جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

رئیس‌جلساتی‌که درآن «ماهواره»ممنوع شدکه‌بود؟

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 582331
حسن روحانی اخیرا درباره ممنوعیت استفاده از ماهواره گفته است: «مگر ماهواره ممنوع شد، مردم از ماهواره استفاده نکردند که الان میخواهند فضای مجازی را فیلتر کنند؟»
رئیس‌جلساتی‌که درآن «ماهواره»ممنوع شدکه‌بود؟
به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی اخیرا درباره ممنوعیت استفاده از ماهواره گفته است: «مگر ماهواره ممنوع شد، مردم از ماهواره استفاده نکردند که الان میخواهند فضای مجازی را فیلتر کنند؟»

فارغ از اینکه مرجع ضمایر سخنان ایشان درباره فیلترینگ فضای مجازی به هیچ کس جز خودشان به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی برنمی‌گردد، جالب است که قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره مصوب ۷۳/۱۱/۲۳ در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی دستپخت شخص ایشان است.

بررسی و تصویب این قانون در ۴ جلسه علنی مجلس انجام و در ۳ جلسه نیز اصلاحات آن تصویب شده است.

از ۴ جلسه‌ی اصلیِ بررسی طرح، در ۳ جلسه، آقای حسن روحانی نایب رئیس وقت مجلس، اداره جلسات را برعهده داشته است.

مهمترین و پایه‌ای‌ترین مواد طرح در همان اوقاتی که آقای روحانی اداره جلسه را برعهده داشته تصویب شده است.

آقای روحانی چه در مقام اداره جلسه و چه در زمانهایی که رئیس مجلس آقای ناطق نوری حضور داشته و آقای روحانی به عنوان نماینده امکان اظهارنظر درباره طرح مزبور را داشته است، کلامی در مخالفت با این قانون بیان نکرده است.

در طول ۲۳ سال گذشته، مبنای جرم انگاری استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره، همواره همین قانونی بوده است که در سال ۷۳ و در جلساتی با اداره آقای روحانی نایب رئیس وقت مجلس تصویب شد.

منبع:رجانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا دچار ضعف حافظه شده.
Iran, Islamic Republic of
آره خیلی. حرفهاش هم یادش میره. گاهی حتی یادش میره عصمت معصومین یعنی چی!
پیری است دیگه ، کاریش نمیشه کرد.