 583556
هادی بهادری، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و عضو کمیسیون عمران به تازگی در بخشی از یک گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در اشاره به ماجرای همیشگی طرح تحقیق و تفحّص از شهرداری تهران؛ ادعا کرده است که این طرح به دلیل انتخابات ۹۶ مکتوم مانده است.
عامل آشوب‌های تهران و مشهد، قالیباف بود!
به گزارش جهان نيوز، هادی بهادری، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و عضو کمیسیون عمران به تازگی در بخشی از یک گفت‌وگو در اشاره به ماجرای همیشگی طرح تحقیق و تفحّص از شهرداری تهران؛ ادعا کرده است که این طرح به دلیل انتخابات ۹۶ مکتوم مانده است.

او همچنین می‌گوید: ما معتقدیم حتی اگر طرح موضوع تفحص در آن برهه خاص زمانی به صلاح نبوده، اکنون شرایط تغییر کرده و دیگر دلیلی برای ممانعت از انجام تفحص وجود ندارد.

بهادری افزوده است: سوال ما از مخالفان تفحص این است که در شرایطی که قالیباف دیگر در شهرداری تهران مسئولیت ندارد، چرا دوستان همچنان مخالف انجام تفحص هستند که پاسخ‌شان این بود که انجام این تفحص در شرایط فعلی هم تتمه همان دعواهای سیاسی گذشته است.

عضو فراکسیون امید اصلاح‌طلبان می‌گوید:‌

«متاسفانه مردم هنوز جواب درخوری دریافت نکرده‌اند و سوالشان این است که چه اتفاقی در این رابطه افتاد. اساساً چرا این مسئله و احتمال بروز تخلفاتی در شهرداری تهران مطرح شد و چرا ناگهان منتفی شد. اگر واقعاً تخلفی صورت گرفته، چرا نباید برخورد شود و اگر تخلفی نیست، چرا اجازه بررسی داده نمی‌شود... واقعیت این است که همین طرح سوالات بی‌جواب به شورش، نارضایتی، اغتشاش و مسائل امنیتی تبدیل می‌شود.»

*مشخص نیست چرا جریانات مخالفت مدیریت جهادی و عملکرد محمدباقر قالیباف حتی هنوز «از مرده او نیز پرهیز می‌کنند» و با اینکه قالیباف دیگر در هیچ سمت مدیریتی حضور ندارد اما او را مانع کارهای خود معرفی می‌کنند؟

فراکسیون امید اصلاح‌طلبان که در جریان انتخابات مجلس در اسفند ۹۴ ادعای پیروزی کرد و حتی به همین واسطه مردم شهرستان‌های کشور را نیز «عقب‌مانده سیاسی» جلوه داد (چون مثل تهران بصورت لیستی به اصلاح‌طلبان رأی نداده بودند!) اکنون از چه روست که ادعا می‌کند توانایی به جریان انداختن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را ندارد!؟

آیا این ادعا در نزد مردم ایران پذیرفتنیست!؟

مسئله دیگر آنست که به گواه تمام کارشناسان کشور، بلوای اخیر ثمره عملکرد اقتصادی دولت آقای روحانی و خواسته‌های سیاسی و اجرایی اصلاح‌طلبان بوده است.

اما شاهدیم که افرادی که خود مسئول شکل‌گیری «وضع موجود» هستند انگشت اشاره را به سمت دیگران دراز می‌کنند و از این می‌گویند که مسئول بلوای اخیر شورای نگهبان است، قالیباف است، صدا و سیماست و غیره...
لازم به اشاره است که جریان سیاسی خاص که هم‌اکنون و پس از آشکار شدن نشانه‌های فتنه اقتصادی به دنبال «ناکارآمدنمایی» از نظام اسلامی است؛ تلاش دارد تا منصه‌های کارآمدی نظام را محو و به عوامل آن حمله کند.

گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای سراسر منفی‌نمای نجفی از عملکرد قالیباف در کنار اظهاراتی شبیه به آنچه که در بالا اشاره شد؛ بخشی از همین پازل است.

صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ورود همه‌جانبه نهادهای قضایی، نظارتی و امنیتی به این رفتارها و اظهار نظر آنها در زمینه عیار درستی یا نادرستی ادعاهای اصلاح‌طلبان درباره عملکرد آقای قالیباف، حقایق بزرگی را برای افکار عمومی مشخص خواهد کرد.

گفتنیست، مقامات قوه قضائیه پیش از این و در ماجرای دروغ «املاک نجومی» صراحتا بیان کردند که هیچ فساد سیستماتیکی در شهرداری تهران نبوده، سطح تخلفات ادعا شده هرگز نجومی نیست و همان چند تخلف رخ داده نیز ربطی به شخص شهردار تهران نداشته است.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *